Ο«κύβος ερρίφθη». Η κλεψύδρα άρχισε να μετρά αντίστροφα για τη μετεγκατάσταση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ. Πέντε μήνες μετά την αποκάλυψη του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ (16-12-2017) ότι δρομολογείται το «ξήλωμα» της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών από το Στρατόπεδο Γεωργούλα, μεθοδικά και μέσα σε πλήρη μυστικότητα συνεχίζεται η προετοιμασία για τη μετακόμιση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών «Μοράβας» από τη Νέα Ιωνία στην Αθήνα.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πηγές, οι υπογραφές που θα «ανάψουν» το πράσινο φως για την απομάκρυνση της επίλεκτης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών είναι θέμα ημερών. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού περιμένει την υπογραφή Καμμένου προκειμένου να δρομολογηθεί το επόμενο βήμα, που δεν είναι άλλο από τη μεταστάθμευση. Ήδη τα σχετικά έγγραφα για την τελική υπογραφή έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου.
Η μετεγκατάσταση της 32ης Ταξιαρχίας εντάσσεται στο σχέδιο δημιουργίας της Διακλαδικής Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΔΕΠ). Με την υλοποίηση του νέου επιχειρησιακού σχεδιασμού όλες οι μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων θα βρίσκονται υπό μια Διοίκηση, υπεύθυνη για την εκπαίδευση και φυσικά για τις επιχειρήσεις. Οι δυνάμεις που θα περιλαμβάνει η ΔΔΕΠ θα είναι: Η 32 ΤΑΞ ΠΝ (32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών), η 1 ΤΑΞ ΚΔ-ΑΛ (1η Ταξιαρχία Καταδρομών-Αλεξιπτωτιστών), η 71 Α/Μ ΤΑΞ (71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία), η ΔΥΚ (Διοίκηση Υποβρύχιων Καταδρομών) και η 31 ΜΕΕΔ (Μοίρα Επιχειρήσεων Έρευνας & Διάσωσης).
Μέσα στην 32η Ταξιαρχία, μεταξύ ανώτερων και κατώτερων στρατιωτικών η απομάκρυνση από τον Βόλο αποτελεί πλέον «κοινό μυστικό». Το γεγονός έχει προκαλέσει αναστάτωση, αβεβαιότητα, αγωνία αλλά και εκνευρισμό, καθώς για τους στρατιωτικούς και τις οικογένειές τους, όπως επίσης και για τους κληρωτούς, έρχονται τα πάνω κάτω.
Επιπροσθέτως και εξίσου σημαντικές θα είναι η απώλειες τόσο για την τοπική οικονομία όσο και ευρύτερα στην τοπική κοινωνία, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την παρουσία της 32ης Ταξιαρχίας και τη λειτουργία του Στρατοπέδου Γεωργούλα στην περιοχή.
Στην Ταξιαρχία υπηρετούν σήμερα 450 στρατιωτικοί και 550 κληρωτοί στρατιώτες. Γίνεται αμέσως αντιληπτό, πως η μεταφορά της μονάδας εκτός Μαγνησίας θα σημάνει ένα σκληρό χαστούκι για την τοπική οικονομία.
«Είναι μία ανεξήγητη απόφαση που δεν αφορά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, όπως σκόπιμα επικαλούνται κάποιοι για να δημιουργήσουν τετε
λεσμένα. Ορισμένοι υψηλά ιστάμενοι στη στρατιωτική ιεραρχία, με τη μεταστάθμευση της 32ης Ταξιαρχίας θέλουν να «χρυσώσουν το χάπι» σε άλλες περιοχές, όπου έκλεισαν Κέντρα Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης Τεθωρακισμένων στον Αυλώνα, γεγονός που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στους τοπικούς παράγοντες της Αττικής», επισημαίνουν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ έμπειρα -περί τα στρατιωτικά θέματα- στελέχη, που πίσω από αυτή την απόφαση βλέπουν μόνο σκοπιμότητες.
Για τα στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων που υπηρετούν μέσα στην 32η Ταξιαρχία, η πτώση ηθικού είναι κάτι παραπάνω από εμφανής στις συνομιλίες μεταξύ τους, κυρίως για το γεγονός ότι «δεν υπάρχει καμία ενημέρωση από την ιεραρχία για τις αλλαγές που είναι προ των πυλών», όπως λέγεται, και αυτό προκαλεί εκτός από αμηχανία, έκδηλη απογοήτευση.
«Η νέα έδρα του επίλεκτου σχηματισμού του Στρατού Ξηράς στον Αυλώνα ή στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας προκρίνεται ως η πλέον ενδεδειγμένη», υπογράμμιζε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμος παράγοντας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. «Η σκέψη είναι να κατέβει κοντά στα μέσα που θα την κινήσουν. Δεν ισχύει πουθενά αυτό, να πρέπει να κάνεις δώδεκα ώρες για να πας να πάρεις το τμήμα σου», υποστηρίζουν από την πλευρά τους όσοι εκτιμούν πως ο σχεδιασμός του ΓΕΣ και κατ’ επέκταση του ΥΕΘΑ κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.
