Την άμεση εκποίηση του ΑEL F.C. ARENA, βασικού περιουσιακού στοιχείου της εταιρείας «Γήπεδο Α.Ε.» που ανήκει στον πρώην ιδιοκτήτη της ποδοσφαιρικής ομάδας της Λάρισας Κώστα Πηλαδάκη, αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες του thessalieconomy.gr, η τράπεζα Πειραιώς εξ΄αιτίας της μη επαρκούς εξυπηρέτησης των δανειακών υποχρεώσεων της «Γήπεδο Α.Ε.» οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 53 εκ. ευρώ.
Πρόκειται για δάνειο το οποίο δόθηκε το 2009 από την Μarfin Bank για την κατασκευή του γηπέδου, το οποίο στη συνέχεια πέρασε στα χέρια της Πειραιώς λόγω εξαγοράς της τράπεζας που είχε ιδρύσει ο Ανδρέας Βγενόπουλος.
Η απόφαση για τον πλειστηριασμό του AEL F.C ARENA κρίθηκε από την τράπεζα Πειραιώς ως επιβεβλημένη και οι σχετικές διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί, καθώς δεν προχώρησαν οι συζητήσεις με όσους κατά καιρούς έδειξαν κάποιο ενδιαφέρον για να αγοράσουν το γήπεδο αναλαμβάνοντας μέρος των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας.
Επιπλέον η τράπεζα επείγεται να απαλλαγεί από ένα «κόκκινο» δάνειο, ιδιαίτερα επαχθές για το χαρτοφυλάκιό της, αφού το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο που το συνοδεύει είναι ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο- ελάχιστα ελκυστικό επενδυτικά καθώς η χρήση του είναι συνυφασμένη σχεδόν αποκλειστικά με τις ανάγκες της ΑΕΛ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το ARENA θα βγει στο “σφυρί” με τιμή πρώτης προσφοράς κοντά στα 19 εκ. ευρώ. Σε αυτά τα επίπεδα εκτιμάται η σημερινή εμπορική του αξία – άσχετα βέβαια από το γεγονός ότι για την κατασκευή του εκταμιεύτηκαν πολύ μεγαλύτερα τραπεζικά κεφάλαια ενώ επισήμως ειπώθηκε ότι το τελικό κόστος ανήλθε στα 42 εκ. ευρώ.
Στην υπόθεση του AEL F.C. ARENA ο δεύτερος μεγάλος χαμένος, μετά από την τράπεζα, είναι ο Κώστας Πηλαδάκης ο οποίος έχτισε το γήπεδο που ονειρεύτηκαν οι Λαρισαίοι οπαδοί στην απαρχή της οικονομικής κρίσης η οποία μαστίζει τη χώρα. Ο ίδιος εγκατέλειψε τελικά το ποδόσφαιρο απογοητευμένος από το μέγεθος της διαφθοράς στους κόλπους του παρά το γεγονός ότι η προσφορά του στην ΑΕΛ κρίνεται σημαντική.
Οι προδιαγραφές του γηπέδου
Το AEL F.C ARENA ανεγέρθηκε σε ένα σύνολο 144.000 τετραγωνικών μέτρων και έχει κατασκευαστεί εντός των διεθνών προδιαγραφών της ΟΥΕΦΑ, κατηγορίας τριών αστέρων. Η κατασκευή του ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2009 και ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2010.
Το γήπεδο περιλαμβάνει 38 σουίτες (με χώρο για 12 άτομα στην κάθε μία), χώρο στάθμευσης για 1.104 οχήματα, ενώ διαθέτει προοπτική για δημιουργία εμπορικών χρήσεων τριγύρω από αυτό.
Η χωρητικότητά του ανέρχεται σε 16.118 θέσεις με δυνατότητα άμεσης επέκτασης σε 22.500 θέσεις.
Η αρχιτεκτονική μελέτη έγινε από την “Ποτηρόπουλος Δ+Λ Αρχιτέκτονες Ο.Ε.” ενώ για την κατασκευή του συνεργάστηκαν οι εταιρείες ΝΤΟΝΤΟΣ ΑΤΕ, ΚΑΘΑΡΙΟΣ ΑΤΕΒΕ και ΕΡΓΟ3 ΑΤΤΕΕ.
Πηγή: thessaliaeconomy.gr