Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, αλλά όχι στη Θεσσαλία! Άλλη μια αλλοπρόσαλλη απόφαση Σπίρτζη
Φρένο στην κυκλοφορία των φορτηγών αυτοκινήτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, βάζει απόφαση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη η οποία δημοσιεύτηκε – την περασμένη εβδομάδα – στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι η απαγόρευση ισχύει για τις παράπλευρους οδούς μόνο μέχρι τη Λαμία, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τη Θεσσαλία, όπου μόνο τον τελευταίο μήνα είχαμε τρία τροχαία με φορτηγά στην παράπλευρη της ΠΑΘΕ…
Ειδικότερα, η απόφαση αφορά φορτηγά οχήματα μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους. Σκοπός της απόφασης – σύμφωνα με τα όσα επισημαίνουν από το υπουργείο Μεταφορών – είναι η προστασία της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας όσων χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο καθώς και η αποτροπή της επιβάρυνσης – υποβάθμισης του οικιστικού περιβάλλοντος ταυτόχρονα με την αποφυγή της καταπόνησης – φθοράς του οδοστρώματος.
Eτσι, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται, για παράδειγμα, στην Αττική και Κεντρική Ελλάδα, οι δρόμοι στους οποίους απαγορεύεται η κίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων, είναι:
* Παράπλευρη οδός Αγίου Στεφάνου ( Αφίδνες ), οδός Τατοΐου και Ιλισίων, ΠΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, ΠΕΟ Αθηνών – Κορίνθου, βόρειος και νότιος παράπλευρος της Ολυμπίας Οδού, δεξιός και αριστερός παράπλευρος της Α/ Δ ΠΑΘΕ .
* Ακόμη, απαγορεύεται η κίνηση στις λεωφόρους Δημοκρατίας, Φυλής και Νάτο. Στην οδό Σχηματαρίου – Βαθύ, στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Θηβών, στην οδό Υλίκης – Βάγιων, στην εθνική οδό Ελευσίνας – Θηβών, στη λεωφόρο Θηβών και Ηρώων Πολυτεχνείου, στην παλαιά εθνική οδό Λαμίας – Αθηνών και στην οδό Στυλίδας (Λαμία – Αγ. Παρασκευή).