Η Πολεμική Αεροπορία έχει θρηνήσει τρεις πιλότους στην περιοχή της Ψαθούρας στο παρελθόν. Το 1987 δύο πιλότοι χάθηκαν και δεν βρέθηκαν ποτέ και το 2007 ένας ακόμα πιλότος έχασε τη ζωή του και ανασύρθηκε νεκρός σε τουρκικά ύδατα.
Συγκλόνισε σήμερα Τετάρτη 20 Μαρτίου η πτώση του μαχητικού αεροσκάφους F-16 που κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας, όπου ο γενναίος πιλότος σώθηκε χάρις την έγκαιρη εγκατάλειψη του αεροσκάφους.
Ο πιλότος εξέπεμψε σήμα SOS και έτσι Super Puma τον βρήκε και τον μετέφερε αρχικά στη Λήμνο, από όπου στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αθήνα, στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μαχητικό αεροσκάφος καταπέφτει στη συγκεκριμένη περιοχή, η οποία όπως φαίνεται είναι «καταραμμένη» αφού δύο τραγωδίες έχουν σημειωθεί στο παρελθόν, το 1987 και το 2007.
Οι δύο πιλότοι του F-4E που δεν βρέθηκαν ποτέ το 1987
Στις 22 Ιανουαρίου του 1987, η Πολεμική Αεροπορία συγκλονίζεται. Ο Σμηναγός (Ι) Βασίλειος Χρηστίδης και ο Υποσμηναγός (Ι) Ευάγγελος Ατματζάκης χάνουν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος F-4E της 337 Μοίρας Παντός Καιρού της 110 Πτέρυγας Μάχης, του οποίου ήταν κυβερνήτης και συγκυβερνήτης, καταπέφτει και συντρίβεται στη θαλάσσια περιοχή νήσου Ψαθούρας.
Η τραγική είδηση κάνει τον γύρο της Ελλάδας όμως το δράμα δεν τελειώνει εκεί. Μετά από πολλές έρευνες στην περιοχή και την τεράστια επιχείρηση που στήθηκε οι δύο ιπτάμενοι δεν βρέθηκαν ποτέ.
Ο Σμηναγός Αθανάσιος Μπατσαράς ανασύρεται νεκρός μετά από πτώση του F-16 Block 52+ το 2007
Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2007. Το μονοθέσιο μαχητικό αεροσκάφος τύπου F-16 Block 52+ της 110 ΠΜ/337 Μοίρας, με κυβερνήτη τον Σμηναγό (Ι) Αθανάσιο Μπατσαρά, καταπέφτει 20 μίλια νότια του Αγίου Όρους στην περιοχή «Ψαθούρας», κατά την διάρκεια νυχτερινής ασκήσεως.
Ο άτυχος πιλότος μετείχε σε άσκηση, μαζί με ένα ακόμη F-16 και δύο Mirage. Το σενάριο της εκπαιδευτικής πτήσης προέβλεπε ότι τα τέσσερα μαχητικά θα έκαναν αναχαίτιση εχθρικού βομβαρδιστικού. Σε κάποιο σημείο της άσκησης χάθηκε η επικοινωνία με τον πιλότο του F-16 και τότε σήμανε συναγερμός.
Στην περιοχή του ατυχήματος έσπευσαν τρία SUPER PUMA, ένα C-130, μία Φρεγάτα, μία Κανονιοφόρος του Πολεμικού Ναυτικού και δύο πλωτά του Λιμενικού Σώματος.
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ανεσύρθη νεκρός στα διεθνή ύδατα από τουρκική φρεγάτα η οποία έσπευσε στην περιοχή ανταποκρινόμενη στο σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το ΕΚΣΕΔ (Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης). Η σορός παρελήφθη από Ελληνικό Super Puma στις 22:31 και διακομίσθηκε στο 251 ΓΝΑ.
Σύμφωνα με το armynow.gr για την διερεύνηση του ατυχήματος συστάθηκε επιτροπή από εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας. Από τα ευρήματα, πιθανότερη αιτία της πτώσης θεωρείται η απώλεια προσανατολισμού που είχε ως συνέπεια την απώλεια ελέγχου του αεροσκάφους. Ο κυβερνήτης αντελήφθη καθυστερημένα την στάση του αεροσκάφους του και εγκατέλειψε σε χαμηλό ύψος και υψηλή ταχύτητα.