Του Νάσιου Απόστολου, εμπόρου «RODOLPHO», θεολόγου.
Συνομιλώντας το τελευταίο χρονικό διάστημα με πολλούς Βολιώτες συναδέλφους εμπόρους, επιβεβαίωσα την αίσθηση που επικρατεί στην αγορά για την χαμηλή αγοραστική κίνηση. Από τον Σεπτέμβριο, άρχισε να δημιουργείται μια αρνητική ψυχολογία στους καταναλωτές, γεγονός που επηρέασε καθοριστικά την εμπορική κίνηση. Ακόμη και τον Δεκέμβριο, παρόλο που η παρούσα Δημοτική Αρχή κατάφερε για άλλη μια χρονιά να προσελκύσει το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών από όλη την Ελλάδα, καθιστώντας τον Βόλο πλέον σημαντικό τόπο προορισμού, η εμπορική κατανάλωση υπήρξε μειωμένη συγκριτικά με πέρυσι. Ευτυχώς, λένε αρκετοί Βολιώτες έμποροι, που υπήρξαν οι πολλές χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις στην εμπορική αγορά και κατέβηκαν οι Βολιώτες πολίτες, και, μαζί με τους επισκέπτες της πόλης μας, επέτυχαν να τονώσουν σημαντικά την αγορά. Εάν δεν υπήρχε όλη αυτή η οργάνωση, θα μιλούσαμε πλέον για σημαντική καθίζηση…
Τον Ιανουάριο, όμως, η πτώση του τζίρου κατέστη δραματική. Από τη μια πλευρά η κακοκαιρία, που διήρκεσε πολλές ημέρες, από την άλλη η έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων κατά μια εβδομάδα αργότερα σε σχέση με πέρυσι, η κίνηση δεν υπήρξε καθόλου ικανοποιητική. Η αλήθεια είναι ότι υπήρξε δραματική πτώση των πωλήσεων. Οι καταναλωτές που κατέβηκαν στην αγορά ήταν πολύ λιγότεροι από άλλες χρονιές, ενώ αισθητά λιγότερα ήταν και τα είδη που επέλεξαν να αγοράσουν.
Το βασικό, όμως, πρόβλημα που διαπερνά ολόκληρη την εμπορική αγορά, σε πανελλαδικό επίπεδο, είναι η ουσιαστική έλλειψη ρευστότητας των Ελλήνων.Οι πολίτες δεν μπορούν να διαθέσουν πλέον χρήματα στην αγορά, λόγω της μεγάλης φορολόγησης των τελευταίων ετών. Η φορολόγηση μεγάλη, τα έξοδα της κάθε οικογένειας, δυσβάσταχτα πλέον…
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που συνετέλεσε στην αρνητική πορεία της εμπορικής μας αγοράς, είναι η εξάπλωση των πολυκαταστημάτων και των αλυσίδων, συνήθως από ξένα brand names.Αυτός είναι ίσως και ο σπουδαιότερος λόγος της καθίζησης της εμπορικής μας αγοράς, γεγονός που οφείλει να προβληματίσει όλους εμάς τους Βολιώτες εμπόρους, που δραστηριοποιούμαστε εδώ και χρόνια στην πόλη του Βόλου. Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου προσπαθεί για το καλύτερο. Πολλές φορές καταφέρνει να ευαισθητοποιήσει τους Βολιώτες καταναλωτές να στηρίξουν την τοπική αγορά, με πολλές προωθητικές ενέργειες και δράσεις.
Επιτακτική και επιβεβλημένη καθίσταται πλέον η ανάγκη για μια ακόμη καλύτερη συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την τοπική επιχειρηματικότητα. Όμως, για να γίνει αυτό, πρέπει στις προσεχείς δημοτικές εκλογές του Μαΐου να θέσουν υποψηφιότητα και να εκλεγούν στο Δημοτικό Συμβούλιο του Βόλου, άνθρωποι που να προέρχονται από την τοπική εμπορική αγορά. Τα τελευταία 25 χρόνια, οι δημοτικοί σύμβουλοι που να είχαν δραστηριοποιηθεί προηγουμένως στην τοπική επιχειρηματικότητα, με απλά λόγια να υπήρξαν επαγγελματίες, ήταν ελάχιστοι…