Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024 18:42
Άλλες Ειδήσεις

Ανατροπή στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ – Τι σημαίνει αυτό για τις τιμές!






Ανάστατη είναι η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί άλλαξε ρότα και πλέον εξετάζει την πλήρη κατάργηση του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης και την ριζική αλλαγή του τρόπου εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr στο τραπέζι των διαβουλεύσεων της Ειδικής Επιτροπής έχει πέσει η πρόταση κατάργησης του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης που αφορά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 1η Ιουνίου 2016 και η αντικατάστασή του από ένα σύστημα σύμφωνα με το οποίο το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται με την Αξία Λιανικής προ Φόρων!

Να υπενθυμίσουμε πως με τη διαδικασία του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης δίνεται η δυνατότητα στους εισαγωγείς να επιλέξουν με ποιο τρόπο θα εκτελωνίσουν το αυτοκίνητό τους. Δηλαδή, είτε με το σύστημα που ίσχυε κατά την πρώτη κυκλοφορία του οχήματος στην Ε.Ε. είτε με το νόμο που άρχισε να ισχύει από 1ης Ιουνίου 2016.

Με τα προηγούμενα καθεστώτα οι τελωνειακές επιβαρύνσεις υπολογίζονταν με βάση τη Εργοστασιακή Αξία και όχι την Αξία Λιανικής προ Φόρων, όπως γίνεται σήμερα.

Μάλιστα, αυτό το διπλό σύστημα είχε προταθεί από τους θεσμούς, ώστε να μην υπάρχει διαφοροποίηση ανάμεσα στο Τέλος Ταξινόμησης που κατέβαλε ένα αυτοκίνητο το 2014 και το αντίστοιχο αυτοκίνητο του 2014, που εισάγεται σήμερα.

Ωστόσο οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να υποβάλλουν σχετική αίτηση στις τελωνειακές αρχές και να περιμένουν αρκετούς μήνες, ώστε για να συσταθεί η Ειδική Επιτροπή η οποία εξέταζε τις αιτήσεις και αποφάσισε για την υπαγωγή τους στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης. Επίσης οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να καταβάλλουν και σχετικό παράβολο 300 ευρώ για να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης και να περιμένουν αρκετούς μήνες για να συνεδριάσει η Ειδική Επιτροπή!

Τώρα οι εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αναμένουν με αγωνία τις τελικές αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr κάποιοι έμποροι έχουν υπογράψει και ρήτρες παράδοσης των οχημάτων και αυτή τη στιγμή δεν είναι κανείς σε θέση να πει με βεβαιότητα πότε και πως θα εκτελωνιστούν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που βρίσκονται ήδη στα τελωνεία της χώρας ή βρίσκονται καθ’ οδόν.

Παράλληλα, η αναμονή των νέων δεδομένων από το σύνολο της αγοράς, τόσο των καινούριων όσο και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει οδηγήσει σε καθίζηση τα δημόσια έσοδα από το συγκεκριμένο κλάδο, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

 

 

 

Πηγή: newsauto.gr