Γράφει ο Τάσος Γ. Καπουρνιώτης, Αρχιτέκτονας
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι επικοινωνίας, ενημέρωσης, ερμηνείας και γενικά εποικοδομητικού διαλόγου.
Συνήθως ο παράγοντας διαμέσου του οποίου γίνεται, λαμβάνει υπόψη το επίπεδο μόρφωσης, γνώσεων, ευφυίας αυτών που απευθύνεται.
Από την σχέση αυτή φανερώνεται και ο επιδιωκόμενος σκοπός αλλά και η αλληλοεκτίμηση.
Κατά την άποψή μου κύριο μέλημα θα έπρεπε να είναι ο σεβασμός του ενός προς τον άλλον.
Βασικά ο ενημερώνων θα πρέπει να μεταφέρει ειδήσεις με τις σχετικές γνώσεις του πάνω σε αυτές και όχι την ανωτερότητά του σαν να απευθύνεται σε υποτιθέμενα άσχετους, βλάκες……..
Όλα αυτά σαν εισαγωγή στο κυρίως θέμα που δεν είναι άλλο από την αισχρή στα πλαίσια κοροϊδίας συμπεριφορά διάφορων παραγόντων μέσω ενημερώσεων, διαφημίσεων με δούρειο ίππο όλη την γκάμμα των ΜΜΕ.
Συνήθως στις επιστολές μου αναφέρομαι σε γεγονότα καθημερινότητας που κεντρίζουν το ενδιαφέρον μου.
Σε αυτή θα σας μεταφέρω την άποψή μου σχετικά με την εδώ και κάποιους μήνες (κυρίως στην αρχή προβολής τηλεοπτικών εκπομπών, ταινιών, κλπ.) ΑΘΩΑ ανακοίνωση αλλαγής των σημάτων ηλικιακής καταλληλότητας, από γεωμετρικά σχήματα που ήταν, σε απλά νούμερα ενδεικτικά ηλικίας.
Μια ανακοίνωση οπτικοακουστικής ρουτίνας…, που όμως αφήνει ερωτηματικά με τον τρόπο που γίνεται.
Την χαρακτήρισα ΑΘΩΑ… γιατί ο προορισμός της είναι για νομική κάλυψη και τίποτε περισσότερο…
Παρόλα αυτά εξακολουθεί να προβάλλεται πολλές φορές καθημερινά με παιδαριώδη τρόπο που ΕΝΟΧΛΕΙ… ενστικτωδώς….
Κάτι πολύ απλό παρουσιάζεται σαν να απευθύνεται σε ηλίθιους, προσβάλοντας την διανοητική ικανότητα και του πιο απλού θεατή.
Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για να εξηγήσω το γιατί…
ΔΕΣ τε… μόνοι σας, με ηρεμία και θα καταλάβετε… Το πολύ απλό παρουσιάζεται εδώ και μέρες σαν γρίφος με παιδαριώδεις επεξηγήσεις.
Δεν αναφέρομαι στον χαρακτηρισμό αυτού που πρόκειται να προβληθεί (είναι απαραίτητος άλλωστε..), αλλά στην γελοία επίμονη επεξήγηση τύπου μαθημάτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Εδώ θα κάνω μια παρένθεση και θα συνεχίσω με την αναφορά στην ποιότητα και το είδος του περιεχομένου κάποιων ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ…, νομίζω πως υπάρχει σχέση τακτικής…. με το προηγούμενο…..
Δεν είναι άμοιρο πρόθεσης.. ότι για το περιεχόμενο των περισσότερων από αυτές, μεγάλο ποσοστό θεατών αισθάνεται ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟ…
Κάτι που τείνει να γίνει συνήθεια..
ΤΙ ΕΝΝΟΩ!…. Μα την παρουσίαση των εφαρμογών και προϊόντων της σύγχρονης τεχνολογίας με ακαταλαβίστικους όρους, χρήσεις και ταχύτητες.
ΝΑΙ το καινούργιο είναι εξέλιξη και ταυτόχρονα ευνοεί την γενική πρόοδο.
Στην καταγγελλόμενη όμως περίπτωση το καινούργιο παρουσιάζεται σαν να απευθύνεται ΜΟΝΟ σε μερίδα αποδεκτών, κυρίως των πιο ΝΕΩΝ, ενώ οι ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ αγνοούνται προκλητικά.
Αυτοί οι ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ όμως είναι ένα ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟ αρχείο εμπειριών, μνήμης, είναι η ΖΩΗ στον χρόνο….
Οι γνώσεις και η πείρα τους, είναι οι βάσεις της ύπαρξης και λειτουργίας του Μαθηματικού συστήματος των ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ, που αποτελεί την βασική ΑΙΤΙΑ… ΨΥΧΗ των εφαρμογών και της εξέλιξης της σύγχρονης ηλεκτρονικής τεχνολογίας.
Όπως επίσης και του/ων ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ/ΩΝ (αγγλ. software).
Παρόλα αυτά χάνονται βυθισμένοι οι περισσότεροι σε ένα αίσθημα αχρηστίας και κατωτερότητας…..
Χωρίς να έχουν καμιά ευθύνη, από εκεί που νόμιζαν πως ΓΝΩΡΙΖΑΝ … βρέθηκαν να ακούνε και να μην καταλαβαίνουν.
Η εξέλιξη της στοιχειώδους παιδείας έχει φέρει όρους, μεθόδους που ναι μεν έχουν γίνει κτήμα των ΝΕΩΝ γενιών (βασική εκπαίδευση), με την εσφαλμένη (πιθανόν θεμιτή) κοινωνικό εκπαιδευτική τακτική της εγκατάλειψης και μη ενημέρωσης των ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ!…..
