Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024 08:52
Κόσμος

Τα μαύρα κουτιά του ρωσικού Airbus επιβεβαιώνουν την θεωρία της βόμβας

epa05007543 A handout picture provided by the Russian Emergency Ministry press service on 02 November 2015 shows Russian Emergency Situations Minister Vladimir Puchkov (4-L) and unidentified officials near a piece of wreckage of Russian MetroJet Airbus A321 at the site of the crash in Sinai, Egypt, 01 November 2015. The A321 plane of Metrojet en route from Sharm-el-Sheikh, to St. Petersburg crashed in the Sinai, Egypt on 31 October 2015, killing all 224 people on board. EPA/MAXIM GRIGORIEV / RUSSIAN EMERGENCY MINISTRY / HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES





Η ανάλυση των δύο μαύρων κουτιών, σε συνδυασμό με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την περιοχή της συντριβής του ρωσικού αεροσκάφους στο Σινά και την εμπειρία των ερευνητών, επιτρέπουν να προκριθεί ως επικρατέστερο το σενάριο μιας επίθεσης η οποία προκάλεσε την συντριβή του αεροσκάφους στην Αίγυπτο, είπε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο μια πηγή που πρόσκειται στις έρευνες.

Η ανάγνωση των δεδομένων του Καταγραφέα των Στοιχείων Πτήσης (Flight Data Recorder) και του Αποτυπωτή Ομιλιών Θαλάμου Διακυβέρνησης (Cockpit Voice Recorder) καταδεικνύει ότι «όλα ήταν φυσιολογικά» όσον αφορά τη λειτουργία των οργάνων του αεροσκάφους όπως και στις συνομιλίες μεταξύ των πιλότων έως το 24ο λεπτό της πτήσης όταν τα δύο μαύρα κουτιά σταμάτησαν απότομα να καταγράφουν δεδομένα, ένα γεγονός που ενδεχομένως συμπίπτει με μια «πολύ αιφνίδια εκρηκτική αποσυμπίεση», επισήμανε αυτή η πηγή, που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία της.

«Οι ερευνητές, δεδομένων των πληροφοριών από τα μαύρα κουτιά όπως επίσης και των διαπιστώσεων στην περιοχή της συντριβής αλλά και της εμπειρίας τους, προκρίνουν πολύ έντονα την υπόθεση μιας επίθεσης» συνέχισε η ίδια πηγή.

«Η υπόθεση μιας έκρηξης που οφείλεται σε τεχνική βλάβη, μια πυρκαγιά ή κάτι άλλο μοιάζει απίθανη σε μεγάλο βαθμό καθώς οι καταγραφείς θα είχαν σίγουρα καταγράψει μια ένδειξη πριν από τη διάλυση και/ή οι πιλότοι θα το είχαν αναφέρει» προσθέτει η πηγή.

«Σε θεωρητικό επίπεδο, η υπόθεση μιας επίσης σφοδρής έκρηξης που να οφείλεται σε δυστύχημα είναι πιθανή, ωστόσο στην πράξη είναι πολύ λίγο πιθανή» παραδέχεται ο αξιωματούχος και προσθέτει:

«Ένα αεροσκάφος δε σταματά απλά να μεταδίδει δεδομένα ενώ πετά στο μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κατά τη διάρκεια της πτήσης εάν δεν έχει σημειωθεί μια σφοδρή έκρηξη».

Εξειδικευμένοι ιστότοποι εξηγούν ότι μια εκρηκτική διακοπή της σταθερής πίεσης λαμβάνει χώρα σε λιγότερα από 0,5 δευτερόλεπτα προκαλώντας ακαριαία φθορά στους πνεύμονες και τη σχεδόν άμεση διάλυση του αεροσκάφους, κάτι που θα εξηγούσε το γεγονός ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους και οι σοροί των επιβατών διασκορπίστηκαν σε πολύ μεγάλη ακτίνα.

Λίγο νωρίτερα η ίδια πηγή είχε αναφέρει ότι το ένα εκ των δύο μαύρων κουτιών του Airbus A321 της ρωσικής εταιρείας Metrojet το οποίο συνετρίβη στην Αίγυπτο επιβεβαιώνει τον «βίαιο» και «αιφνίδιο» χαρακτήρα με τον οποίο εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα που οδήγησαν στη συντριβή του αεροσκάφους.

Με βάση τα δεδομένα από τον Καταγραφέα Στοιχείων Πτήσης (FDR), που καταγράφει τις παραμέτρους της πτήσης, «τα πάντα είναι φυσιολογικά, απόλυτα φυσιολογικά κατά τη διάρκεια της πτήσης και κατόπιν (συμβαίνει κάτι) βίαιο και έπειτα τίποτα» σημείωσε η πηγή.

«Αυτό καταδεικνύει ότι υπήρξε ένα αναπάντεχο γεγονός, με άμεσες επιπτώσεις,» προσέθεσε η ίδια πηγή.

Υπογράμμισε ακόμη ότι φωτογραφίες από τα συντρίμμια δείχνουν πως ορισμένα εξ αυτών μοιάζουν πως διαλύθηκαν από τις επιπτώσεις ενός γεγονότος που συνέβη από το εσωτερικό προς το εξωτερικό του αεροσκάφους – «αυτό επιβεβαιώνει την υπόθεση ενός εκρηκτικού μηχανισμού».

Πηγή: ΑΜΠΕ