Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024 05:16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φίλης-Λιάκος προτείνουν δίδακτρα στα πανεπιστήμια -Η ασύλληπτη πρόταση για κοινωνική εργασία μαθητών






Μετά την πρόταση οι γονείς να μην αποκαλούν τα παιδιά τους «βασιλόπουλο» και «πριγκίπισσα», το υπουργείο Παιδείας προωθεί τις μεγάλες τομές στην εκπαίδευση και με άλλες πρωτάκουστες προτάσεις που απειλούν κεκτημένα δεκαετιών.

 

Δίδακτρα στα πανεπιστήμια 

«Το κράτος θα πρέπει να κοστολογήσει τις σπουδές και να δώσει τη δυνατότητα να σπουδάσουν δωρεάν στα ΑΕΙ τόσοι όσοι κρίνονται αναγκαίοι για τη μελλοντική κοινωνία», αναφέρεται απερίφραστα στα «Πορίσματα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία»,  ανοίγοντας ουσιαστικά παράθυρο για επιβολή διδάκτρων στα πανεπιστήμια της χώρας για όσους δεν… κρίνονται αναγκαίοι για τη μελλοντική κοινωνία. Εκφραση εντελώς απαράδεκτη ακόμη και σε επίπεδο φρασεολογίας, πόσο μάλλον όταν διατυπώνεται σε ένα κείμενο-πρόταση για την αναμόρφωση της Παιδείας.

Η πρόταση αυτή, που ανέδειξε η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», ενδεχομένως να κρύβει επιβολή διδάκτρων με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια η οποία σε κάθε περίπτωση και όποιος και να αφορά έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την προεκλογική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ που εισηγούνταν την αποδέσμευση της απόκτησης του απολυτηρίου λυκείου από την είσοδο στα πανεπιστήμια, την ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και τη μετεξέλιξή της σε ελεύθερη είσοδο σε σχολές χαμηλής ζήτησης. Ο κ. Λιάκος πάντως προτείνει η προεκλογική αυτή δέσμευση Τσίπρα να αφορά μόνο όσους κρίνονται «αναγκαίοι για την κοινωνία».

 

Μαθητές-κοινωνικοί εργάτες

Και τα «διαμάντια» στις προτάσεις για την αναμόρφωση της Δημόσιας Παιδείας δεν σταματούν εκεί. Μέσα στο πολυσέλιδο πόρισμα Λιάκου περιλαμβάνεται και η ασύλληπτη πρόταση περί «κοινωνικής εργασίας» των μαθητών. Πιθανώς η έμπνευση γι’ αυτή την πρόταση προήλθε από τα «προωθημένα» προγράμματα που εφαρμόζονταν στη Ρουμανία.

Το πόρισμα Λιάκου προτείνει Πρόγραμμα Κοινωνικής Εργασίας για τους μαθητές λυκείου. Οπως εξηγεί, το «Πρόγραμμα Κοινωνικής Εργασίας για τους μαθητές λυκείου περιλαμβάνει δράσεις όπως η προσφορά εργασίας σε μια δομή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα της ειδικής αγωγής, των προσφυγικών ομάδων, η βοήθεια σε κατ’ οίκον προγράμματα για ηλικιωμένους, τραυματίες κ.λπ., σε προγράμματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος όπως η αναδάσωση και καθαριότητα του σχολείου ή κοινών χώρων και άλλες παρόμοιες δράσεις. Ο συντονισμός των προγραμμάτων αυτών θα γίνεται από εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της παρακολούθησης της πορείας των μαθητών, αλλά και της υποστήριξής τους όπου χρειαστεί».

Ο μαθητής, μάλιστα, που θα προσφέρει «οικειοθελώς» κοινωνικό έργο, θα αξιολογείται με κανονική βαθμολόγηση.