Σημαντικά περισσότερα από πέρυσι θα είναι τα περίπτερα της εμποροπανηγύρεως του Βόλου, που θα λειτουργήσει για μία εβδομάδα, μέσα στο πρώτο εικοσαήμερο του Ιουλίου, στον ίδιο χώρο, έξω από το Πανθεσσαλικό Στάδιο. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την τροποποίηση της σχετικής κανονιστικής απόφασης που ενέκρινε σήμερα – κατά πλειοψηφία – το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, από 218 πέρυσι, τα περίπτερα θα αυξηθούν σε 300.
Ταυτόχρονα, σκοπός της Δημοτικής Αρχής είναι η αναβάθμιση της εμποροπανηγύρεως σε πολιτιστικό γεγονός, ώστε να αποκτήσει την αίγλη που είχε στο παρελθόν. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζονται παράλληλες πολιτιστικές εκδηλώσεις σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Σύμφωνα με τη νέα κανονιστική, στην είσοδο της εμποροπανήγυρης θα υπάρχει χάρτης – οδηγός του χώρου, ενώ η τιμή εκκίνησης για τη μίσθωση του Λούνα Παρκ, αυξάνεται από 42.000 € που ήταν πέρυσι, στις 50.000 €.
Με την προηγούμενη κανονιστική οριζόταν ότι τα περίπτερα κατακυρώνονταν με σειρά προτεραιότητας, σχετική αίτηση και καταβολή του 50% του τέλους χρήσης μέσω τραπέζης και το υπόλοιπο 50% του τέλους μια ημέρα πριν την έναρξη της εμποροπανήγυρης. Με την τροποποίηση ορίζεται ότι τα περίπτερα διατίθενται και κατακυρώνονται με την υποβολή σχετικής αίτησης, τη διαδικασία έκδοσης καταλόγου συμμετεχόντων (που αναρτάται στο Δημοτικό Κατάστημα), ώστε οι επιλεγέντες να καταβάλουν το αναλογούν τέλος υπέρ του Δήμου μέσω τραπέζης και να εκδοθεί η έγκριση συμμετοχής των επιλεγέντων. Η απόφαση κοινοποιείται στην Περιφέρεια, για να είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.
Στον αριθμό των 300 περιπτέρων προβλέπονται και 12 θέσεις διαστάσεων 3Χ9 μ. για την εγκατάσταση ψησταριών. Ο χώρος της κάθε ψησταριάς (θέση και χώρος ανάπτυξης συγκεκριμένου αριθμού τραπεζοκαθισμάτων σύμφωνα με το σχέδιο της τεχνικής υπηρεσίας) είναι αυστηρά καθορισμένος.
Επίσης η τιμή εκκίνησης του λούνα πάρκ ορίζεται, σύμφωνα με τη νέα κανονιστική, στα 50.000 € από τα 42.000€ που ήταν μέχρι πρότινος.
Τα περίπτερα θα διατίθενται και θα κατακυρώνονται με την υποβολή σχετικής αίτησης, την διαδικασία έκδοσης καταλόγου συμμετεχόντων (ο οποίος αναρτάται στο Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου) προκειμένου οι επιλεγέντες να καταβάλλουν το αναλογούν τέλος υπέρ του Δήμου μέσω Τραπέζης και να εκδοθεί η έγκριση συμμετοχής των επιλεγέντων.
Στην περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων για την κάθε δραστηριότητα είναι μεγαλύτερος του αριθμού των διαθέσιμων θέσεων, θα διεξαχθεί δημόσια κλήρωση από την επιτροπή εμποροπανήγυρης σε ημερομηνία που θα καθορίσει η ίδια.
Ο καθένας από τους δικαιούχους μπορεί να δηλώσει στην αίτησή του τον ακριβή αριθμό των θέσεων που επιθυμεί, χωρίς όμως να μπορεί να υπερβεί τις πέντε θέσεις. Επίσης δεν θα παραχωρούνται μεμονωμένα γωνιακά περίπτερα (ο ενδιαφερόμενος είναι υπόχρεος στην κατάληψη επιπλέον δύο όμορων θέσεων).
Τη φύλαξη του χώρου θα αναλάβει η Δημοτική Αστυνομία. Θα επιβλέπουν τον χώρο ώστε να μην καταλαμβάνονται οι θέσεις αυθαίρετα από τους εκθέτες. Σε περίπτωση δε αυθαίρετης χρήσης θα μεριμνούν για την απομάκρυνσή τους.
Σε περίπτωση που το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας κριθεί ότι δεν επαρκεί, δύναται η δυνατότητα στο Δήμο να προβεί στην ανάθεση παροχής υπηρεσιών φύλαξης σε εξωτερικούς συνεργάτες, φυσικά ή νομικά πρόσωπα.
Την καθαριότητα του χώρου της Εμποροπανήγυρης και των χώρων υγιεινής θα αναλάβει η Διεύθυνση Καθαριότητας & Ανακύκλωσης του Δήμου.
Μετά της λήξη της Εμποροπανήγυρης συνεργεία καθαριότητας θα φροντίσουν για την πλήρη αποκατάσταση του χώρου.