Volosday.gr - Το ενημερωτικό site της Μαγνησίας > ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ > Τοπικά > Καταστροφική πτώση τζίρου κατά 30% στην αγορά του Βόλου – Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου
Καταστροφική πτώση τζίρου κατά 30% στην αγορά του Βόλου – Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου
15 Μαρτίου 2018
Κατά 30% μειώθηκαν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων του Βόλου το 2017, ενώ ελάχιστοι ήταν οι καταστηματάρχες που είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 10%. Η δε εορταστική περίοδος 2017-2018 ήταν από τις χειρότερες καθώς τα περισσότερα καταστήματα δεν κινήθηκαν ανοδικά. Μάλιστα όπως επισημαίνουν οι έμποροι στην έρευνα που έκανε ο εμπορικός σύλλογος Βόλου, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου και ο θεσμός της Black Friday είχαν αρνητική επίπτωση στην εορταστική κίνηση. Τέλος οι έμποροι στην πλειοψηφία τους θα ήθελαν να μην ανοίγουν τα καταστήματα ούτε καν τις οκτώ θεσμοθετημένες Κυριακές.
Η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου έγινε με το τέλος της εοραστικής περιόδου με τη χρήση ερωτηματολογίου σε ένα τυχαίο δείγμα 207 εμπορικών επιχειρήσεων στον κεντρικό ιστό της πόλης αλλά και στην Περιφέρεια και σήμερα το απόγευμα παρουσιάστηκε στο Επιμελητήριο Μαγνησίας.
Στην ερώτηση πως κινήθηκαν οι πωλήσεις του 2017 σε σχέση με το 2016, το 42% των επαγγελματιών δήλωσε πως είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται, ενώ μόλις το 13% κατάφερε να τις αυξήσει. Σε σχέση με το ποσοστό μείωσης των πωλήσεων του έτους 2017 σε σχέση με το 2016, το 66% των ερωτηθέντων είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται σε ποσοστό έως 30%. Μόλις το 13% κατέγραψε αύξηση στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησής του. Η πτώση στις πωλήσεις έως το ποσοστό του 10% αφορούσε το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος (ποσοστό 34%).
Αναφορικά με την Χριστουγεννιάτικη περίοδο 2017 προκύπτει πως το 76% είδε τις πωλήσεις του είτε να μειώνονται είτε να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2016. Μόλις το 22% κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο του, ενώ για το ποσοστό μείωσης, το 50% των επιχειρήσεων είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται έως 20%, ενώ το 17% δήλωσε πως τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2017 είδε τον τζίρο του να αυξάνεται.
Όσον αφορά στην καλύτερη περίοδο των εορτών από την άποψη της αγοραστικής κίνησης, από την έρευνα προκύπτει ότι τα ποσοστά είναι μοιρασμένα και αυτό οφείλεται στο γεγονός της ιδιαιτερότητας του κάθε εμπορικού κλάδου. Η γενικότερη αίσθηση των εμπόρων για την Χριστουγεννιάτικη κίνηση είναι πως κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα (ποσοστό 57%).
Προσφορές και Black Friday
Αναφορικά με τις προσφορές στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, το 50% των εμπόρων πραγματοποίησε προσφορές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Στην ερώτηση αν οι προσφορές βοήθησαν στην αγοραστική κίνηση βλέπουμε ότι η επιλογή “όχι” υπερτερεί ελαφρώς σε ποσοστό 47% σε σχέση με το «ναι» που συγκεντρώνει το 38%.
Οι προσφορές στην πόλη του Βόλου άγγιξαν ακόμα και το 50%, με την πλειοψηφία των εμπόρων να κάνουν προσφορές της τάξης του 20% κατά μέσο όρο, προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας.
Στην ερώτηση που αφορούσε τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου και την προωθητική ενέργεια Black Friday, οι έμποροι δήλωσαν σε μεγάλο ποσοστό (62%) πως η επίπτωση στην εορταστική κίνηση ήταν αρνητική.
Οι απόψεις για την προωθητική ενέργεια Black Friday και κατά πόσο αυτή συμβάλλει θετικά στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης ποικίλουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό (63%) έχει αρνητική άποψη ενώ 31% θεωρεί πως η Black Friday ως προωθητική ενέργεια έχει θετικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις. Όπως βλέπουμε και στο διάγραμμα 12, οι έμποροι σε ποσοστό 64% δεν επιθυμούν να επαναλάβουν την ξενόφερτη προωθητική ενέργεια Black Friday.
Για το ωράριο – Κυριακές
Οι έμποροι σε μεγάλο ποσοστό (65%) λειτούργησαν τα καταστήματα τους και τις 3 Κυριακές της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.
Στην ερώτηση πόσες από τις Κυριακές αυτές θα θέλανε να είναι ανοικτά, το μεγαλύτερο ποσοστό (59%), απάντησε δύο. Αντίστοιχα και στην ερώτηση για το πόσες Κυριακές θα ήθελαν οι έμποροι να λειτουργήσουν τα καταστήματα τους την εορταστική περίοδο του 2018, βλέπουμε ότι η επιλογή “Δύο Κυριακές” συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό (57%).
