Δεν βοήθησε τους ναυαγούς, δεν ενημέρωσε το Λιμενικό, προέβη σε «προπαρασκευαστικές ενέργειες διευκόλυνσης της διαφυγής του». Με βάση αυτά το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά αποφάσισε χθες κατά πλειοψηφία ότι ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου που σκόρπισε τον θάνατο στην Αίγινα πρέπει να προφυλακιστεί.
Στο βούλευμα που παρουσιάζει σήμερα η εφημερίδα «Καθημερινή» αναφέρεται ότι «οι ισχυρισμοί του ότι ο ίδιος έκανε σήματα σε παραπλέοντα σκάφη, φώναζε, πατούσε το κλάξον και κουνούσε ένα κοντάρι στο χέρι του κάνοντας σινιάλο ουδόλως επιβεβαιώνονται από τις μαρτυρικές καταθέσεις». Σε μία από αυτές τις καταθέσεις, διασωθείς του ναυαγίου δηλώνει: «Ακουγα έναν από τους ναυαγούς να φωνάζει προς το σκάφος: “Πέτα ένα σωσίβιο, ρε!” Αυτός μας αγνόησε πλήρως».
Σύμφωνα με το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, ο 77χρονος όφειλε, «κατά τον νόμο και κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής», να ενημερώσει τις λιμενικές αρχές, ωστόσο εκείνος όπως προκύπτει από τη δικογραφία, κάλεσε αρχικά τον φίλο του και συντηρητή του ταχυπλόου Π.Ι. Ο Π.Ι. μαζί με τον δύτη Μ.Α. έφθασαν στο σημείο και αφού βοήθησαν ναυαγούς πήγαν στο ταχύπλοο. Ο δύτης μετέφερε με φουσκωτό στην Πέρδικα τους άλλους τρεις επιβάτες του ταχυπλόου, ενώ ο κ. Λυκουρέζος έμεινε μέσα μέχρι τη ρυμούλκηση.
Επίσης ο 77χρονος φέρεται να κάλεσε τον Ν.Λ., (είτε απευθείας, είτε μέσω του Π.Ι.) φίλο του και πρώην πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Αίγινας και δημοτικό σύμβουλο του νησιού, ο οποίος ήταν πλοίαρχος της θαλαμηγού «Ντουέντε ΙΙ» και βρισκόταν στο Αγκίστρι. Του ζήτησε να τον παραλάβει και να τον αποβιβάσει στο λιμάνι της Αίγινας.
Οπως γράφει το βούλευμα που δημοσιεύει η Καθημερινή: «Θα ανέμενε κανείς να ειδοποιήσει πρώτα το Λιμενικό και να μεταβεί ο ίδιος στο πλησιέστερο λιμάνι της Πέρδικας, αφού ήδη είχε υπάρξει μέριμνα για τη ρυμούλκηση του σκάφους, μαζί με τους λοιπούς τρεις συνεπιβαίνοντες και όχι να καταλήξει ύστερα από τηλεφωνικές συνεννοήσεις με φίλους του σε άλλο μέρος όπου αναμένει να τον παραλάβει αυτοκίνητο». Κατά πλειοψηφία, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών έκρινε ότι αυτές ήταν «προπαρασκευαστικές κινήσεις διαφυγής», οι οποίες «δεν τελεσφόρησαν». Ακολούθως, σύμφωνα με το βούλευμα, ο 77χρονος προσήλθε αυτοβούλως στις λιμενικές αρχές σχεδόν δυόμισι ώρες μετά το δυστύχημα «ενόψει του ότι ο κλοιός γύρω του πράγματι είχε στενεύσει, οι Αρχές τον αναζητούσαν και ήταν άλλωστε γνωστό πρόσωπο στην τοπική κοινωνία». Ακόμη το Συμβούλιο έκρινε ότι τα προβλήματα υγείας του κ. Λυκουρέζου δεν είναι αρκετά για τη μη προφυλάκισή του, καθώς δεν τον είχαν εμποδίσει να αναλάβει τη διακυβέρνηση ταχύπλοου σκάφους.
Πηγή: protothema.gr