Οι διάφοροι ντίλερ του σύγχρονου μάρκετινγκ πουλάνε εφαρμογές οι βασικές λειτουργίες των οποίων είναι κατανοητές από λίγους και κυρίως στην πλειονότητα ΝΕΟΥΣ.
ΝΕΟΙ οι οποίοι γεννήθηκαν και έμαθαν να μετράνε χωρίς αριθμητάρι ούτε γνώρισαν την πλάκα και το κοντύλι, αλλά το κομπιούτερ και έμαθαν να παίζουν Playstation αντί τόμπολα, ντάμα, κλπ..
Όταν οι προηγούμενοι κοιτούσαν το φεγγάρι και το διάστημα γενικά με δέος και θρησκευτικές προκαταλήψεις, αυτοί το γνώρισαν κατακτημένο και ετοιμάζονται να γνωρίσουν και άλλες διαστημικές κατακτήσεις.
Η γκαζιέρα, το ψυγείο πάγου, το πιεστικό καζάνι μπρος στις σύγχρονες ηλεκτρικές συσκευές, την ηλεκτρονική διαχείριση…. φαντάζουν και είναι μουσειακά ευρήματα….. ΑΥΤΗ άλλωστε είναι η ΠΡΟΟΔΟΣ και τα επακόλουθά της.
Μιλούν για ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ και ΛΟΓΙΣΜΗΚΆ….. όρους γνωστούς οικείους στους μυημένους, όμως βασανιστικά αινίγματα για πολλούς.. ίσως τους περισσότερους.
Είναι λοιπόν προφανές σε ποιους απευθύνονται οι ηλίθιες νουθεσίες για την αλλαγή των σημάτων καταλληλότητας, ΑΙΣΧΡΗ μέθοδος που συμβαδίζει ευνοϊκά με τον ύπουλα και στο απυρόβλητο… καθιερωμένο ΗΛΙΚΙΑΚΟ ρατσισμό…..
Άλλη μια παρένθεση….. παράδειγμα από την φύση…..
Στο φυσικό περιβάλλον των φυτικών οργανισμών, υπάρχουν δέντρα που μεγαλώνουν σε μικρό χρονικά διάστημα και άλλα που για να φτάσουν στο ίδιο ύψος πρέπει να περάσουν πολλά χρόνια.
Η διαφορά είναι πως όταν φυσήξει δυνατά τα δέντρα που παίρνει ο άνεμος….. είναι αυτά που μεγάλωσαν γρήγορα…..
Μια απλή μεταφορά του συγκεκριμένου παραδείγματος στα ανθρώπινα μέλη μιας κοινωνίας θα αποδώσει συμπεράσματα.
Δεν αγνοείς λοιπόν την βάση, το αντίθετο την συντηρείς και την αναμορφώνεις, ανάλογα.
Η ρόδα στην αρχή ήταν πέτρινη, μετά ξύλινη, μεταλλική κλπ., κλπ. απλά άλλαξε στην πάροδο του χρόνου το υλικό, η εφαρμογή και ο τρόπος χρήσης.
Το ίδιο και η ηλεκτρονική τεχνολογία που παρέχει την αμεσότητα δράσης και που δεν είναι τίποτε άλλο… από την συλλογή πλειάδας πληροφοριών, εξελιγμένων παραγόντων, στοιχείων, εμπειριών, εύρος γνωριμιών.
Εκείνο που την ξεχωρίζει και την κάνει πρωτοποριακή σε σημείο να αλλάξει τα δεδομένα αιώνων, είναι ο τρόπος εφαρμογής, η χρήση και αποτελεσματικότητα στην πράξη. `
Το να εξηγείς λοιπόν σε κάποιον/ους τι εστί το Κ, το 8+, το 12+, το 16+, το 18+, εκτός του ότι τον περνάς για ανεπίδεκτο/ους…. ευνοείς στο υποσυνείδητό του την ιδέα της αχρηστίας … της ανικανότητας… του τελειωμένου.
Δεν γίνεται….
….να πλασάρεις Smartphone με εφαρμογές Android…..
….να αναφέρονται όροι, εφαρμογές όπως: Ολοκληρωμένα συστήματα CAD/CAM, Gif, PDF, RAM, κλπ., κλπ.
….να ζητάς αποδοχή των cookies.
και ταυτόχρονα να αναλώνεις χρόνο, αναλύοντας παιδαριώδεις κανονισμούς καταλληλότητας.
Στην κυριολεξία σνομπάρεις αντιλήψεις, απευθυνόμενος σε αποδέκτες που χαρακτηρίζεις ανεπίδεκτους μάθησης.
Άλλωστε είναι μια τακτική νοητικής σύγχυσης που εφαρμόζεται χρησιμοποιώντας τις διαφημίσεις, τις ειδήσεις, αλλά και τις διάφορες υποτίθεται ψυχαγωγικές σειρές.
Στην περίπτωση που αναφέρω γίνεται προσπάθεια συνειδησιακής επιβολής της αμάθειας, ανικανότητας, κλπ., κλπ..
Υπάρχουν όμως και άλλες που επιβάλουν ανήθικα τρόπους ζωής……
Ίσως μέσα από τα γραφόμενά μου να διαφαίνεται μια ασάφεια όσον αφορά συγκεκριμένα γεγονότα, αλλά και ύπαρξη κενών επεξήγησης….
Είναι κάτι που το κάνω σκόπιμα δίνοντάς σας μόνο το ΕΡΕΘΙΣΜΑ, προκειμένου να τα βρείτε μόνοι σας, έχω την άποψη πως ψάχνοντας μπαίνετε καλύτερα στο νόημα….