Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024 22:26
Κόσμος

Το επικρατέστερο σενάριο για το Αirbus -Ανατινάχθηκε στον αέρα από βόμβα






Σήμερα, τα περισσότερα ξένα δημοσιεύματα μιλούν ότι το δυστύχημα προκάλεσε μια βόμβα που είχε τοποθετηθεί στο εσωτερικό του.
Ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας της Ρωσίας, Αλεξάντερ Νεράντκο, επιβεβαίωσε ότι το αεροπλάνο διαλύθηκε στον αέρα και μάλιστα σε μεγάλο υψόμετρο. Ολα αυτά σε μια απομακρυσμένη περιοχή της Αιγύπτου, όπου υπάρχουν εστίες τζιχαντιστών και μελών της Αλ Κάιντα.
Σήμερα, ο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Kogalymavia δήλωσε ότι είναι αδύνατον το Airbus να διαλύθηκε στον αέρα εξαιτίας τεχνικής βλάβης ή σφάλματος του πιλότου και ότι η μοναδική δυνατή εξήγηση είναι «φυσικές ή μηχανικές ενέργειες», προσθέτοντας ότι το πλήρωμα δεν είχε καμία επαφή με τον πύργο ελέγχου για να αναφέρει τυχόν προβλήματα στο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ανέφερε ακόμη ότι η αεροπορική εταιρεία δεν αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν επηρεάσει την ασφάλεια της πτήσης, και διευκρίνισε ότι οι κινητήρες του αεροσκάφους είχαν ελεγχθεί στις 26 Οκτωβρίου χωρίς να διαπιστωθεί πρόβλημα. Επίσης, είπε ότι κατά τις πέντε τελευταίες πτήσεις πριν από τη συντριβή το πλήρωμα δεν είχε αναφέρει κανένα τεχνικό πρόβλημα στο σχετικό βιβλίο.

Βόμβα στο εσωτερικό του, το πιθανότερο σενάριο
Και όλα αυτά ενώ ειδικοί σε θέματα τρομοκρατίας αλλά και αεροπορίας αναφέρουν σήμερα ότι μια βόμβα θα μπορούσε να είχε διαλύσει το αεροπλάνο των ρωσικών αερογραμμών. Τα στοιχεία που συνηγορούν υπέρ αυτής της άποψης είναι το ότι οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν κανένα σήμα κινδύνου, καθώς και ότι ορισμένα κομμάτια της ατράκτου δείχνουν να έχουν μια κλίση προς τα έξω, σαν μια δύναμη να έχει ενεργήσει από το εσωτερικό του αεροπλάνου προς τα έξω.
Ο καθηγητής Μάικλ Κλαρκ, διευθυντής του Βασιλικού Ινστιτούτου Επισκευών, δήλωσε ότι μια βόμβα είναι πιθανότερο να είναι η αιτία για τη διάλυση του αεροπλάνου στον αέρα, περισσότερο από έναν πύραυλο ή μια μηχανική βλάβη.
«Δεν υπάρχει κανένα σημάδι ότι έγινε κάποια κλήση κινδύνου και έτσι αποκλείεται το ενδεχόμενο μηχανικού προβλήματος, βλάβης του κινητήρα, πυρκαγιάς ή κάτι παρόμοιο. Το γεγονός ότι το αεροσκάφος διαλύθηκε στα 31.000 πόδια και ότι έσπασε σε δύο κομμάτια οδηγεί στο συμπέρασμα ότι έγινε κάποια έκρηξη εντός του αεροσκάφους», είπε μιλώντας στο BBC.
Και πρόσθεσε: «Το αν αυτό οφείλεται σε κάποια τρομακτικό δυστύχημα, το οποίο μοιάζει απίθανο, ή σε βόμβα, που μοιάζει πιο πιθανό, δεν το ξέρω, αλλά το μυαλό μου πηγαίνει σε αυτή την κατεύθυνση περισσότερο από το ενδεχόμενο να πυροδοτήθηκε κάτι από το έδαφος».
Ειδικός της αεροπορίας, πάλι, έγραψε στο pprune, ένα φόρουμ στο Διαδίκτυο για επαγγελματίες πιλότους, ότι το τμήμα της ουράς του αεροσκάφους δείχνει πως η άτρακτος… ξεφλούδισε από μέσα προς τα έξω, κάτι το οποίο ενδεχομένως να αποτελεί ένδειξη μιας δύναμης που ασκήθηκε από το εσωτερικό της ατράκτου προς τα έξω.

