Το κοινωνικό δίκτυο πρόκειται να συνεργαστεί με το Διεθνές Δίκτυο Ελέγχου Γεγονότων Poynter (Poynter International Fact-Checking Network), το οποίο θα επισημαίνει και θα αξιολογεί τα άρθρα και θα επισημαίνει όταν «μοιράζονται» την πιθανότητα να μην είναι αληθή. Όμως πολλοί οργανισμοί δήλωσαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για αυτή την υπηρεσία.
«Έχουμε ευθύνη να μειωθεί η εξάπλωση των πλαστών ειδήσεων στην πλατφόρμα μας,” δήλωσε ο Adam Mosseri, αντιπρόεδρος ανάπτυξης του Facebook στην Washington Post. Ο Mosseri είπε ότι το κοινωνικό δίκτυο εξακολουθεί να θέλει να είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να εκφράσουν τις διαφορετικές τους απόψεις και ότι δεν υπάρχει κανένα συμφέρον πίσω από το τι είναι αλήθεια και τι όχι για ένα δισεκατομμύριο χρήστες.
Η εταιρεία επικεντρώνεται, προς το παρόν, σε αυτό που ονομάζουν «πάτο του βαρελιού», ιστοσελίδες που έχουν σκόπιμα συσταθεί για να εξαπατήσουν και να διαδώσουν ψεύτικες ειδήσεις, καθώς και εκείνες που υποδύονται ότι είναι άλλοι ειδησεογραφικοί οργανισμοί.
Ο Mosseri δήλωσε ότι «άρθρα από νόμιμες ιστοσελίδες που είναι αμφιλεγόμενα ή ακόμη και λάθος δεν θα πρέπει να έχουν τη σχετική σήμανση». Το Facebook έχει δημιουργήσει ένα είδος προφίλ που θα επισημαίνει άρθρα που αφορούν για παράδειγμα ψεύτικες μετοχές, κάτι που μπορεί να επηρεάσει πολλούς χρήστες όπως και αυτά που θα παίρνουν πολλές «σημαίες» από τους χρήστες και αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο παραπλάνησης. Αν θέλει κάποιος μπορεί υποβάλει το αίτημά του σχετικά με το αν το άρθρο του είναι ψευδές.
Είναι λίγο δύσκολο να αξιολογήσει κάποιος πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι το πρόγραμμα του Facebook, και αν το κοινωνικό δίκτυο έχει κάνει αρκετά για να καταπολεμήσει το πρόβλημα της ψεύτικης είδησης, δήλωσε ο Duy Linh Tu, καθηγητής στο Columbia. «Το Facebook είναι μια χαρά για να φιλτράρει άλλο περιεχόμενο – όπως η πορνογραφία – για την οποία ο ορισμός είναι ασαφής. Δεν υπάρχει σαφής εξήγηση για το γιατί το Facebook δεν έχει αποφασίσει να εφαρμόσει παρόμοια φίλτρα για τις ψεύτικες ειδήσεις».
Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι «θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε τα πρώτα αποτελέσματα που θα καθορίσουν πόσο αποτελεσματική θα είναι αυτή η στρατηγική. Το Facebook προσπαθεί επίσης να πατάξει τους ανθρώπους που έχουν κάνει μια επιχείρηση ψεύτικων ειδήσεων χρησιμοποιώντας τις διαφημιστικές πρακτικές του κοινωνικού δικτύου. Κάθε άρθρο που έχει αμφισβητηθεί, για παράδειγμα, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια διαφήμιση. Με τα μέτρα αυτά ελπίζει να απομακρύνει τους spammers των ψεύτικων ειδήσεων.
Αυτό το έργο σε εξέλιξη όπως το αποκαλούν θα αρχίσει να εφαρμόζεται άμεσα, αλλά το Facebook δοκιμάζει διαφορετικές επιλογές για να δούν τι λειτουργεί καλύτερα. Αυτός ο γύρος των προσπαθειών είναι ο πρώτος από τους πολλούς που δήλωσαν ότι θα προσπαθήσουν να κάνουν.
πηγή: thetoc.gr