Σε τοπικό επίπεδο, η αποκάλυψη του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ τον περασμένο Δεκέμβριο, ότι μεθοδεύεται απομάκρυνση της 32ης Ταξιαρχίας, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δέχτηκε ομαδικά πυρά από το πολιτικό προσωπικό της περιοχής, που μίλησε ευθέως για «αποφάσεις εν κρυπτώ που αποδυναμώνουν τον Βόλο και προκαλούν εύλογα ερωτηματικά ως προς τη σκοπιμότητα που υπηρετούν», υπογράμμισε πως «το χτύπημα για την τοπική οικονομία θα είναι ανεπανόρθωτο σε μία δύσκολη συγκυρία», και απαίτησε να αποτραπεί κάτι τέτοιο.
Μετά τις αποκαλύψεις γίνεται σαφές ότι οι αντιδράσεις θα κλιμακωθούν, καθώς αν δεν υπάρξει άμεσα εκ νέου ενεργοποίηση των τοπικών φορέων και υπογραφεί η απόφαση από τον κ. Πάνο Καμμένο, η 32η Ταξιαρχία σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν και το πλήγμα θα είναι τεράστιο για την περιοχή.
Μετά την υπογραφή άμεση εφαρμογή
To Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, το Γενικό Επιτελείο Στρατού, σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, προχώρησαν μετά από πολύμηνες, συστηματικές διεργασίες στην ίδρυση της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου. Η θεμελίωση της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου, «θεωρείται ότι θα οδηγήσει στην επιτυχία μιας ολιστικής προσέγγισης», όπως τόνισε πρόσφατα. Το ολοκληρωμένο σχέδιο βρίσκεται στο γραφείο του στο ΥΕΘΑ, για την τελική υπογραφή, η οποία μόλις μπει, τίθενται άμεσα σε εφαρμογή αυτές οι αλλαγές.
Η Διακλαδική Διοίκηση Ειδικού Πολέμου θα είναι υπό τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ. Ένας αντιστράτηγος θα έχει την ευθύνη της Διοίκησης, η οποία θα χωρίζεται σε δυο μέρη, και θα είναι υπόλογος στον Αρχηγό του στρατεύματος. Αμέσως μετά, ο Διοικητής Ειδικών Επιχειρήσεων, υποστράτηγος, θα έχει υπό τις διαταγές του την ελίτ των Ειδικών Δυνάμεων. Το σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες αναφέρεται σε «μεταστάθμευση» από τον Βόλο αρχικά στον Αυλώνα-, μέχρι να προετοιμαστούν από πλευράς υποδομών νέες εγκαταστάσεις στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας από την πλευρά της Αμφιάλης.
Σύμφωνα με επιτελείς του ΓΕΣ, η νέα έδρα του επίλεκτου σχηματισμού του Στρατού Ξηράς προκρίνεται ως η πλέον ενδεδειγμένη.
Η προετοιμασία για τη… μετακόμιση
Εξάλλου, σύμφωνα με το έγκυρο και πλήρως ενημερωμένο στρατιωτικό site onalert.gr, «με βάση την προβολή των στοιχείων και τις οικονομοτεχνικές μελέτες προϋπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν περίπου 500.000 ευρώ για την ανέγερση των εγκαταστάσεων που θα φιλοξενήσουν την Ταξιαρχία».
Το πρότζεκτ αφορά στη μεταφορά της μισής δύναμης στον Στόλο, αποκτώντας έτσι το επιχειρη
σιακό πλεονέκτημα να έχει δίπλα της τη μεταφορική ικανότητα των αρματαγωγών. Η ίδια πηγή ενημέρωσης που παρακολουθεί από κοντά τον σχεδιασμό που εκπονείται, υπογράμμιζε στο onalert.gr, ότι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης υπαγορεύεται από αυστηρά δεδομένα.
Διευκρίνιζε χαρακτηριστικά: «Το να μεταφερθεί ένας σχηματισμός επιπέδου ταξιαρχίας είναι ένα θέμα. Από το να κλείσεις το ρεύμα μέχρι να παραδώσεις τους χάρτες ή να μεταφέρεις τον οπλισμό σου, ή να φορτωθούν τα υλικά σου και να δημιουργήσεις τα υπόστεγά σου, είναι μια διαδικασία που βεβαίως θέλεις και χρήματα».
Η ιστορία της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών «Μοράβας»
Η 32η ΤΑΞΠΝ συγκροτήθηκε επισήμως με την αναδιοργάνωση του Ελληνικού Στρατού μετά το τέλος των δύο Βαλκανικών πολέμων, που προέβλεπε τη συγκρότηση 42 Συνταγμάτων Πεζικού (1ο – 42ο) από τα οποία τα πέντε τελευταία ήταν τα Συντάγματα Ευζώνων.
Ωστόσο τα πρώτα γραπτά στοιχεία του 32ου ΣΠ υπάρχουν από το 1919 και μετά, όταν συμμετείχε στη Μικρασιατική Εκστρατεία του ΕΣ. Ακολούθως συμμετείχε σε όλους τους αγώνες του ΕΣ στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο και στις πολεμικές επιχειρήσεις του αιματηρού ελληνικού Εμφυλίου πολέμου, ενώ 32ο Σύνταγμα Πεζοναυτών -με αλλαγή αποστολής- ονομάστηκε στη διάρκεια της δικτατορίας, όπου έδρευε στην περιοχή της Αττικής. Στην μεταπολίτευση μεταστάθμευσε στον Βόλο που παραμένει ως σήμερα, ενώ αργότερα αναβαθμίστηκε και μετονομάστηκε 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών, ονομασία που φέρει ως σήμερα με την ίδια αποστολή.
ΠΗΓΗ :ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ – ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