Θέμα επαναφοράς της αστικής γραμμής Νο2 και διέλευσης από την οδό Μελίνας Μερκούρη
Απόφαση για τη μονοδρόμηση της οδού Αγίου Βασιλείου στο Βόλο – Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο 10ο Γυμνάσιο Βόλου για την ασφαλέστερη πρόσβαση των μαθητών
Κάτοικοι της περιοχής Αμπελοκήπων Νέας Ιωνίας ζητούν την επαναδρομολόγηση της γραμμής Νο 2 του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου διά της οδού Μελίνας Μερκούρη. Το θέμα θα συζητηθεί στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας που συνεδριάζει την ερχόμενη Τρίτη 23 Φεβρουαρίου, στις 12 το μεσημέρι.
Οι κάτοικοι των Αμπελοκήπων ζητούν η γραμμή Νο 2 να περνάει από την οδό Μελίνας Μερκούρη, όπως ίσχυε μέχρι το 2011, διότι οι τροποποιήσεις που έγιναν όπως και η δρομολόγηση της γραμμής Νο 9 δεν εξυπηρετούν τους κατοίκους της περιοχής.
Σχετικό υπόμνημα υπέβαλαν στο Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου Α.Ε. ζητώντας την επαναδρομολόγηση της γραμμής Νο 2 και προτείνοντας δύο εναλλακτικές προτάσεις διελεύσεων.
Απόφαση για τη μονοδρόμηση
Η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου καλείται να επικαιροποιήσει παλαιότερη κανονιστική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τη μονοδρόμηση της οδού Αγ. Βασιλείου, σύμφωνα με τις υποδείξεις της Διεύθυνσης Περιβ/ντος & Χωρικού Σχεδιασμού Θεσσαλίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Έτσι, στη συνεδρίαση της ερχόμενης Τρίτης τα μέλη της Επιτροπής αναμένεται να εγκρίνουν:
- Τη μονοδρόμηση της οδού Αγ. Βασιλείου από την οδό Ιωλκού ως την οδό Μεταμορφώσεως με φορά από την πρώτη προς τη δεύτερη.
• Την παραχώρηση προτεραιότητας της οδού Αγ. Βασιλείου έναντι των καθέτων από Ιωλκού ως Κουντουριώτου (εκτός Ιωλκού, Μεταμορφώσεως και Κουντουριώτου)
• την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης στη Βορινή πλευρά της οδού Αγίου Βασιλείου μεταξύ των οδών Ιωλκού και Μεταμορφώσεως, εκτός του τμήματος μεταξύ των οδών Κουταρέλια και Χατζηαργύρη, όπου λόγω μεγαλύτερου πλάτους οδοστρώματος υπάρχει η δυνατότητα αμφίπλευρης στάθμευσης
Σημειώνεται ότι:
• οι οδοί στις οποίες προτείνεται να γίνουν οι παραπάνω παρεμβάσεις δεν ανήκουν στο Εθνικό και Επαρχιακό οδικό δίκτυο, ή το Βασικό οδικό Δίκτυο, τις παρακαμπτηρίους οδούς και αυτές που το επηρεάζουν.
Επίσης, οι προτάσεις:
• Διευκολύνουν την απρόσκοπτη κίνηση των πεζών και των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ).
• Δεν επηρεάζουν τις υπηρεσίες των μέσων οδικής μαζικής μεταφοράς.
Κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο 10ο Γυμνάσιο Βόλου
Η διεύθυνση του 10ου Γυμνασίου Βόλου, που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Διμηνίου – Έκτορος στο Διμήνι, ζητά τη λήψη μέτρων για ασφαλέστερη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο, καθώς και τη δημιουργία χώρων στάθμευσης στην οδό Έκτορος στο πίσω μέρος του σχολείου, λόγω άτακτης στάθμευσης των οχημάτων με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η εύκολη πρόσβαση (εισοδος – έξοδος) των μαθητών στο σχολείο.
Η επαρχιακή οδός Διμηνίου είναι διπλής κατεύθυνσης, πλάτους οδοστρώματος 7,40μ περίπου και δεν υπάρχει διαμορφωμένο πεζοδρόμιο σε επαρκές μήκος για την πρόσβαση των μαθητών, παρά μόνο στο Ο.Τ. του σχολείου και από την πλευρά του σχολείου. Υπάρχει στάση λεωφορείου στη διασταύρωση με την οδό Έκτορος.
Η οδός Εκτορος είναι μονόδρομος. Στο πίσω μέρος του σχολείου η οδός Έκτορος έχει πλάτος 9 μ χωρίς διαμορφωμένα πεζοδρόμια και από την Ανατολική πλευρά το πλάτος της είναι περίπου 4,60 μ ως την είσοδο του σχολείου με πεζοδρόμιο 0,90μ από τη μεριά του σχολείου και στη συνέχεια περίπου 4,40μ χωρίς πεζοδρόμιο.
Η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου, μετά από αυτοψία και έχοντας λάβει υπόψη τις συνθήκες κυκλοφορίας και στάθμευσης, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου και τους υφιστάμενους κυκλοφοριακούς φόρτους, προτείνει:
• Τη δημιουργία πεζοδρομίου στην οδό Διμηνίου για την ασφαλή κίνηση των μαθητών. Υπάρχει μόνο στο Ο.Τ του Σχολείου.
• Τη δημιουργία πεζοδρομίου στην οδό Έκτορος περιμετρικά του σχολείου.
• Την ανανέωση της διαγράμμισης των διαβάσεων των πεζών στην οδό Διμηνίου και την οριζόντια σήμανση της οδού Διμηνίου (Κ-16, Ρ-32 30χλμ/ώρα) σε απόσταση δύο Ο.Τ. από το Σχολείο.
• Την τοποθέτηση πινακίδων Π-21 στις διαβάσεις του σχολείου.
• Την τοποθέτηση μίας επιπλέον πινακίδας αναγγελίας κινδύνου Κ-16 σε συνδυασμό με πινακίδα Ρ-32 (30χλμ/ώρα) στην οδό Διμηνίου (στη διασταύρωση με την οδό Εκάβης).
• την τοποθέτηση προστατευτικών στοιχείων σχήματος Π – εμποδίων μπροστά από τις δύο εισόδους της σχολικής μονάδας ύψους 0,80 μ και μέγιστου μήκους 1,50 μ., προκειμένου να αποτρέπεται η κατ’ ευθείαν έξοδος των μαθητών στην οδό.
• τη διαγράμμιση με τεθλασμένη κίτρινη γραμμή (ζιγκ-ζαγκ) στις δύο εισόδους του σχολείου και σε απόσταση 1μ εκατέρωθεν, και
• τη διαγράμμιση με συνεχή κίτρινη γραμμή στην άκρη τoυ oδoστρώματoς και στις δύο πλευρές στην οδό Έκτορος ανατολικά του Σχολείου, καθώς το πλάτος του οδοστρώματος δεν επαρκεί για στάση – στάθμευση οχημάτων.
• Τη διαμόρφωση χώρων στάσης – στάθμευσης στην οδό Έκτορος στο πίσω μέρος του σχολείου και σε απόσταση 1μ από την περίφραξη του σχολείου. Ο χώρος αυτός ενός μέτρου θα έχει χρήση πεζοδρομίου ως την κατασκευή του.
Το θέμα θα εισαχθεί προς έγκριση στη συνεδρίαση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας προς λήψη απόφασης στη συνεδρίαση της ερχόμενης Τρίτης.