Οι Έλληνες είναι οι καλύτεροι πελάτες της Μαγνησίας με τους τουρίστες από τα Βαλκάνια να ακολουθούν και να διατηρούν την πληρότητα στα ξενοδοχειακά καταλύματα. Αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων από έρευνα που πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2016 σε 100 ξενοδοχειακά καταλύματα του δήμου Βόλου και παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του Δήμου, όπου παρουσιάστηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2017.
Ο δήμος Βόλου παραμένει μία περιοχή με μικρότερα καταλύματα σε σχέση με τον εθνικό μέσο όρο ενώ διαθέτει περισσότερα παραδοσιακά καταλύματα από κλασικά που όμως δεν είναι υψηλής κατηγορίας σε σχέση με το μέσο όρος της χώρας. Η πληρότητά τους για το 2016 ήταν σταθερή σε σχέση με την σημαντική πτώση της προηγούμενης περιόδου. Επιπλέον οι αυξημένες πληρότητες της θερινής περιόδου, συμβάλλουν στην μέση αυξημένη πληρότητα του συνόλου των περιοχών. Οι Έλληνες παραμένουν βασικοί πελάτες της περιοχής. Παρατηρήθηκε μεταβολή της σύνθεσης των αλλοδαπών τουριστών καθώς πλέον έχουμε αύξηση της συμμετοχής των Βαλκανικών χωρών και η συγκεκριμένη μεταβολή βοήθησε τη διατήρηση της πληρότητας. Το διαδίκτυο είναι βασικός μηχανισμός κρατήσεων για τα παραδοσιακά καταλύματα. Η τιμή διανυκτέρευσης είναι χαμηλότερη της μέσης Εθνικής, αλλά σταθεροποιημένη και ελαφρά αυξημένη σε σχέση με το 2015.
Τέλος προκύπτει ότι το διαδίκτυο είναι βασικός μηχανισμός κρατήσεων για τα παραδοσιακά καταλύματα και η τιμή διανυκτέρευσης είναι χαμηλότερη της μέσης Εθνικής, αλλά σταθεροποιημένη και ελαφρά αυξημένη του 2015.
Όσον αφορά στην κίνηση μέσω αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, τη χρονιά που φεύγει αφίχθησαν 386 πτήσεις που μετέφεραν 11.073 επιβάτες και η πρόβλεψη για το 2017 είναι 280 πτήσεις με 10.735 επιβάτες, καθώς πρόκειται για σταθερές πτήσεις.
Τέλος, για τα κρουαζιερόπλοια τονίστηκε ότι φέτος αναμένεται να αφιχθούν στο λιμάνι του Βόλου 45 κρουαζιερόπλοια, έναντι 48 το 2015.
Στη σημερινή συνεδρίαση το εκτελών χρέη δημάρχου Θ. Θεοδώρου έκανε λόγο για ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής και ανέφερε ότι την ερχόμενη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί στη Λάρισα η παρουσίαση του marketing plan για όλη τη Μαγνησία που χρηματοδοτεί ιδιωτική εταιρεία καθώς η Περιφέρεια δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στο αίτημα για συνδρομή ύψους 50.000 ευρώ.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Γ. Ζαφείρης επισήμανε ότι αν δεν υπήρχε το μεταναστευτικό πρόβλημα, η τουριστική κίνηση θα ήταν μεγαλύτερη, όμως θα πρέπει να προσφέρονται και καλύτερες υπηρεσίες από τους ανθρώπους του τουρισμού.
Στόχοι για το 2017
Στόχοι για το 2017 είναι η συνέχιση της συνεργασίας για την από κοινού προβολή με τους φορείς που διαχειρίζονται και εκπροσωπούν τον προορισμό, διατήρηση και ενδυνάμωση της υπάρχουσας γενικής προβολής και συνέχιση της προβολής όλων των δυνατοτήτων σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές με Γεωγραφική προσέγγιση αγορών. Ακόμη, εμπλουτισμός της εικόνας του προορισμού με εμπειρίες, θεματική προσέγγιση προϊόντων, συνέπεια φήμης και πραγματικότητας, δηλαδή συνέπεια χαρακτηριστικών προβολής και παρεχόμενων προϊόντων/υπηρεσιών.
Στα σχέδια προβολής της περιοχής είναι η διανομή στους τουρίστες τσάντας με τοπικά προϊόντα, δράση που θα γίνει σε συνεργασία με τους τοπικούς συνεταιρισμούς, διοργάνωση εκδηλώσεων, κυρίως για να προσελκυσθούν για Σαββατοκύριακα Έλληνες.
Τέλος, μπορεί να διατεθεί ποσό 900.000 €, με μέριμνα της Εταιρίας Ανάπτυξης Πηλίου μέσω Leader, για να γίνει μια νέα διαδρομή πεζοπορικού τουρισμού.