Στην τελική ευθεία φαίνεται ότι μπαίνει η ανακατασκευή του δρόμου Βόλου-Βελεστίνου, στο ύψος του 304 ΠΕΒ, καθώς αναδείχθηκε ο ανάδοχος του έργου, μετά το έντονο ενδιαφέρον πολλών εταιρειών.
Συγκεκριμένα, η ανακατασκευή αφορά στο κομμάτι του δρόμου από τον κόμβο της ΠΑΘΕ μέχρι το εργοστάσιο της Χαλυβουργίας και τον κόμβο προς τη Β ΒΙΠΕ, ένα έργο που θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα για το Νομό μας, συνολικού προϋπολογισμού 9.200.000 ευρώ, αφού η κακή κατάσταση του οδοστρώματος είναι αιτία πολλών τροχαίων δυστυχημάτων, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους πολλοί άνθρωποι.
Μάλιστα, το θέμα θα συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας, που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Παρασκευή, με τίτλο «Υποβολή πρότασης στο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014- 2020 Βελτίωση οδικού τμήματος Α/Κ Βελεστίνου – Βόλος από χιλιομετρική θέση 0+489 έως 3+489», με εισηγητή τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό.
Βάσει του χρονοδιαγράμματος, εκτιμάται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί σε ένα – ενάμιση χρόνο και τα επικίνδυνα σαμαράκια δεν θα υπάρχουν πια.
Κοινή παραδοχή των μελετητών είναι ότι οι φθορές στο οδόστρωμα οφείλονται σε ατέλειες στην κατασκευή του οδοστρώματος και του σώματος του επιχώματος και όχι στο φυσικό υπέδαφος.
Συγκεκριμένα, οι συντάκτες της νέας μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων εξηγούν ότι χρησιμοποιήθηκε ως αδρανές υλικό σκουριά από το παρακείμενο εργοστάσιο της Χαλυβουργικής.
Τα ελαττώματα και τις ελλείψεις που έκρυβε η άσφαλτος κατέδειξε γεωτεχνική έρευνα και μελέτη, στο πλαίσιο της οποίας διανοίχθηκαν ερευνητικές γεωτρήσεις και φρεάτια για τη λήψη δειγμάτων.
Την ίδια ώρα, στοιχεία γεωερευνητικής εργασίας δείχνουν ότι η υψομετρική διαφορά κυμαίνεται από 7 έως 19 εκατοστά και είναι αντιπροσωπευτική των φθορών που έχει υποστεί το οδόστρωμα.
Οι μελετητές τονίζουν ότι το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου είναι επικίνδυνο για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων, με συνέπεια οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας να δαπανούν χρήματα σε τακτά χρονικά διαστήματα, για την αποκατάσταση των αστοχιών του οδοστρώματος.