Ξημερώματα Δευτέρας (ώρα Ελλάδας) θα αρχίσουν τα φλας, οι αστέρες θα σουλατσάρουν στο Red Carpet και όταν οι πόρτες θα κλείσουν, οι φάκελοι θα ανοίξουν και θα αποκαλυφθούν τα ονόματα των νικητών της 90ής τελετής του «θείου» Όσκαρ.
And the Oscar Goes to… Ουίνστον Τσέρτσιλ και… Κωνσταντίνο Γιαγτζόγλου. Απίστευτο; Περιμένετε και θα τρίβετε τα μάτια σας!
Ο εξηντάχρονος Λονδρέζος Γκάρι Όλντμαν είναι το ακλόνητο (λένε τα προγνωστικά) φαβορί για το χρυσό αγαλματίδιο Α’ ανδρικού ρόλου. Ως Ουίνστον Τσέρτσιλ της ταινίας «Η πιο σκοτεινή ώρα». Ο ηγέτης της Μ. Βρετανίας που εκφώνησε την θρυλική φράση «We Shall Never Surrender». Δεν θα παραδοθούμε ποτέ!
Ομως ο Gaz, αυτό και το υποκοριστικό του, εθισμένος στην συντροφιά των γυναικών, κατάφερε να καταρρίψει κάθε ανδρικό ρεκόρ. Ο αθεόφοβος με πέντε συζύγους, τέσσερα διαζύγια και τρία παιδιά. Πέντε, τέσσερα, τρία. Ο «τυχερός» του αριθμός
Μοναδικό εμπόδιο προς τον εναγκαλισμό του με το πρώτο Οσκαρ της καριέρας του, το δηλητήριο που «έφτυσε» προς το πρόσωπό του, μια εκ των πρώην συζύγων του, τρίτη στη σειρά των γάμων του.
Η Ντιόνα Φιορεντίνο, φωτογράφος στα πλατό των γυρισμάτων, μόλις πριν δύο μήνες, θυμήθηκε ότι αυτός «ο μπάσταρδος» της έκλεψε τα παιδιά της, η συμπεριφορά του ήταν βάναυση και το χειρότερο; Προτιμούσε παρτούζες με πόρνες, κολυμπούσε (και κολυμπάει) σε ωκεανούς κοκαΐνης και καταβροχθίζει τόνους αλκοόλ
Κοντά σε όλες αυτές τις εντελώς «αυθόρμητες» καταγγελίες, προστέθηκε και η χαριτωμένη, εξ Αθηνών, από το στόμα του «φίλου» του και αντιπάλου του Ντάνιελ Ντέι Λιούις, πως δηλαδή στο παρελθόν (και γιατί όχι ακόμα και σήμερα) ο Gaz ήταν χούλιγκαν.
PERSONA NON GRATA ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΥΠΟΨΙΑ ΣΕΞΙΣΤΗ
Φυσικά , οι καταγγελίες έγιναν με προορισμό τους οκτώ και πλέον χιλιάδες μέλη της «Ακαδημίας Κινηματογράφου», ώστε το όνομα του Γκάρι Ολντμαν να καταλήξει στη μαύρη λίστα
Ολα αυτά που στο παρελθόν και μάλιστα επί κυβερνήσεως Μπαράκ Ομπάμα θα ταίριαζαν σε πρωτοσέλιδο των κίτρινων τάμπλοιντ, τώρα, ακούγονται και λαμβάνονται πολύ σοβαρά
Γιατί οι «Ακαδημαικοί» έχουν φορέσει τα ράσα τους, παριστάνουν τους συντηρητικούς και… μονογαμικούς και με πρωτόκολλο που ανακοινώθηκε από το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου, ούτε λίγο ούτε πολύ θα δείχνουν την πόρτα σε κάθε παρεκτρεπόμενο αστέρα του σινεμά. Ακόμα και με κατηγορίες από περιστατικά που έλαβαν χώρα πριν από είκοσι, τριάντα χρόνια και μάλιστα χωρίς μάρτυρες.
Έτσι, Persona Non Grata ο παραγωγός Χάρβει Γουάινστιν. Που, υποτίθεται ότι την «έπεσε» στο μισό πληθυσμό των «παρθένων» του Χόλιγουντ, ανάμεσά τους και η Αντζελίνα Τζολί.
Persona Non Grata και ο Κέισι Αφλεκ. Ο περσινός θριαμβευτής για την υποδειγματική, δραματική ερμηνεία του στην οικογενειακή τραγωδία «Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα». Ο οποίος προσφάτως κατηγορήθηκε από δύο «θύματά» του. Του κινηματογράφου κι αυτές. Σύμφωνα με τις κατηγορίες, ο Κέισι Αφλεκ σχεδίαζε να καταλήξει στο κρεβάτι σε σύμπλεγμα τριολέ.