Η σύγκριση με το δυστύχημα στο Λόκερμπι

Ενας Ρώσος ειδικός, που έχει γνώση των ερευνών που γίνονται για το αεροπορικό δυστύχημα στην Αίγυπτο, συνέδεσε την τραγωδία της Kommersant με αυτή του Λόκερμπι το 1988, όταν ένα Boeing 747 της PanAm ανατινάχθηκε στον αέρα πάνω από την πόλη της Σκωτίας, λόγω εκρηκτικού μηχανισμού που είχε τοποθετηθεί στο εσωτερικό του.
«Ενας εκρηκτικός μηχανισμός θα μπορούσε να είχε ”φυτευτεί” στον χώρο των αποσκευών του Airbus A321 στο οποίο έχασαν τη ζωή τους οι 224 επιβαίνοντες», ανέφερε ο ίδιος σε ρωσική εφημερίδα, ζητώντας να μην κατονομαστεί, και πρόσθεσε: «Μια παρόμοια βόμβα με αυτή που είχε τοποθετηθεί στο Boeing της PanAm θα μπορούσε να είχε τοποθετηθεί και στο ρωσικό Airbus, προκαλώντας μια τρύπα στην άτρακτο, όχι μεγαλύτερη από ένα καρπούζι. Ο στόχος μιας τέτοιας κίνησης δεν ήταν να καταστρέψει το αεροπλάνο αλλά να προκαλέσει μια ξαφνική απώλεια πίεσης που οδηγεί στην καταστροφή».
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι η πτήση KGL 9286 βρισκόταν σε υψόμετρο 31.000 ποδιών όταν κατεστράφη, στο ίδιο ύψος δηλαδή με αυτό της PanAm 103.
O ίδιος Ρώσος εμπειρογνώμονας, ωστόσο, πρόσθεσε ότι μια άλλη αιτία αιφνίδιας αποσυμπίεσης στο αεροσκάφος θα μπορούσε να είναι η δημιουργία μιας ρωγμής στην άτρακτο του 18 ετών αεροσκάφους.
Αλλη καλά πληροφορημένη πηγή στην Αίγυπτο είπε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ιnrterfax ότι το αεροπλάνο αναποδογύρισε καθώς έπεσε στο έδαφος, προσθέτοντας, όμως, ότι είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τα αίτια του δυστυχήματος.

Οι τζιχαντιστές δεν μπορούν να καταρρίψουν αεροσκάφος σε τέτοιο ύψος

Ο καθηγητής Κλαρ πρόσθεσε ακόμη ότι η περιοχή στην οποία έγινε το δυστύχημα είναι εξαιρετικά «δύσκολη», τονίζοντας ότι παρά το γεγονός ότι ανήκει στην αιγυπτιακή επικράτεια, η κυβέρνηση του Καΐρου δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο για το τι συμβαίνει εκεί. Τόνισε ακόμη, όμως, ότι οι τζιχαντιστές που δρουν στην περιοχή και σε όλη την Μέση Ανατολή, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι διαθέτουν τόσο βαρύ εξοπλισμό, όπως πυραύλους ΒUK, που έριξαν το αεροσκάφος της Malaysia πέρυσι στην Ουκρανία. Εκτίμησε ακόμη, ότι με τα μέσα που διαθέτουν θα μπορούσαν να χτυπήσουν ένα αεροπλάνο μόνο κατά την απογείωση και την προσγείωσή το, καθώς πετά δηλαδή στα 8.000 με 9.000 πόδια και αργά. Το ρωσικό αεροσκάφος, όμως, τη στιγμή που κατέπεσε πετούσε στα 31.000 πόδια, δηλαδή σε ύψος εκτός του εύρους των όπλων που διαθέτουν.

Στη Ρωσία 144 σοροί επιβαινόντων

Χθες εμπειρογνώμονες αεροπορικών δυστυχημάτων και ειδικές ομάδες «χτένισαν» μια έκταση 16 τετραγωνικών χιλιομέτρων συλλέγοντας συντρίμμια του αεροσκάφους αλλά και άψυχα κορμιά επιβαινόντων. Η αιγυπτιακή κυβέρνηση, χθες το μεσημέρι δήλωσε ότι είχαν συλλεχθεί 163 σοροί, εκ των οποίων, οι 144 μεταφέρθηκαν με ειδική πτήση στη Ρωσία.

 

Πηγή: iefimerida.gr