Τελικά το έργο που θα δώσει ένα αυτοκινητόδρομο και στην Δυτική Θεσσαλία γίνεται μέρα με τη μέρα πραγματικότητα.
Η πρώτη φάση της κατασκευής όπως άλλωστε αναφέρεται στην νέα σύμβαση αφορά το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα και αποτελεί το κεντρικό κομμάτι του άξονα που ξεκινά από τη Λαμία και καταλήγει στην Εγνατία.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρική Οδός ή πιο γνωστός ως Ε65 αποτελεί μία μοναδική περίπτωση στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων καθώς μετά τη νέα σύμβαση του 2013 …ακρωτηριάστηκε χάνοντας το βόρειο και νότιο άκρο του. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα ..τοπικό αυτοκινητόδρομο με μέλλον.
Τα έργα στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα προχωρούν και όπως όλα δείχνουν την Άνοιξη του 2017 η απόσταση μεταξύ τους θα καλύπτεται σε 45 λεπτά αλλά σε κλειστό αυτοκινητόδρομο 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση. Από εκεί και έπειτα το ενδιαφέρον στρέφεται στο νότιο άκρο που ουσιαστικά θα δώσει σύνδεση με τον ΠΑΘΕ. Το τμήμα αυτό μαζί με τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι φιλοδοξεί να προχωρήσει σχεδόν ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση του να τοποθετείται συνολικά μέχρι το 2020 (εφόσον δεν έχουμε ανατροπή των σχεδίων).
Στα θετικά της κατασκευής του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι πως οι δύο μεγάλες πόλεις της Δυτικής Θεσσαλίας (Τρίκαλα και Καρδίτσα) θα αποκτήσουν αυτοκινητόδρομο και μία μίνι-πρόσβαση στον ΠΑΘΕ μέσω των οδικών αξόνων Λάρισας-Καρδίτσας και Λάρισας-Τρικάλων.Οι δύο αυτοί άξονες είναι σχετικά ολοκληρωμένοι με λίγα τμήματα σε κατασκευή και θα βοηθήσουν ως προσωρινή λύση σε σχέση με την πρόσβαση στον Ε65 των οδηγών από την Θεσσαλία, την Μακεδονία και την Θράκη.
Ουσιαστικά το πρόβλημα εντοπίζεται σε δύο προσβάσεις: Αυτή με την Αττική και την Πελοπόννησο που παραμένει ξεκομμένη και αυτή με την Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο.
Πάντως η αποτυπωμένη δέσμευση σύμφωνα με τη σύμβαση του 2013 είναι η κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα και η εντός τριετίας ενεργοποίηση του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα. Η τριετία αυτή πρόκειται να εκπνεύσει στο τέλος της φετινής χρονιάς και οι κρίσιμες αποφάσεις είναι μπροστά μας.
Να σημειωθεί πως η πρόσθεση στο φυσικό αντικείμενο του Ε65 στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα θα γίνει απευθείας στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός και όχι με νέα δημοπράτηση. Το ίδιο ισχύει και για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία.
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του θεωρείται εξασφαλισμένη μιας και το Λαμία-Ξυνιάδα είναι ενταγμένο στο Ε.Π Υποδομές-Περιβάλλον αλλά προς το παρόν το Υπουργείο Υποδομών κρατάει κλειστά τα χαρτιά του.