Και Persona non Grata ο Κέβιν Σπέισι. Ο κατάλογος παραμένει ανοικτός…
Η ΕΞΗΝΤΑΧΡΟΝΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΔΑ ΤΩΝ ΠΥΡΗΝΩΝ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ
Αντιθέτως , η εξηντάχρονη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, το φαβορί για το Οσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου, εξακολουθεί ύστερα από τριάντα και τέσσερα χρόνια να συμβιώνει κάτω από την ίδια οικογενειακή στέγη με τον σύζυγό της, Τζόελ Κόεν. Αμέμπτου ηθικής η κυρία. Που το 1997 είχε κερδίσει το πρώτο της Οσκαρ, σε ρόλο αστυνομικού, για την ταινία των αδελφών Κόεν, «Φάργκο».
Το εξωφρενικό με την περίπτωση της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ είναι ότι στην ταινία «Τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι», υποδύεται τον θηλυκό Κωνσταντίνο Γιαγτζόγλου των «Πυρήνων των φωτιάς». Τηρουμένων των αναλογιών φυσικά.
Γιατί η Μίλντρεντ, η ηρωίδα αυτής της ιστορίας, είναι απελπισμένη από τον βίαιο θάνατο της μικρής της κόρης. Γιατί την κόρη της την βίαζαν καθώς πέθαινε. Και γιατί οι αστυνομικοί της περιοχής «ασχολούνται με το πώς να βασανίζουν Αφροαμερικανούς και να συλλαμβάνουν μικρά, άτακτα παιδιά, παρά με βιασμούς και δολοφονίες».
Έτσι η Μίλντρεντ, μέσα στην τρέλα της, καλύπτοντας με κουκούλα τα χαρακτηριστικά του προσώπου της, εκτοξεύει μολότοφ και μετατρέπει σε στάχτες και μπούρμπερη το αστυνομικό τμήμα του «χωριού» της!
ΟΙ ΕΠΙΚΡΑΤΕΣΤΕΡΟΙ ΜΟΝΟΜΑΧΟΙ
Ουδείς γνωρίζει προκαταβολικά. Ακόμα και για τις ταινίες που λαμβάνουν άνω των δέκα υποψηφιοτήτων. Μερικές από αυτές, στο παρελθόν, κατέληξαν στο τέλος να κερδίζουν δύο με τρία Οσκαρ για τεχνικά επιτεύγματα. Πάντως και σύμφωνα με τα προγνωστικά οι επικρατέστεροι μονομάχοι στις βασικές κατηγορίες είναι οι ακόλουθοι
Καλύτερης ταινίας: “Η μορφή του νερού” Vs «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ στο Μιζούρι»
Σκηνοθεσίας: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο (Μορφή του νερού) Vs Κρίστοφερ Νόλαν (Δουνκέρκη)
Σεναρίου: Μάρτιν ΜακΝτόνα (τρεις πινακίδες) Vs Τζέιμς Αιβορι (να με φωνάζεις με το όνομά σου)
Α’ Γυναικείου ρόλου: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ (τρεις πινακίδες) Vs Σάλι Χόκινς (Μορφή του νερού)
Α’ Ανδρικού ρόλου: Γκάρι Ολντμαν (Η πιο σκοτεινή ώρα) Vs Ντάνιελ Ντέι Λιούις (Αόρατη κλωστή)
Β’ Γυναικείου ρόλου: Αλισον Τζάνεϊ (Εγώ η Τόνια) Vs Λέσλι Μάνβιλ (Αόρατη κλωστή)
Β’ Ανδρικού ρόλου: Σαμ Ρόκγουελ (Τρεις πινακίδες) Vs Γούντι Χάρελσον (Τρεις πινακίδες)
Φωτογραφίας: Νταν Λόστσεν (Μορφή του νερού) Vs Χόιτε Βαν Χόιτεμα (Δουνκέρκη)
Ξενόγλωσσης παραγωγής:«Χωρίς αγάπη» (Ρωσία) Vs «Η ψυχή και το σώμα» (Ουγγαρία)
Πάντως, έτσι κι αλλιώς τα βραβεία ουδεμία σημασία έχουν στην Ιστορία της 7ης Τέχνης. Μόνο όποιες ταινίες, εξ όλων αυτών αντέξουν στο πέρασμα του Χρόνου. Αυτό και το μοναδικό, αλάνθαστο κριτήριο για τα πιο ανθεκτικά και αξιέπαινα επιτεύγματα στη διαδρομή της κινηματογραφικής περιπέτειας!
Α να μην ξεχάσω. Προφανώς στο Red Carpet κυρίαρχο το θηλυκό κίνημα «Me Too». Προφανώς οι φεμινιστικοί τόνοι θα είναι καταγγελτικοί. Εναντίον όλων και όσων τόλμησαν, αλλά και εκείνων που σκέφτονται να αποπειραθούν να τις «βιάσουν». Και προφανώς οι τολμηρές αυτές αγωνίστριες θα εμφανιστούν και θα σουλατσάρουν με τολμηρές μαύρες, αραχνοΰφαντες, σιθρου, τουαλέτες. Το οφθαλμόλουτρο επιτρέπεται. Το χέρι, ακόμα και το «εναέριο», απαγορεύεται. Αμάν πια!
Πηγή: protothema.gr