Σε ολοήμερα μετατρέπονται όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας (από 4θέσια και πάνω) από την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ θα αναμορφωθεί το διδακτικό ωράριο και το ωρολόγιο πρόγραμμά τους. Ηδη ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης εξέδωσε τη σχετική απόφαση με την οποία καθορίζονται όλες οι λεπτομέρειες για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου.
Πριν καλά καλά όμως γίνουν οι ανακοινώσεις του υπουργού ήρθαν και οι πρώτες αντιδράσεις από τους δασκάλους, που τον κατηγορούν ότι επειδή γνωρίζει ότι τα κενά θα είναι χιλιάδες τη νέα σχολική χρονιά, αντί να κάνει ενέργειες για να τα καλύψει, «κουτσουρεύει» το πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου προκειμένου να χρειαστεί λιγότερους εκπαιδευτικούς σε κάθε περιοχή.
Επίσης, όπως υπογραμμίζουν, χιλιάδες παιδιά θα αποκλειστούν από το ολοήμερο πρόγραμμα καθώς στην απόφαση προβλέπεται ότι πρέπει και οι δύο γονείς να είναι εργαζόμενοι. Αυτό αφορά τα 6θέσια και άνω δημοτικά σχολεία, όπου ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία ολοήμερου προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές.
Οι εκπαιδευτικοί κατηγορούν επίσης το υπουργείο ότι με αυτή την απόφαση καταργεί τα 1.336 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος (ΕΑΕΠ), αφού με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου μειώνονται οι ώρες κατά 5 την εβδομάδα σε κάθε τμήμα, καταργείται η πρωινή ζώνη -άλλες 5 ώρες τη βδομάδα- και το υποχρεωτικό πρόγραμμα αρχίζει 8:10 και τελειώνει 13:15. Ετσι, όπως αναφέρει ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ, Δημήτρης Μπράτης, σε ένα δωδεκαθέσιο σχολείο μειώνονται οι ώρες κατά 65 τη βδομάδα (5×12=60+5=65). Περίπου 3 εκπαιδευτικοί λιγότεροι. Η απόφαση αυτή μαζί με άλλες θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την έξοδο του χρόνου στην ανεργία 4.000 και πλέον αναπληρωτών».
Από την άλλη πλευρά όμως ο υπουργός κ. Φίλης τόνισε ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας. Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας των σχολείων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε έναν τύπο σχολείου, αυτόν του ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα στο ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχες ευκαιρίες. Ταυτόχρονα, στα μη ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία, οι μαθητές των πρώτων δύο τάξεων ολοκληρώνουν τα μαθήματα δύο διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25) από τους μαθητές των ΕΑΕΠ. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μαθητές Γ’ και Δ’ τάξης οι οποίοι ολοκληρώνουν τα μαθήματά τους μία ώρα νωρίτερα (στις 13:15). Με τον τρόπο αυτόν διαμορφώνεται ένα καθεστώς έντονων διακρίσεων μεταξύ των μαθητών του δημοτικού σχολείου που δεν είναι πλέον αποδεκτές».
– Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, η έναρξή του ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00. Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Ομιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Πηγή www.ethnos.gr