Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024 21:44
Άλλες Ειδήσεις

Υπέρ των εικόνων-σοκ στα πακέτα τσιγάρων αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο






Τη νομική μάχη εναντίον των αυστηρών κανόνων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη συσκευασία των προϊόντων τους έχασαν στο ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο οι καπνοβιομηχανίες Philip Morris International και British American Tobacco.

Κατά συνέπεια, θα πρέπει να συμμορφωθούν με τη νέα νομοθεσία που έχει ήδη ψηφιστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ιρλανδία και η οποία πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από τον επόμενο κιόλας μήνα.

Οι νέοι κανόνες επιβάλλουν στις εταιρείες αυτές τη χρήση σοκαριστικών εικόνων στις συσκευασίες των προϊόντων τους, οι οποίες θα δρουν αποθαρρυντικά για τον καταναλωτή. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη διαμόρφωση των πακέτων των τσιγάρων, η προειδοποίηση για τις βλάβες που προκαλεί το κάπνισμα πρέπει να είναι ορατή και μετά το άνοιγμα του πακέτου, αλλά και να συνοδεύεται από έγχρωμη φωτογραφία η οποία θα καταλαμβάνει το 65% της μπροστινής και της πίσω πλευράς.

Επίσης, τα νέα μέτρα απαγορεύουν την χρήση αρωμάτων στα προϊόντα καπνού και επιβάλλουν την ομοιομορφία στα πακέτα των τσιγάρων.
tsigara

 

Οι εταιρείες Philip Morris και BAT κατέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ζητώντας να ανακληθούν τα νέα μέτρα που ψήφισαν οι κυβερνήσεις των τριών χωρών, με την δικαιολογία ότι παραβιάζουν την νομοθεσία της ΕΕ περί πνευματικής ιδιοκτησίας, παρεμβαίνοντας στα εμπορικά τους σήματα, ωστόσο το αίτημά του απορρίφθηκε σήμερα από το  Δικαστήριο του Λουξεμβούργου.

Η ιστορική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου δημιουργεί ένα προηγούμενο που μπορεί να ενισχύσει τις προσπάθειες και άλλων εταιρειών να καταπολεμήσουν την βλαβερή συνήθεια που σκοτώνει πάνω από έξι εκατομμύρια ανθρώπους τον χρόνο.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επικύρωσε με τη σημερινή του απόφαση και το ειδικό καθεστώς που διέπει τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, κυρίως την επιβολή του ανώτατου ορίου των 20 γραμμαρίων νικοτίνης ανά ml, καθώς και μία σειρά υποχρεώσεων και απαγορεύσεων στον τομέα της πληροφόρησης και της προώθησης.