Από την έρευνα προκύπτει πως η Κυριακή που παρουσιάζει το λιγότερο ενδιαφέρον για του εμπόρους είναι αυτή πριν από την εβδομάδα των Χριστουγέννων (4%). Η καλύτερη Κυριακή σύμφωνα με τις απαντήσεις των εμπόρων, είναι αυτή της παραμονής των Χριστουγέννων.
Οι έμποροι σε μεγάλο ποσοστό (65%) λειτούργησαν τα καταστήματα τους και τις 3 Κυριακές της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.
Στην ερώτηση πόσες από τις Κυριακές αυτές θα θέλανε να είναι ανοικτά, το μεγαλύτερο ποσοστό (59%), απάντησε δύο. Αντίστοιχα και στην ερώτηση για το πόσες Κυριακές θα ήθελαν οι έμποροι να λειτουργήσουν τα καταστήματα τους την εορταστική περίοδο του 2018, βλέπουμε ότι η επιλογή “Δύο Κυριακές” συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό (57%).
Από την έρευνα προκύπτει πως η Κυριακή που παρουσιάζει το λιγότερο ενδιαφέρον για του εμπόρους είναι αυτή πριν από την εβδομάδα των Χριστουγέννων (4%). Η καλύτερη Κυριακή σύμφωνα με τις απαντήσεις των εμπόρων, είναι αυτή της παραμονής των Χριστουγέννων.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερώτηση για το ποιες Κυριακές οι έμποροι συμφωνούν να παραμείνει κλειστή η εμπορική αγορά.
Το 15% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το μέτρο των 8 Κυριακών θα πρέπει να παραμείνει ως έχει και τα καταστήματα να λειτουργούν όπως ορίζει ο νόμος.
Στον αντίποδα, το 23% θα ήθελε τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά και τις 8 Κυριακές.
Για το λόγο ότι στην ερώτηση υπήρχε η δυνατότητα για περισσότερες από μία απαντήσεις, βλέπουμε ότι η μεγαλύτερη συγκέντρωση για το να παραμείνει κλειστή η αγορά, εστιάζεται στις Κυριακές των εκπτώσεων. Οι επιλογές των Κυριακών εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον εμπορικό κλάδο που ανήκει η κάθε επιχείρηση αλλά και το μέρος στο οποίο αυτή δραστηριοποιείται.
Το 15% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το μέτρο των 8 Κυριακών θα πρέπει να παραμείνει ως έχει και τα καταστήματα να λειτουργούν όπως ορίζει ο νόμος.
Στον αντίποδα, το 23% θα ήθελε τα καταστήματα να παραμείνουν κλειστά και τις 8 Κυριακές.
Για το λόγο ότι στην ερώτηση υπήρχε η δυνατότητα για περισσότερες από μία απαντήσεις, βλέπουμε ότι η μεγαλύτερη συγκέντρωση για το να παραμείνει κλειστή η αγορά, εστιάζεται στις Κυριακές των εκπτώσεων. Οι επιλογές των Κυριακών εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον εμπορικό κλάδο που ανήκει η κάθε επιχείρηση αλλά και το μέρος στο οποίο αυτή δραστηριοποιείται.
Στην ερώτηση εάν οι έμποροι θα κλείσουν τα καταστήματα τους Κυριακές μετά από απόφαση του ΕΣΒ ακόμα και αν τα πολυκαταστήματα μείνουν ανοικτά η πλειοψηφία (83%) δηλώνει πως θα το πράξει.
Σε ερώτηση για το αν οι έμποροι ακολουθούν το ωράριο που θεσπίζει ο ΕΣΒ για την εορταστική περίοδο, βλέπουμε ότι σε πολύ μεγάλο ποσοστό (90%), αυτό τηρείται. Επίσης η πλειοψηφία των εμπόρων (76%) γνωρίζει ότι χωρίς την παρέμβαση του ΕΣΒ, το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων θα ήταν απελευθερωμένο, ήτοι τα καταστήματα θα λειτουργούσαν 9:00 πμ εως 9:00 μμ συνεχόμενα.
Στην ερώτηση που αφορά το κατά πόσο οι έμποροι επιθυμούν να ακολουθήσουν διευρυμένο ωράριο λειτουργίας καταστημάτων (9:00 – 21:00), βλέπουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία (93%) απαντά “Οχι”. Επίσης το ίδιο περίπου ποσοστό της τάξης του 90%, θεωρεί ότι το απελευθερωμένο ωράριο και η πλήρη απελευθέρωση του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές δεν μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αύξηση του τζίρου των καταστημάτων.
Αναφορικά με την πτώση του τζίρου ανά κλάδο για το έτος 2017 σε σχέση με το 2016, ο κλάδος με την μεγαλύτερη πτώση (27%) ήταν αυτός των Βιβλιοπωλείων. Ο κλάδος με την μικρότερη πτώση (8%) ήταν των Εσωρούχων, ενώ οι υπόλοιποι κύριοι κλάδοι κινήθηκαν στα ίδια περίπου ποσοστά (10%-16%).