Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024 14:54
Τοπικά

ΤΕΕ Μαγνησίας: Κατάργηση του «S» και επαναφορά του τρένου στην υπάρχουσα χάραξη Βόλος – Α’ ΒΙΠΕ- Λατομείο






To TEE Μαγνησίας με αφορμή τις τελευταίες συζητήσεις αναφορικά με την αναγκαιότητα της παράκαμψης του οικιστικού ιστού της Νέας Ιωνίας, στο πλαίσιο της κατασκευής ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Βόλου – Λάρισας αναφέρει:

Το έργο της παράκαμψης της Νέας Ιωνίας είναι ιδιαίτερα κρίσιμο διότι συμβάλλει στην ομαλή, συνεχή και εύρυθμη ανάπτυξη του Δυτικού τομέα της πόλης, στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος και φυσικά στην αναβάθμιση της ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Το κυριότερο όμως είναι ότι με τη λύση της παράκαμψης λιγοστεύουν κατά τέσσερεις οι ισόπεδοι κόμβοι – διαβάσεις στη Νέα Ιωνία με αποτέλεσμα τον περιορισμό της πιθανότητας θανατηφόρων δυστυχημάτων μέσα στη πόλη, όπως έχουν συμβεί κατά καιρούς.

Ταυτόχρονα η κατάργηση του λεγόμενου «S» και η επαναφορά του τρένου στην υπάρχουσα χάραξη Βόλος – Α’ ΒΙΠΕ- Λατομείο, με αναβάθμιση της μετρικής γραμμής, είναι ένα έργο εξόχως αναπτυξιακό για τον ίδιο το σιδηρόδρομο και επακόλουθα για το Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου – Νέας Ιωνίας, που στις τελευταίες δεκαετίες υποβαθμίζεται συστηματικά και απομονώνεται σιδηροδρομικά.
Τα συμπεράσματα έχουν αναπτυχθεί από το 2007 όταν το ΤΕΕ Μαγνησίας διοργάνωσε ημερίδα για τα θέματα του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία και την Ήπειρο, όπου εκεί για πρώτη φορά ανακοινώθηκε ο σχεδιασμό του ΟΣΕ.

Το έργο της επιλογής της αναβάθμισης της μετρικής γραμμής Βόλου- Α ΒΙΠΕ- Λατομείο και η αυτονόητη κατάργηση του «S» εντάσσεται απόλυτα στη λογική των συνδυασμένων μεταφορών που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού μ’ ένα μόνο έργο λύνονται τρία ώριμα προς υλοποίηση έργα πνοής του Βόλου. Πρόκειται για την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας, την ασφαλή και λειτουργική για τη πόλη σύνδεση του Λιμένος Βόλου με την A’ ΒΙΠΕ και την περιοχή του Λατομείου καθώς και με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Τονίζουμε ότι οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις αυξάνουν τις δυνατότητες επιπλέον επεκτάσεων του σιδηροδρομικού δικτύου που είναι όμως αντικείμενο μελέτης και αποφάσεων που θα ληφθούν, με αναφορά στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Υπενθυμίζουμε ότι οι ανακοινώσεις περιελάμβαναν την σιδηροδρομική σύνδεση της Α’ ΒΙΠΕ Βόλου με την ΒΙΠΟΕ Αλμυρού και το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδας στη Νέα Αγχίαλο.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, προσδοκώντας την ανάκαμψη της Α’ ΒΙΠΕ αλλά και της ευρύτερης Βιομηχανικής Περιοχής, οι μετακινήσεις επιβατών και φορτίων από και προς τη Βιομηχανική Ζώνη τόσο από το Βόλο όσο και από τον υπόλοιπο Θεσσαλικό χώρο, θα γίνονται μέσω ενός σύγχρονου και ηλεκτροκίνητου τρένου.

Τέλος, αναφορικά με τη μετρική γραμμή Βόλου – Α ΒΙΠΕ- Λατομείου θεωρούμε πως είναι προαπαιτούμενο ο συντονισμός των φορέων (Βουλευτές, Δήμος, ΤΕΕ,) ώστε μετά την αποτύπωση της καμπύλης της γραμμής στο τοπογραφικό διάγραμμα, το οποίο θα κοινοποιηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ, να ξεκινήσει άμεσα η αναζήτηση λύσης για τα ζητήματα που θα προκύψουν αναφορικά με τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις εντός των χρονικών ορίων που προβλέπονται για την εμπρόθεσμη υποβολή της αίτησης ένταξης στο ΣΕΣ.