Κοινή συνέντευξη τύπου παραχώρησαν χθες, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και των παιδαγωγικών τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, οι οποίοι τάχθηκαν υπέρ της ένταξης των προσφυγόπουλων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Όπως επισημάνθηκε στη συνέντευξη από τους προέδρους των Παιδαγωγικών Τμημάτων, η Σύνοδος προέδρων και κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων της χώρας εξέδωσε ομόφωνη απόφαση, στην οποία αναφέρεται ότι τα παιδιά των προσφύγων, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς παραμονής και τον προβλεπόμενο χρόνο διαμονής τους στη χώρα, πρέπει να εγγραφούν σε σχολείο της ευρύτερης περιοχής τους, με ταυτόχρονη ενεργοποίηση από πλευράς πολιτείας καταλλήλων υποστηρικτικών δομών (τάξεις υποδοχής/φροντιστηριακά τμήματα), στελεχωμένων από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, κ. Αποστόλης Μούσιος τόνισε – μεταξύ άλλων – πως η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και πρέπει να παρέχεται σε όλα τα παιδιά που ζουν στη χώρα μας, αρκεί να παρέχεται στα δημόσια Δημοτικά και Νηπιαγωγεία της περιοχής μας.
Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, κ. Διαλεχτή Τσιτούμη από την πλευρά της, δήλωσε ότι η ΕΛΜΕ αντιμετωπίζει το προσφυγικό με ιδιαίτερη ευαισθησία και, σε συνεργασία με τους μαθητές συγκέντρωσε τρόφιμα, ρούχα, είδη ζωγραφικής κλπ., όπως και με τους τοπικούς φορείς. Πρόσθεσε ακόμη, ότι όλοι οι φορείς πρέπει να συνδράμουν στην ευαισθητοποίηση και προετοιμασία της κοινωνίας ώστε να μην υπάρξει ούτε μια περίπτωση ρατσιστικών αντιδράσεων στην περιοχή μας.
Ο καθηγητής, κ. Κώστας Μάγος, εκ μέρους της προέδρου του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Π.Θ. κας Χριστίδου, επισήμανε -μεταξύ άλλων – ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό που θα αναλάβει αυτά τα παιδιά πρέπει να είναι ειδικά καταρτισμένο, προσθέτοντας πως το Τμήμα είναι διατεθειμένο να συμμετάσχει με επιμορφωτικά σεμινάρια προς τους εκπαιδευτικούς και με εθελοντές.
Ο κ. Μάγος αποκάλυψε ακόμη ότι υπάρχουν σκέψεις για δράσεις, τόσο για τα παιδιά όσο και τους ενήλικες, στο κέντρο φιλοξενίας «Μόζα», όσο και στο Πανεπιστήμιο.
Ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής και μέλος της Συνόδου των προέδρων και κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων για τη διετία 2016-17, κ. Διονύσης Βαβουλιός έκανε γνωστό ότι ομάδα διδασκόντων του τμήματος, κατέθεσε σειρά προτάσεων για την κάλυψη των ιατρικών και εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών, όπως η εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας, ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Οι προτάσεις αυτές, όπως είπε, θα αρχίσουν να εφαρμόζονται τις επόμενες ημέρες από διδάσκοντες και φοιτητές, σε συνεννόηση με τους ενδιαφερόμενους.
Τέλος, ο πρόεδρος του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Π.Θ., κ. Τάκης Πολίτης ανέφερε – μεταξύ άλλων – πως πρέπει να δρομολογηθούν οι κατάλληλες δομές – φροντιστηριακά τμήματα και τμήματα ένταξης – όπως στη δεκαετία του ’90 όταν μικρά Αλβανόπουλα έφτασαν στα Ελληνικά σχολεία. Όπως είπε, γι’ αυτού του τύπου την εκπαίδευση καταλληλότεροι είναι οι εκπαιδευτικοί που έχουν επιμορφωθεί στη διδασκαλία της Ελληνικής, ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, οι οποίοι και πρέπει, κατά προτεραιότητα να αναλάβουν την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.
Να σημειωθεί πως στο Κέντρο Φιλοξενίας του Μόζα, στο Βόλο, υπάρχουν πολλά παιδιά, καταγόμενα από την Συρία, εκ των οποίων, οκτώ είναι προσχολικής ηλικίας και πρέπει να φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο και 25 Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Πανεπιστήμιο δε, αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει δασκάλους και νηπιαγωγούς για να μπορούν να διδάξουν στα προσφυγόπουλα και να συνεισφέρουν με φοιτητές, καθηγητές και μεταπτυχιακούς φοιτητές.
ΠΗΓΗ:ΕΡΤ