Το πρόστιμο που επιβλήθηκε σε γνωστό μη εξουσιοδοτημένο έμπορο αυτοκινήτων των Βορείων Προαστίων της Αττικής (δεν μπορούμε ακόμα να αναφέρουμε το όνομά του) από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ουσιαστικά ανέδειξε αυτό που γνωρίζουν όλοι οι «παροικούντας την Ιερουσαλήμ»: οτι οι περισσότεροι κατεβάσουν τα χιλιόμετρα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα για να γίνουν πιο ελκυστικά και να πιάσουν καλύτερη τιμή.
Αυτό συμβαίνει κατάκόρων σε ανεξάρτητους εμπόρους, δηλαδή σε επιχειρήσεις που δε φέρουν το επίσημο σήμα κάποιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημειώστε πως κάποιοι έχουν σήματα ελαφρώς παραποιημένα, εξαπατώντας τους πελάτες, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε σύντομα. Εδώ θέλω να διευκρινίσω πως υπάρχουν και έμποροι που εργάζονται με τιμιότητα και δεν προβαίνουν σε τέτοιες παράνομες ενέργειες. Όμως όλοι γνωρίσουμε πως αυτοί είναι πλέον ελάχιστοι…
Σύμφωνα με τις έρευνες που έχει κάνει στην Ελληνική αγορά, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων κατα μέσο όρο τα χιλιόμετρα που «κόβονται» είναι στο 50%. Πιο συγκεκριμένα αυτοκίνητα του 2011 που εισάγονται σήμερα στην Ελλάδα με 170.000 έως 210.000 διανυθέντα χιλιόμετρα, στις μάντρες εμφανίζονται στον υποψήφιο αγοραστή με 60.000 έως 110.000 χιλιόμετρα.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας:
Έτος 1 άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου Πραγματικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο και πωλείται στο εξωτερικό Χιλιόμετρα που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου κατά την πώληση
2014 90.000 – 110.000 χλμ Έως 50.000 χλμ
2013 110.000 – 150.000 χλμ 50.000 – 80.000 χλμ
2012 140.000 – 180.000 χλμ 60.000 – 80.000 χλμ
2011 170.000 – 210.000 χλμ 60.000 – 100.000 χλμ
2010 200.000 – 250.000 χλμ 60.000 – 100.000 χλμ
2009 260.000 – 300.000 χλμ 60.000 – 120.000 χλμ
Πλέον ο τρόπος για να γυρίσουν τα χιλιόμετρα οι αετονύχηδες είναι ιδιαίτερα απλός. Αρκεί ένα smartphone το οποίο έχει συνδεθεί με το κατάλληλο πρόγραμμα στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου.
Δείτε το χαρακτηριστικό video αλλαγής χιλιομέτρων σε ένα Skoda Octavia του 2009:
Πως αντιδρά το Κράτος σε όλα τα παραπάνω; Κωφεύει χαρακτηριστικά. Κανένας απολύτως έλεγχος δε γίνεται, και όταν αυτός γίνει θα προκύψει μετά από καταγγελίες, όπως συνέβη στον έμπορο των βορείων προαστίων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, στη συγκεκριμένη υπόθεση υπήρξαν πέντε καταγγελίες αγοραστών, οι οποίοι ακούγοντας τους ψιθύρους για την τακτική του συγκεκριμένου εμπόρου, προχώρησαν σε έλεγχο του αυτοκινήτου που αγόρασαν, σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, που έχουν το ανάλογο «check program». Ο έλεγχος απέδειξε ότι το αυτοκίνητο είχε πραγματικά τα υπερδιπλάσια χιλιόμετρα από όσα το αγόρασαν…
Μαθαίνουμε ότι σύντομα θα υπάρξουν τρόποι ελέγχου των αυτοκινήτων (data base κλπ), από πρωτοβουλίες που θα πάρει ο κλάδος. Προς το παρόν ο μόνος τρόπος να προστατευτούν οι υποψήφιοι αγοραστές, είναι είτε να αποφεύγουν την αγορά εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και να προτιμήσουν τα ντόπια που συνήθως έχουν καταγεγραμμένο ιστορικό. Αλλά ακόμα κι αν αυτό δεν υπάρχει, να μην το αγοράζουν. Εφόσον όμως επιμένουν στην αγορά αυτή, ας ζητάνε από τον έμπορο-εισαγωγέα το χαρτί εκτελωνισμού, το οποίο αναφέρει τα χιλιόμετρα εισαγωγής του αυτοκινήτου – εφόσον βέβαια δεν έχει παραποιηθεί και αυτό.
Πηγή: newsauto.gr