το 1,7% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, αντί του 1,3% που είχε καταγραφεί το Φεβρουάριο 2017 και της μείωσης 1,5% που είχε σημειωθεί το Μάρτιο 2016. Μετά από δυόμιση χρόνια αποπληθωρισμού η ελληνική οικονομία επέστρεψε από τον Ιανουάριο της φετινής χρονιάς στη ζώνη του πληθωρισμού. Μάλιστα η άνοδος που καταγράφηκε το Μάρτιο, είναι η πιο ισχυρή που έχει καταγραφεί από τις αρχές του έτους, ενώ το 1,7% που σημειώθηκε το Μάρτιο ήταν επίδοση ελαφρώς υψηλότερη σε σχέσεη με το τι ανέμενε η αγορά.
Στην άνοδο του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή το Μάρτιο κατά 1,7% συνέβαλαν κυρίως οι αυξήσεις των τιμών στις κατηγορίες των ειδών διατροφής, σε αλκοολούχα ποτά και τσιγάρα αλλά και σε μεταφορές ? πετρέλαιο θέρμανσης. Οι έμμεσοι φόροι που επιβλήθηκαν έχουν αρχίσει και φαίνονται στο «καλάθι της νοικοκυράς».
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2016, προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των δεικτών:
[1] Κατά 1,6% στην κατηγορία της διατροφής και των μη αλκοολούχων ποτών, ομάδας, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες, καφέ.
Ενδεικτικές είναι οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των νωπών φρούτων (14,9%), των νωπών λαχανικών (13,2%), στο ελαιόλαδο (9,2%) και στον καφέ (12%). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.
[2] Κατά 2,8% στην ομάδα των αλκοολούχων ποτών και του καπνού, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) κατά 5,3% και τσιγάρα (2%).
[3] Κατά 0,1% στην ομάδα ένδυσης και υπόδησης, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
[4] Κατά 3,6% στην κατηγορία της στέγασης, λόγω της σημαντικής αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, κατά 32,9% και στο φυσικό αέριο κατά (27,3%). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών (0,7%), ηλεκτρισμό (0,6%).
[5] Κατά 8,6% στις μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά (14,9%), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο (26,8%). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων (5,1%).
[6] Κατά 2,1% στην κατηγορία των επικοινωνιών, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες (2,3%).
[7] Κατά 1,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (1,8%).
ΠΗΓΗ: Ημερησία