Ο ΣΥΡΙΖΑ ψάχνει υποψήφιο στο Δήμο Βόλου μέσω διαδικτυακού γκάλοπ; – Εντονη αμφισβήτηση για την αξιοπιστία του
Η αμφιλεγόμενη, καθώς η αξιοπιστία των μεθόδων της αμφισβητείται έντονα από πολλές πλευρές, εταιρία δημοσκοπήσεων Vox Pop Analysis, ξεκίνησε διαδικτυακή δημοσκόπηση για το Δήμο Βόλου και μεταξύ άλλων επιχειρεί να μετρήσει την διάθεση των πολιτών για τις υποψηφιότητες των Αχιλλέα Μπέου, Απόστολου Παπαδούλη, Ιάσονα Αποστολάκη, Απόστολου Παντσά, Φωτεινής Κοκκινάκη, Χρήστου Βενέτη και Νανσης Καπούλα.
Αν και δεν ανακοινώθηκε ή με όποιο τρόπο γνωστοποιήθηκε (έστω στους μετέχοντες) από ποιον έχει παραγγελθεί η διενέργεια της δημοσκόπησης, οι πληροφορίες λένε ότι γίνεται για λογαριασμό του ΣΥΡΙΖΑ και κατατείνει κυρίως στην προσπάθεια να ανιχνευθεί ποιος από τους υποψήφιους… υποψηφίους Δημάρχους, που επιζητεί το χρίσμα του κόμματος, θα καταγάγει την πιο αξιοπρεπή… ήττα, έναντι του σημερινού Δημάρχου Βόλου, Αχιλλέα Μπέου.
Αλλοι πάλι ισχυρίζονται ότι μέσω αυτής επιδιώκεται να “καούν” οι μη αρεστοί και τελικά έτσι να επιβληθεί η βούληση της κεντρικής κομματικής ηγεσίας, κάμπτοντας τις σφοδρές αντιδράσεις που σημειώνονται σε τοπικό επίπεδο για συγκεκριμένες επιλογές.
Για όσους ενδιαφέρονται να μετάσχουν στη διαδικτυακή αυτή δημοσκόπηση σημειώνουμε ότι η εταιρεία αυτή έχει βρεθεί στη δίνη του κυκλώνα της αμφισβήτησης ουκ ολίγες φορές, λόγω της στενής σχέσης που έχει ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της, Γιάννης Σκλίας, με τον ΣΥΡΙΖΑ, με τον οποίο ήταν υποψήφιος βουλευτής στην Κορινθία, και ειδικά με τον υπουργό Επικρατείας, παλιο δημοσκόπο, Χρήστο Βερναρδάκη, τον οποίο είχε καθηγητή και μέντορα.
Ο Γιάννης Σκλίας ίδρυσε τη μονομετοχική ΙΚΕ Vox Pop Analysis, με μετοχικό κεφάλαιο μόλις 100 ευρώ, η οποία βρήκε γρήγορα πελάτη το αποκαλούμενο και δημοσιογραφικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ, Documento, του γνωστού σε όλους Κώστα Μπαξεβάνη, αναλαμβάνοντας μετρήσεις που μόνο αυτές εμφανίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ να κλείνει την ψαλίδα από τη Νέα Δημοκρατία.
Ποια είναι η Voxpop Analysis;
Για τη συγκεκριμένη εταιρεία το γνωστό και έγκυρο site, http://ellinikahoaxes.gr, που αποκαλύπτει τα διάφορα fake news (κατασκευασμένες και ψευδείς ειδήσεις) στις 7 Ιουλίου 2018 σημειώνει:
Αν ψάξετε το μόνο που θα βρείτε είναι μια σελίδα στο facebook με 65 ακόλουθους και στις πληροφορίες δεν αναγράφεται διεύθυνση αλλά ούτε τηλέφωνο. Μάλιστα η εταιρία δεν έχει ούτε καν ιστοσελίδα.
Στο ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ είναι καταχωρημένη με διεύθυνση ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 91 και ένα κινητό τηλέφωνο.
Ήδη σε δημοσιεύματα κυκλοφόρησε έγγραφο που αναφέρει ότι η σύσταση της εταιρείας έγινε μόλις πριν ενάμιση μήνα (24/5/2018) και είναι μονομετοχική ΙΚΕ με το μετοχικό κεφάλαιο να είναι μόλις 100 ευρώ.
