Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024 19:26
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Πραξικόπημα» Φίλη πριν τελειώσει ο εθνικός διάλογος






Τα πάνω – κάτω έρχονται  στην Παιδεία για μία ακόμα φορά.

Με την ψήφιση του νομοσχεδίου για την έρευνα «πέρασαν» –  και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο Εθνικός διάλογος για την Παιδεία –  80 άρθρα για επικείμενες αλλαγές.

Στο νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την Ερευνα και άλλες διατάξεις»   που ψηφίστηκε  στη Βουλή «πέρασε» τελικά διάταξη η οποία  αφορά  στη μετάταξη μόνιμων εκπαιδευτικών με διδακτορικό ως ΕΔΙΠ σε ΑΕΙ, την οποία  ο βουλευτής Γ. Μαυρωτάς κατήγγειλε ότι αποτελούσε «φωτογραφική διάταξη» για την σύζυγο του Πρωθυπουργού.

Συνεχίζοντας την ιδιότυπη σκυταλοδρομία το υπουργείο Παιδείας επιτρέπει σε καθηγητές των ΕΠΑΛ να διδάσκουν σε δημοτικά  ενώ εξοικονομεί καθηγητές φυσικής και πληροφορικής στο γυμνάσιο «κόβοντας» το μειωμένο ωράριο. Επίσης το υπουργείο κατάφερε να «περάσει» και ρύθμιση με βάση την οποία με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται ύστερα από σχετική αίτηση των δημόσιων Ι.Ε.Κ. που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, εισήγηση του αρμόδιου ΠΥΣΔΕ και πρόταση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι δυνατή η ολική ή μερική διάθεση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα δημόσια Ι.Ε.Κ., κατά προτεραιότητα σε όσα εδρεύουν στην περιοχή αρμοδιότητας της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την κάλυψη του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους.

Την ίδια ώρα τριάντα-πέντε βουλευτές της ΝΔ κατηγορούν τον κ. Φίλη ότι εξισώνει προς τα κάτω τη δημόσια εκπαίδευση, εξαιτίας της ιδεοληπτικής τάσης που επικρατεί στην κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τους ερωτώντες  βουλευτές η απόφαση του Νίκου Φίλη έχει χαρακτηριστικά οπισθοδρόμησης σε βάρος της μέσης οικογένειας εργαζομένων.

Ο υπουργός Παιδείας καλείται να απαντήσει «πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει το κενό που θα δημιουργηθεί με την υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου ΕΑΕΠ» και ποια η εξοικονόμηση θέσεων εκπαιδευτικών και λοιπών πόρων που προσδοκά με την υλοποίηση των σχεδιαζόμενων μέτρων.

Επιπλέον, οι βουλευτές της ΝΔ, ερωτούν εάν ο κ. Φίλης «διερεύνησε εναλλακτικές
δυνατότητες για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση των σχετικών πιστώσεων και τη χρηματοδότηση του Ολοήμερου Σχολείου».

 

Μεταξύ άλλων  ψηφίστηκαν  οι εξής τροπολογίες

– Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό τους ωράριο θα απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου:

. σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης στο σχολείο που υπηρετούν ή σε όμορο αυτού

. σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και

. σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν.

Από 1ης Οκτωβρίου και ως το τέλος του διδακτικού έτους οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες ανατίθενται αποκλειστικά για κάλυψη των διδακτικών κενών. Η ανάθεση συμπλήρωσης διδακτικού ωραρίου για κάλυψη διδακτικών αναγκών γίνεται με ευθύνη των οικείων διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

– Καταργείται η μείωση ωραρίου στους καθηγητές Φυσικής και Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Εξοικονομούνται έτσι περίπου 600 καθηγητές Φυσικής και Πληροφορικής που ήταν υπεύθυνοι εργαστηρίων στα σχολεία και εργάζονταν τρεις ώρες λιγότερο εβδομαδιαίως,

Συνταξιοδοτήσεις με παλαιό καθεστώς

– Οι… εξαιρέσεις ξεκίνησαν και οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτούνται εφέτος ορίζεται ότι θα υπάγονται στο παλαιό καθεστώς συνταξιοδότησης και όχι σε αυτό που ψηφίστηκε το Σαββατοκύριακο από τη Βουλή.

Εκλεκτορικά σώματα πανεπιστημιακών

– Στα πανεπιστήμια αυξάνονται και πάλι τα εκλεκτορικά σώματα στις διαδικασίες εξελίξεων των μελών ΔΕΠ από τη μια βαθμίδα στην επόμενη. Έτσι, το εκλεκτορικό σώμα για την εκλογή, εξέλιξη και μονιμοποίηση των καθηγητών θα αποτελείται από 15 μέλη ίσης ή ανώτερης βαθμίδας με την προκηρυχθείσα θέση και ειδικότερα βαθμίδας καθηγητή, αναπληρωτή καθηγητή και μόνιμου επίκουρου καθηγητή ή ερευνητή αντίστοιχης βαθμίδας με επιστημονικό έργο στο ίδιο ή, αν δεν υπάρχει, σε συναφές γνωστικό αντικείμενο με εκείνο της υπό πλήρωση θέσης.

Ένα τουλάχιστον μέλος της τριμελούς εισηγητικής επιτροπής πρέπει να ανήκει σε άλλο Τμήμα του οικείου ΑΕΙ ή άλλων ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγών ΑΕΙ της αλλοδαπής ή να είναι ερευνητής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.

Καταργούνται οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης

Κατ’ εξαίρεση, οι δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), που ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, δύναται να μετατρέπονται σε ΔΙΕΚ ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων με απόφαση του Υπουργού Παιδείας.

 

 

Πηγή: protothema.gr