Μεγάλο διεθνές τουριστικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί για το τρενάκι του Πηλίου, με το οποίο «ταξίδεψαν» στο βουνό των Κενταύρων σχεδόν 14.000 επιβάτες, κάνοντας την διαδρομή Άνω Λεχώνια – Μηλιές, οι περισσότεροι των οποίων ήταν επιβάτες κρουαζιερόπλοιων.
Εντυπωσιάζει επίσης, η αύξηση στις προκρατήσεις από τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που έχουν ήδη καταγραφεί για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε και υπολογίζονται σε ποσοστό άνω του 35% σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία.
Χαρακτηριστικό είναι, ότι προκρατήσεις για «ταξίδι» στο Πήλιο στην διαδρομή Άνω Λεχώνια – Μηλιές, με το τρενάκι, έχουν ήδη ζητηθεί από τα 20 εκ των 28 κρουαζιερόπλοιων της μεγάλης ιταλικής εταιρείας «Costa», ενώ παράλληλα αναμένονται οι κρατήσεις δύο ακόμη μεγάλων εταιρειών.
Το «γούρικο» ποδαρικό για το 2016 έκαναν οι εκατοντάδες επιβάτες του «Costa Neoclassica», που άνοιξε τον κύκλο των αφίξεων της νέας χρονιάς στο λιμάνι του Βόλου.
Οι επισκέπτες, ήταν τουρίστες Ιταλοί στην πλειοψηφία τους, αλλά και πολλοί Γάλλοι, Γερμανοί και βορειοευρωπαίοι, ενθουσιάστηκαν από τη διαδρομή με τον διάσημο «Μουτζούρη» και περιέγραψαν με ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια τις ομορφιές της περιοχής.
Η Βάσω Πράπα, προϊστάμενος αμαξοστοιχιών και υπεύθυνη για το τρενάκι του Πηλίου δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «συνομιλώντας με τους τουρίστες, διαπιστώνουμε ότι τους αρέσει πολύ η διαδρομή με το τρενάκι. Όλοι την χαρακτηρίζουν «ονειρική» και παράλληλα διαπιστώνουμε ότι οι ξένοι τουρίστες γνωρίζουν τι θα συναντήσουν και επιλέγουν συνειδητά το τρενάκι. Γενικά τους αρέσει πάρα πολύ η συγκεκριμένη διαδρομή».
Επίσης, η Βάσω Πράπα επισημαίνει ότι στα κρουαζιερόπλοια σημειώνεται αυξητική πορεία όσον αφορά τις προσεγγίσεις στο λιμάνι του Βόλου, αρχίζοντας από το 2013.
Το 2015 σημειώθηκε 50% αύξηση στις επιβιβάσεις τουριστών στον «Μουτζούρη» που προέρχονταν από τα κρουαζιερόπλοια και το 2016 αναμένεται η αύξηση να αγγίξει το 30%.
Γενικά, το πεδίο της κρουαζιέρας παρουσιάζει εντυπωσιακές αυξήσεις και σημειώνει θεαματική ανοδική πορεία, καθώς όλο και περισσότεροι ενδιαφέροντα για τον θρυλικό «Μουτζούρη».
Η διαδρομή από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές προσελκύει το μεγάλο ενδιαφέρον χιλιάδων ξένων τουριστών, οι οποίοι επιθυμούν να γνωρίσουν το Πήλιο, «ταξιδεύοντας» με το τρενάκι.
Υπενθυμίζεται ότι στην διαδρομή θα συναντήσει ο «ταξιδιώτης» τα μοναδικά για την εποχή εκείνη μηχανικά – αρχιτεκτονικά επιτεύγματα του Εβάριστο Ντε Κίρικο, πατέρα του Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο, αφού υπήρξε ο αρχιμηχανικός της κατασκευάστριας εταιρείας του τρένου του Πηλίου.
Το 2004, που ήταν η χρονιά διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων και ο Βόλος ήταν μία εκ των τεσσάρων ολυμπιακών πόλεων, το τρενάκι κυκλοφόρησε και στην παραθαλάσσια διαδρομή από τον Άναυρο μέχρι την Αγριά, ένα τμήμα όμως, που δεν συγκέντρωσε το ανάλογο ενδιαφέρον του επιβατικού κοινού και καταργήθηκε, με αποτέλεσμα να παραμείνει η διαδρομή που πραγματοποιείται μέχρι και σήμερα, δηλαδή Άνω Λεχώνια – Μηλιές και που παρουσιάζει επιπλέον εξαιρετικό φυσιολατρικό ενδιαφέρον.
Πηγή: ΑΜΠΕ