Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024 07:35
ΜαγνησίαΤοπικά

Μέτρα στήριξης ζητούν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων και γραφείων στη Μαγνησία






Πρόσθετα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων ζητεί το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων και Γραφείων «Η Μαγνησία». Σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι ο κλάδος του τουρισμού ήταν από τους πρώτους που επλήγησαν από την πανδημία και το Σωματείο βρίσκεται εν αναμονή των αποφάσεων της Πολιτείας για να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις – ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων.
Δυστυχώς μόλις προχθές ακούσαμε ελάχιστα από την κυβέρνηση, που να αφορούν την επόμενη ημέρα στις οδικές μεταφορές επιβατών/τουριστών με τα τουριστικά λεωφορεία Δ.Χ., λες και ο τουρισμός στην Ελλάδα, είναι μόνο τα ξενοδοχεία και τα αεροπλάνα!
Εδώ και 80 ημέρες, το σύνολο σχεδόν των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων της χώρας μας, έχουν ακινητοποιήσει τα οχήματα τους, μιας και ο κλάδος αυτός του τουρισμού, που αριθμεί πάνω από 5.500 τουριστικά λεωφορεία, ήταν από τους πρώτους που επλήγησαν από την εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Οι μήνες που διανύουμε (Μάρτιος – Απρίλιος – Μάιος) είναι γενικότερα από τους πιο παραγωγικούς μήνες στις μεταφορές τουριστών – εσωτερικού αλλά και εξωτερικού – καθώς επίσης και το καλοκαίρι που ακολουθεί , γεγονός που καθιστά τις επιχειρήσεις των επιβατικών οδικών μεταφορών (τουριστικά γραφεία και Τ.Ε.Ο.Μ.) άμεσα πληττόμενες από την εξάπλωση της πανδημίας, αλλά και από τα μέτρα που ελήφθησαν από την κυβέρνηση (κλείσιμο ξενοδοχείων, εστιατορίων, σχολείων, συνόρων, αερ/κων πτήσεων κλπ.).
Θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο πως η κανονικότητα στον κλάδο μας, θα αργήσει να επιστρέψει. Ήδη το 2020 θα πρέπει να θεωρείται για τις επιβατικές οδικές μεταφορές μια “χαμένη χρονιά” αφού θα είναι πολύ δύσκολο να γίνει ξανά ένα ταξίδι, με ένα τουριστικό λεωφορείο, με τα σφιχτά υγειονομικά πρωτόκολλα που ισχύουν και φυσικά και οι πελάτες θα είναι δύσπιστοι στην μαζική μεταφορά (εκδρομή με τουριστικό λεωφορείο).

Έτσι θεωρούμε πως πρέπει να ληφθούν άμεσα πρόσθετα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων όπως:
1. Η επιδότηση/αποζημίωση των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων (τουριστικά γραφεία και Τ.Ε.Ο.Μ.) με ένα σημαντικό ποσό, από την πολιτεία , μη επιστρεπτέο, όπως συνέβη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Γερμανία €14.000 σε κάθε επιχείρηση). Δεν χρειαζόμαστε δάνεια, που δεν θα είμαστε σε θέση να αποπληρώσουμε.
2. Η μόνιμη μείωση του Φ.Π.Α. στις οδικές μεταφορές στο 13% (από το 24% που το αύξησε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2015 μέσα σε μια νύχτα).
3. Το πάγωμα πληρωμής τρεχουσών οφειλών και ρυθμίσεων σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία έως την επιστροφή των επιχειρήσεων στην ομαλότητα (τουλάχιστον ως το καλοκαίρι του 2021).
4. Η μείωση των τελών κυκλοφορίας ή τουλάχιστον η εξίσωση με τα ΚΤΕΛ. (Αυτή την στιγμή τα τέλη κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων είναι 595€ των δε ΚΤΕΛ 300€) .
5. Η ασφάλιση των λεωφορείων μας καθίσταται δύσκολη αν όχι αδύνατη, λόγω της μη κίνησης αυτών. Θα πρέπει οι ασφαλιστικές εταιρίες να δούνε το πρόβλημα και οι τιμές των ασφαλίστρων να εξισωθούν με τα ΚΤΕΛ (να παρέμβει το κράτος).
6. Τα διόδια να πηγαίνουν ανάλογα με τις θέσεις και όχι με το ύψος(άνω των 2 μέτρων) του οχήματος. Για παράδειγμα minibus 17 επιβατών πληρώνει ίδια διόδια με λεωφορείο 50 επιβατών.
7. Η παράταση του ορίου ηλικίας διαγραφής των τουριστικών λεωφορείων. Αυτή την στιγμή είναι στα 27 χρόνια, όμως δεδομένων των συνθηκών, είναι σήμερα απαγορευτικό για αρκετούς συναδέλφους να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία τους. Η παράταση 3 ετών που ζητάμε θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένη. Όπως συμβαίνει άλλωστε και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης.
8. Να εξισωθεί ο μισθός των υπαλλήλων τουριστικών γραφείων όπως των υπολοίπων επιχειρήσεων. Ένας υπάλληλος τουριστικού γραφείου αμείβεται περισσότερο σε σχέση με έναν υπάλληλο σε λογιστικό γραφείο.
9. Η υποκλοπή έργου από τα υπεραστικά λεωφορεία. Η επόμενη μέρα θα μας βρει όλους σοβαρά πληγωμένους. Ζητούμε να υπάρξει παρέμβαση και στα Υπουργεία Μεταφορών και Παιδείας για το θέμα ιδιαίτερα των σχολικών εκδρομών και μισθώσεων λεωφορείων. Ενώ το έργο των υπεραστικών λεωφορείων είναι αποκλειστικά η δημόσια συγκοινωνία, πάντα υπάρχει από τον νομοθέτη ένα “παράθυρο” σε κάθε νόμο, είτε ένα “και” ή “κατ’ εξαίρεση” ή “χερσαία μέσα” που αφήνει αοριστία στην ερμηνεία του νόμου. Αποτέλεσμα είναι τα υπεραστικά λεωφορεία να υποκλέπτουν έργο από τα τουριστικά. Πρέπει λοιπόν και αυτό να ξεκαθαριστεί.
Περιμένουμε σαν κλάδος, ιδιαίτερα πληττόμενος, τις αποφάσεις της πολιτείας, ώστε οι επιχειρήσεις – ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων (τουριστικά γραφεία και Τ.Ε.Ο.Μ.), να επιβιώσουν από τις συνέπειες της πανδημίας, αλλά και οι υπάλληλοι των επιχειρήσεων αυτών να μπορέσουν να παραμείνουν και να συνεχίσουν την εργασία τους.