Όπως βλέπουμε παραπάνω ο ιδιοκτήτης και διαχειριστής είναι ο Ιωάννης Απόστολος Σκλίας του Δημητρίου και της Ελένης. Με μια απλή αναζήτηση μπορούμε να δούμε ότι ο Ιωάννης Σκλίας ήταν υποψήφιος βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Κορινθία, στις εκλογές του 2015.
Η εταιρία Voxpop Analysis δεν εμφανίζεται ως μέλος στο Σύλλογο Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς, ούτε εμφανίζεται ως μέλος στην ιστοσελίδα σελίδα της ESOMAR, αλλά έχει μπει στο Μητρώο ΕΣΡ με αύξοντα αριθμό 63.
Επικοινωνήσαμε με τον κύριο Σκλία και τον ρωτήσαμε αν είναι μέλος της ESOMAR όπως αναφέρεται στην ταυτότητα της δημοσκόπησης. Μας απάντησε ότι είναι μέλος της Young ESOMAR Society. Αυτό όμως είναι άσχετο με τις εταιρίες που συμμετέχουν στην ESOMAR και ακολουθούν κάποιους κανόνες στις δημοσκοπήσεις τους. Απλά ο κύρος Σκλίας είναι μέλος στην Young ESOMAR Society ως φυσικό πρόσωπο και λαμβάνει νέα και ενημερώσεις. Δεν προσδίδει κάποιο κύρος αξιοπιστίας στην εταιρία Voxpop Analysis όπου είναι ιδιοκτήτης και η εταιρία δεν είναι μέλος της ESOMAR.
Πώς διεξήχθη η έρευνα;
Αν ακολουθήσουμε την διεύθυνση που υπάρχει στη σελίδα της Voxpop Analysis στο facebook θα μεταφερθούμε στην ιστοσελίδα την έρευνας που δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα ερωτηματολόγιο σε μια πλατφόρμα που ο κάθε πολίτης μπορεί να φτιάξει τη δική του έρευνα. Πρόκειται για επίσημη πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά οι έρευνες αυτές παραμένουν ανεπίσημες, αφού ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει μία και να την στείλει σε φίλους και γνωστούς για να απαντήσουν.
Λίγα λόγια για το EUSurvey
Το EUSurvey είναι ένα εργαλείο διαχείρισης διαδικτυακών ερευνών που σκοπό έχει τη δημιουργία και δημοσίευση ερωτηματολογίων που διατίθενται στο κοινό και αφορούν π.χ. έρευνες για τον βαθμό ικανοποίησης των χρηστών ή δημόσιες διαβουλεύσεις. Μάλιστα ένα από τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής είναι η αποστολή προσκλήσεων για να απαντήσουν.
Σε αυτό το σημείο προκύπτουν εύλογα ερωτήματα:
- Προσκλήθηκαν συγκεκριμένοι άνθρωποι για να απαντήσουν;
- Πού δημοσιεύθηκε διαφήμιση της έρευνας ώστε να την δουν και να απαντήσουν οι πολίτες;
- Τι κριτήρια υπάρχουν για να μπει μια εταιρία στο Μητρώο του ΕΣΡ και να δικαιούται να κάνει πολιτικές δημοσκοπήσεις;
- Αν με 100 ευρώ και ένα κινητό τηλέφωνο δημιουργείς μια εταιρία δημοσκοπήσεων, και έτσι μπαίνεις στο Μητρώο του ΕΣΡ, πόση εγκυρότητα μπορούν να έχουν από δω και πέρα οι δημοσκοπήσεις;
- Η παραπάνω δημοσκόπηση πληροί τα κριτήρια που ορίζονται από το νόμο 3603/2007 με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων δημοσκοπήσεων»;
Παλιότερα είχαμε μια ανύπαρκτη εταιρία που διενεργούσε δημοσκοπήσεις. Τώρα έχουμε έναν υποψήφιο βουλευτή να το κάνει. Το θέμα των δημοσκοπήσεων εξελίσσεται σε ένα τεράστιο σκάνδαλο.
Με βάση τα παραπάνω, η δημοσκόπηση αυτή είναι ένα απλό ιντερνετικό ερωτηματολόγιο, που έγινε από έναν υποψήφιο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Τέτοιου είδους «δημοσκοπήσεις» δεν είναι δυνατό να ληφθούν σοβαρά υπόψιν.
Ενημέρωση: Ο κύριος Σκλίας μας έστειλε το παρακάτω έγγραφο για να το δημοσιεύσουμε. Το έγγραφο επιβεβαιώνει τα όσα αναφέρουμε παραπάνω. Δηλαδή ότι ο ίδιος είναι μέλος της ESOMAR, και όχι η εταιρία του.