Παρά λίγο τραγωδία στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Βόλο, όταν βαγόνι εκτροχιάστηκε από τις χαλασμένες γραμμές και σύρθηκε προς τους εργαζόμενους που εκείνη την ώρα έκαναν εργασίες επισκευής άλλων βαγονιών, αλλά και προς μαθητές του ΟΑΕΔ που κάνουν την πρακτική τους άσκηση. Μόλις δύο μέτρα απόστασης χώριζαν το σημείο που εργάζονταν οι σιδηροδρομικοί και οι μαθητές από τις γραμμές απ’ όπου έφυγε το βαγόνι. Από καθαρή τύχη αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.
Το συμβάν, που λίγο έλειψε να εξελιχθεί σε τραγωδία, σημειώθηκε την περασμένη Πέμπτη, ωστόσο έγινε γνωστό μόλις χθες, μετά από επίσημη καταγγελία του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, ο οποίος μιλά για συνθήκες γαλέρας στο εργοστάσιο.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, περίπου στις 12:30 το μεσημέρι, κι ενώ στον χώρο επισκευής βαγονιών εργάζονταν περίπου 15 – 18 άτομα και τέσσερις σπουδαστές της ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ που κάνουν την πρακτική τους άσκηση, εκτροχιάστηκε το τελευταίο βαγόνι από συρμό οκτώ βαγονιών.
Όπως έγινε γνωστό, επιχειρούνταν ελιγμός του συρμού με κλαρκ αντί με μηχανή ελιγμών και υπεύθυνο κλειδούχο. Όπως λένε άνθρωποι του χώρου, κλαρκ χρησιμοποιείται μόνο όταν ένα βαγόνι είναι κενό και μόνο για ένα βαγόνι, όχι για ολόκληρο συρμό οκτώ βαγονιών.
Την ώρα που εργάζονταν μαθητής που βρέθηκε στην πορεία του βαγονιού που εκτροχιάστηκε, φώναξε σε όλους να προσέχουν κι εκείνος γλίτωσε την τελευταία στιγμή.
Για το περιστατικό δεν εκδόθηκε καμία επίσημη ανακοίνωση από τον ΟΣΕ.
Αποκαλύφθηκε μέσα από επίσημη καταγγελία του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, που μιλά για συνθήκες γαλέρας στο τοπικό εργοστάσιο του ΟΣΕ:
«Εκτροχιασμός βαγονιού σημειώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στον χώρο του εργοστασίου του ΟΣΕ στον Βόλο. Τυχεροί στάθηκαν οι εργαζόμενοι τεχνίτες αλλά και μαθητές του ΟΑΕΔ που έκαναν την πρακτική τους άσκηση κατά τον εκτροχιασμό του βαγονιού από συρμό οκτώ βαγονιών. Οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε.) προσπάθησαν να αποκρύψουν το γεγονός και να το χαρακτηρίσουν ότι δεν συνέβη τίποτα, όταν παραλίγο να είχαμε τραυματισμούς με απρόβλεπτες συνέπειες. Ο ΣΣΘ με αφορμή το γεγονός θέλει να επισημάνει τα συνεχή προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι αλλά και τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας που δεν λαμβάνονται από τις διοικήσεις των δύο εταιρειών.
Δυστυχώς κανονισμοί εργασίας και μέτρα ασφαλείας θυσιάζονται στον βωμό της ιδιωτικοποίησης. Οι ευθύνες των διοικήσεων είναι τεράστιες και καταγγέλλουμε:
-την έλλειψη προσωπικού
-την κατάργηση απογευματινής βάρδιας κλειδούχου, με αποτέλεσμα να παραμένουν τα βαγόνια επί μήνες στις χαλασμένες γραμμές μέσα στο εργοστάσιο
-την έλλειψη μηχανής που δεν έχει ο σταθμός Βόλου για ελιγμούς αλλά και εφεδρείες σε περίπτωση βλάβης επιβατικής αμαξοστοιχίας
-την πίεση που ασκείται στο προσωπικό που εργάζεται για την εταιρεία της ΕΕΣΣΤΥ για αύξηση παραγωγής
-τον διαχωρισμό του προσωπικού του ΟΣΕ και την παράνομη ενέργεια από πλευράς διοίκησης της ΕΕΣΣΤΥ να δημιουργήσει νέο οργανόγραμμα σε υπαλλήλους που δεν της ανήκουν.
Για το θέμα ο ΣΣΘ έχει προσφύγει από τον Αύγουστο του 2017 στην Επιθεώρηση Εργασίας, και αν χρειαστεί θα προσφύγει και στη Δικαιοσύνη.
Η εγκατάλειψη και η απαξίωση έρχεται να επιβεβαιώσει για μία ακόμη φορά το ξεπούλημα του σιδηροδρόμου, με ένα πολύ φθηνό κόστος για τους αγοραστές. Ένα σχέδιο που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια αλλά εφαρμόζεται άμεσα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ».