Βρίσκονται καθημερινά σε εγρήγορση για να σε εξυπηρετήσουν, να μείνεις ευχαριστημένη και με τις καλύτερες εντυπώσεις από το service. Το να ασκείς το επάγγελμα του σερβιτόρου – ας δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Θέλει δεξιότητες επικοινωνίας και οργανωτικότητας, αντανακλαστικά για την σωστή διαχείριση όλων των απρόοπτων που μπορεί να συμβούν, τρόπους καλής συμπεριφοράς, αποτελεσματικότητα. Το service σε εστιατόρια, μπαρ και καφέ είναι μια δουλειά απαιτητική. Η στερεότυπη φράση «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» μπορεί να έχει αποτυπωθεί στη συνείδησή μας, ωστόσο έχουμε σκεφτεί ποτέ αν η συμπεριφορά μας απέναντι στο προσωπικό του χώρου που επιλέγουμε για να φάμε ή να διασκεδάσουμε είναι η σωστή;
Οχι, ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο όταν συμπεριφέρεται ανάρμοστα. Το ότι πληρώνουμε για να μας προσφερθούν υπηρεσίες δεν συνεπάγεται ότι έχουμε το ελεύθερο να δημιουργούμε πρόβλημα στους ανθρώπους που μας εξυπηρετούν, να παίζουμε με τα νεύρα τους, να δείχνουμε το πιο κακό κομμάτι του χαρακτήρα μας. Αλλωστε ο πραγματικός χαρακτήρας μας καθρεπτίζεται στην συμπεριφορά μας απέναντι στους ανθρώπους που δεν ξέρουμε. Ο σεβασμός θα πρέπει να είναι αμοιβαίος. Δεν είναι απλό να πρέπει να συγκρατείς πολλές πληροφορίες, να δουλεύεις με ορθοστασία για πολλές ώρες, να καθαρίζεις και παράλληλα να χαμογελάς, να είσαι πρόσχαρος, ευγενικός, να δέχεσαι κακομαθημένες συμπεριφορές και να έχεις έναν μεγάλο αριθμό ατόμων που πρέπει να εξυπηρετήσεις. Αυτή είναι η δουλειά των σερβιτόρων.
Ακολουθούν όσα πολλοί τους λένε εξαντλώντας την υπομονή τους.
1) «Σ’ευχαριστώ αγάπη μου, γλυκό μου, χρυσό μου, καλή μου»: Ενα «σε ευχαριστούμε πολύ» είναι αρκετό και πολύ πιο ευγενικό από φράσεις όπως οι παραπάνω. Τέτοιου είδους υποκοριστικά εκνευρίζουν τους σερβιτόρους.
2) «Φέρε μου» , «δώσε μου», «Θέλω»: Είναι προτιμότερο να απευθυνόμαστε με φράσεις όπως «Θα ήθελα ή θα θέλαμε να μας φέρετε». Η προστακτική τέτοιου είδους δεν θεωρείται και τόσο ευγενική.
3) Παλαμάκια: Ο,τι πιο ξεπερασμένο και βέβαια καθόλου ευγενικό. Ο σερβιτόρος μπορεί να αντιληφθεί την παρουσία σου με άλλους τρόπους, πιο διακριτικούς.
4) Σφύριγμα: Αυτό κι αν είναι δείγμα ανάρμοστης συμπεριφοράς σε ένα εστιατόριο ή καφέ. Απρεπές και βέβαια δείγμα έλλειψης κοινωνικής μόρφωσης.
5) «Είσαι ελεύθερος ή ελεύθερη;» «Εχεις ωραία μάτια (και άλλου είδους κοπλιμέντα)»: Ο σερβιτόρος ή η σερβιτόρα είναι εκεί για να σας εξυπηρετήσει. Οχι για να ικανοποιήσει άλλου είδους διαθέσεις. Οχι μόνο τον-την φέρνετε σε δύσκολη θέση αλλά εκτίθεστε και εσείς. Σεβασμός.
6) «Θέλουμε ο καθένας να πληρώσει ξεχωριστά»: Αυτό μπορεί να συμβεί. Οταν όμως η παρέα είναι μεγάλη, είναι άκρως χρονοβόρο για έναν σερβιτόρο που έχει να εξυπηρετήσει πολύ κόσμο και βέβαια πολύ εκνευριστικό. Συγκεντρώστε τα χρήματα, μοιραστείτε τα ρέστα μόνοι σας.
7) «Γιατί τόσο ακριβό αυτό;»: Ο σερβιτόρος δεν ορίζει τις τιμές του καταλόγου. Οταν παραπονιέστε σε εκείνον τον φέρνετε σε δύσκολη θέση και παίζετε με τα νεύρα του. Αν θέλετε να παραπονεθείτε για κάτι τέτοιο, μιλήστε με κάποιον υπεύθυνο.
8) «Γιατί καθυστέρησες τόσο πολύ να φέρεις την παραγγελία;»: Γιατί σαφώς είναι μεγάλος ο όγκος των πελατών, λίγο το προσωπικό και προσπαθεί να τους εξυπηρετήσει με προτεραιότητα. Τον φέρνετε σε δύσκολη θέση.
Πηγή: bovary.gr