Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024 17:07
ΒόλοςΤοπικά

Αλλάζει το κέντρο του Βόλου – Δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας οι οδοί Γαμβέτα και Ερμού






Σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας μετατρέπονται  οι οδοί Γαμβέτα, στο τμήμα από Ιάσoνος έως 28ης Οκτωβρίου και Ερμού,  στο τμήμα από Ογλ έως Φιλελλήνων,  στο Βόλο.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 689.520 ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020. Δικαιούχος του έργου είναι ο Δήμος Βόλου, ενώ την έγκριση για τη δημοπράτηση έδωσε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κων. Αγοραστός.

Το έργο περιλαμβάνει ολοκληρωμένες παρεμβάσεις αύξησης του πρασίνου, βελτίωσης της κινητικότητας των πεζών και μείωσης των προβλημάτων από την  αυξημένη κυκλοφορία των αυτοκινήτων, που οδηγούν και σε  μείωση της ατμοσφαιρικής  επιβάρυνσης  και του αστικού θορύβου.

Για τη μετατροπή της οδού Γαμβέτα (από Ιάσονος έως 28η Οκτωβρίου) σε οδό ήπιας κυκλοφορίας προτείνεται η μείωση του πλάτους του οδοστρώματος στα 3,50μ. σε όλο το μήκος της οδού, με σκοπό τη μείωση της ταχύτητας, και η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων για τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών. Προβλέπεται επίσης η φύτευση νέων δέντρων κατά μήκος όλης της παρέμβασης (όπως νεραντζιές), στα σημεία που υποδεικνύονται στα σχέδια της μελέτης. Τα υπάρχοντα δέντρα (έξι σε αριθμό) που βρίσκονται μεταξύ των οδών Ερμού και 28ης Οκτωβρίου δεν είναι δυνατόν να διατηρηθούν, διότι η θέση τους είναι στην μέση του υφιστάμενου πεζοδρομίου με αποτέλεσμα το πλάτος του πεζοδρομίου να περιορίζεται στα 80 cm, δυσχεραίνοντας αισθητά την πρόσβαση των πεζών. Ωστόσο, προτείνεται η μεταφύτευσή τους, και σε περίπτωση που αυτή δεν είναι εφικτή, η φύτευση νέων  δέντρων στα νέα πεζοδρόμια, σε σημεία όπου το πλάτος τους το επιτρέπει και υποδεικνύονται στα σχέδια της μελέτης.

Θα τοποθετηθούν επίσης  μεταλλικά προστατευτικά κιγκλιδώματα και μεταλλικά προστατευτικά κολωνάκια σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης. Κατά μήκος της οδού ήπιας κυκλοφορίας δεν θα επιτρέπεται η στάθμευση, λόγω έλλειψης χώρου διαμόρφωσης θέσεων στάθμευσης, εκτός από μία θέση προσωρινής στάθμευσης που προτείνεται για την εξυπηρέτηση κυρίως της φορτοεκφόρτωσης. Επειδή το πλάτος της οδού δεν επαρκεί, οι θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ, δικύκλων κ.λπ. που υφίστανται θα μεταφερθούν σε κοντινές οδούς.

Εξάλλου, για τη μετατροπή της οδού οδικής κυκλοφορίας Ερμού (από Ογλ έως Φιλελλήνων) σε οδό ήπιας κυκλοφορίας προτείνεται η μείωση του πλάτους του οδοστρώματος στα 3,50 μ. σε όλο το μήκος της οδού, με σκοπό τη μείωση της ταχύτητας, και η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων για τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών.

Η μελέτη επίσης προβλέπει οδηγό όδευσης τυφλών και κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) στις απολήξεις των πεζοδρομίων.

Το βόρειο πεζοδρόμιο της οδού θα έχει μεγαλύτερο πλάτος από το απέναντι προκειμένου να συμπεριλάβει εσοχές οι οποίες θα προορίζονται για τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης, την κατασκευή υπόγειων κάδων απορριμμάτων και την τοποθέτηση φωτιστικών, στα σημεία που υποδεικνύονται στο σχέδιο. Θα φυτευτούν νέα δέντρα (όπως μανόλιες) εκατέρωθεν του οδοστρώματος κ.α.

Προβλέπονται επίσης  θέσεις υπόγειων κάδων απορριμμάτων και κάδων ανακύκλωσης επί της Ερμού, όπου το πλάτος των προτεινόμενων πεζοδρομίων είναι μεγαλύτερο έτσι ώστε να εξασφαλίζεται όπισθεν του κάδου, διάδρομος πεζών πλάτους τουλάχιστον 1.50μ., ενώ θα κατασκευασθεί επίσης δίκτυο ομβρίων και στις δύο πλευρές των δρόμων.

Τέλος, θα αποξηλωθεί το υπάρχον δικτύου ηλεκτροφωτισμού και θα κατασκευαστεί νέο, ώστε να ανταποκρίνεται στις αρχές του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και στις απαιτήσεις για εξοικονόμηση ενέργειας (φωτιστικά σώματα LED).

«Σε συνεργασία με τον δήμαρχο Βόλου Αχιλλέα Μπέο και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020,  χρηματοδοτούμε ένα νέο έργο που αναβαθμίζει το αστικό περιβάλλον του Βόλου, ενισχύει τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και συγχρονίζει την πόλη με την εποχή. Όλα τα έργα που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας, δημιουργούν θέσεις εργασίας, τονώνουν την τοπική οικονομία, προστατεύουν το περιβάλλον, βελτιώνουν την καθημερινότητα των ανθρώπων, μας πάνε όλους  μαζί μπροστά», επισήμανε σχετικά ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κων. Αγοραστός.