Ωστόσο τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων είναι αυτά που όπως φαίνεται να παίζουν καθοριστικό ρόλο με τους τηλεαστέρες να χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.
Από τη μία πλευρά, υπάρχουν εκείνοι που υπέγραψαν τα συμβόλαιά τους πριν από το νόμο Παππά, τον Δεκέμβριο του 2015, όταν και έγινε γνωστό ότι οι τηλεοπτικές άδειες οριστικοποιούνται αριθμητικά και θα δημοπρατηθούν. Για αυτούς τα πράγματα είναι αρκετά περίπλοκα.
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό;
Ότι η συνεργασία τους θα λήξει δίχως να αποζημιωθούν. Κι αυτό γιατί αν φτάσει η υπόθεση στα δικαστήρια οι εργοδότες μπορούν να γλυτώσουν τις χρυσές αποζημιώσεις, με το επιχείρημα ότι όταν υπεγράφησαν οι καναλάρχες δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν ότι το τηλεοπτικό πεδίο θα αλλάξει, καθώς δεν είχε ανακοινωθεί ακόμα ο διαγωνισμός για τις άδειες, επικαλούμενοι τον όρο που αναφέρεται σε «λόγους και συνθήκες ανωτέρας βίας δίχως δικής τους δικούς υπαιτιότητας».
Τα πράγματα είναι διαφορετικά και πιο προνομιακά για όσους υπέγραψαν μετά το νόμο Παππά. Όσοι άλλαξαν τηλεοπτική στέγη ή ανανέωσαν σε αυτήν που ήταν όπως για παράδειγμα η Αγγελική Νικολούλη, ο Νίκος Μουτσινάς και η Μαρία Ηλιάκη στον Alpa, η Κατερίνα Καινούργιου στο Epsilon, η Πόπη Τσαπανίδου, η Ζήνα Κουτσελίνη και η Βίκυ Καγιά στο Star, θεωρούνται από τους κερδισμένους της υπόθεσης αφού είτε ο σταθμός λήξει το συμβόλαιο ενόψει «μαύρου» είτε οι ίδιοι θελήσουν να σπάσουν τη συμφωνία τους (και από τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης του καναλιού δεν έχει προβλέψει την ειδική ρήτρα) θα καταφέρουν να πάρουν την αποζημίωση που προβλέπεται. Και αυτό γιατί οι εργοδότες ενώ γνώριζαν ότι οι άδειες πρόκειται να δημοπρατηθούν και ότι η έκβασή τους ήταν αβέβαιη, προχώρησαν σε συμφωνίες βάζοντας σε επαγγελματικές περιπέτειες τους παρουσιαστές.
πηγή: newsbeast.gr