Το πρώτο βήμα έγινε, οι πρώτες 29 χώρες για τις οποίες η Ελλάδα ανοίγει τα σύνορα ορίστηκαν, ωστόσο τα ποιοτικά στοιχεία για το «αποτύπωμα» τους στον εγχώριο τουρισμό επιβεβαιώνουν ότι λείπουν οι μεγάλες αγορές.
Αλβανία, Αυστραλία, Αυστρία, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Εσθονία, Ιαπωνία, Ισραήλ, Κίνα, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λίβανος, Λιθουανία, Μάλτα, Μαυροβούνιο, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Νότια Κορέα, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Τσεχία, Φινλανδία, είναι οι πρώτες χώρες από τις οποίες η Ελλάδα προσδοκά τους πρώτους επισκέπτες από τις 15 Ιουνίου και μετά.
Με μια απλή ανάγνωση προκύπτει ότι μόνο η Γερμανία -που στις 15 Ιουνίου ανοίγει τα σύνορα προς του προορισμούς στην ΕΕ – είναι «βαριά» αγορά ή μάλλον η πιο «βαριά», καθώς όπως προκύπτει από τα συγκριτικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, που συμπεριλαμβάνει η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, το 2019 οι Γερμανοί επισκέπτες άφησαν κάτι λιγότερο από 3 δισ ευρώ.
Δείτε τα μερίδια στην τουριστική αγορά
Μικρά τα μερίδια των χωρών που θα έρθουν πρώτες στην Ελλάδα
Από εκεί και πέρα, τα στοιχεία δείχνουν ότι τα μερίδια των υπολοίπων χωρών είναι πολύ μικρά ή δεν ανιχνεύονται καν κι αυτό επιβεβαιώνει τους παράγοντες του Τουρισμού που σημειώνουν ότι αν λείψουν οι μεγάλες αγορές από την Ελλάδα, οι φετινές εισπράξεις θα κινηθούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Ο παράγοντας, που πιθανώς μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες- όχι όμως εντυπωσιακά- είναι η αύξηση της ροής επισκεπτών από χώρες όπως το Ισραήλ, η Κύπρος, ενώ όσον αφορά στις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, μπορεί ο αριθμός των επισκεπτών να είναι μεγάλος, όμως η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα των 87 ευρώ/ανά επισκέπτη των Βούλγαρων τουριστών.
Οι «4» μεγάλες που λείπουν από τον τουριστικό χάρτη της Ελλάδας
Οι “4”, που λείπουν από την εγχώρια τουριστική αγορά, συνεισφέρουν συνολικά περί τα 6 δισ ευρώ. Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία έχουν, ωστόσο, επιβαρυμένα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά και είναι άγνωστο πότε θα «ανοίξουν» για την Ελλάδα.
Η Βρετανία συγκαταλέγεται στις χώρες που υπέστησαν σημαντικό πλήγμα από την πανδημία του κορωνοϊού, καθώς εμφάνισε υψηλό δείκτη θανάτων ανά 100.000 πληθυσμού. Καθώς εξομαλύνεται η κατάσταση, το lockdown δεν έχει ακόμη αρθεί, ενώ αναμένεται να εφαρμοστούν ταξιδιωτικοί περιορισμοί.
Αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του ελληνικού τουρισμού, ενώ η Ελλάδα αποτελεί δημοφιλή προορισμό των Βρετανών, ιδιαίτερα για το προϊόν Ήλιος και Θάλασσα.
To 2019, το 26% των δαπανών των Βρετανών τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο Q2 και το 63% στο Q3, ενώ –για το 2020– το 89% των προγραμματισμένων θέσεων προς τα Περιφερειακά αεροδρόμια ήταν με πτήσεις χαμηλού κόστους. Επίσης, το 2019, το 28% των αφίξεων των Βρετανών τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο Q2 και το 58% στο Q3, ενώ το 27% των διανυκτερεύσεων έγινε στο Q2 και το 60% στο Q3.
ΗΠΑ, η 3η αγορά τουρισμού στην Ελλάδα
Οι ΗΠΑ αποτελούν την 3η αγορά του ελληνικού τουρισμού, ενώ η Ελλάδα αποτελεί δημοφιλή προορισμό των Αμερικανών, ιδιαίτερα για το προϊόν Ήλιος και Θάλασσα.
Η εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να είναι ελεγχόμενη, ενώ αρκετά υψηλός είναι ο δείκτης θανάτων ανά 100.000 άτομα. Αν και μόνο ορισμένες πολιτείες είναι σε lockdown, εξακολουθούν να υφίστανται ταξιδιωτικοί περιορισμοί.
Το 2019, το 27% των δαπανών των Αμερικανών τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο Q2 και το 52% στο Q3. Επίσης, το 2019, το 27% των αφίξεων των Αμερικανών τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο Q2 και το 47% στο Q3, ενώ το 24% των διανυκτερεύσεων έγινε στο Q2 και το 52% στο Q3.
Γαλλία, η 4η μεγαλύτερη «πηγή» τουριστών για την Ελλάδα
Η Γαλλία αποτελεί την 4η αγορά του ελληνικού τουρισμού, ενώ η Ελλάδα αποτελεί δημοφιλή προορισμό των Γάλλων, ιδιαίτερα για τα προϊόντα Ήλιος και Θάλασσα και City Break.
Η Γαλλία συγκαταλέγεται στις χώρες που υπέστησαν σημαντικό πλήγμα από την πανδημία του κορωνοϊού, καθώς εμφάνισε υψηλό δείκτη θανάτων ανά 100.000 πληθυσμού. Αν και το lockdown έχει αρθεί μερικώς από 11/05, εξακολουθούν να υφίστανται ταξιδιωτικοί περιορισμοί.
To 2019, το 29% των δαπανών των Γάλλων τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο Q2 και το 60% στο Q3, ενώ –για το 2020– το 62% των προγραμματισμένων θέσεων προς τα Περιφερειακά αεροδρόμια ήταν με πτήσεις χαμηλού κόστους. Επίσης, το 2019, το 31% των αφίξεων των Γάλλων τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο Q2 και το 55% στο Q3, ενώ το 32% των διανυκτερεύσεων έγινε στο Q2 και το 56% στο Q3.
Και η Ιταλία στις σημαντικές χώρες για τον τουρισμό της Ελλάδας
Η εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού στην Ιταλία ήταν αρχικά μη ελεγχόμενη με υψηλό δείκτη θανάτων ανά 100.000 άτομα, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αν και η κατάσταση είναι πλέον ελεγχόμενη, η χώρα υπέστη μεγάλο πλήγμα.
Από 03/05, το lockdown έχει αρθεί μερικώς, ωστόσο εξακολουθούν να υφίστανται ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Η Ιταλία αποτελεί την 5η αγορά του ελληνικού τουρισμού, ενώ η Ελλάδα αποτελεί δημοφιλή προορισμό των Ιταλών, ιδιαίτερα για τα προϊόντα Ήλιος και Θάλασσα και City Break.
Το 2019, το 16% των δαπανών των Ιταλών τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο Q2 και το 75% στο Q3, ενώ –για το 2020– το 78% των προγραμματισμένων θέσεων προς τα Περιφερειακά αεροδρόμια ήταν με πτήσεις χαμηλού κόστους. Επίσης, το 2019, το 16% των αφίξεων των Ιταλών τουριστών στην Ελλάδα έγινε στο Q2 και το 69% στο Q3, ενώ το 15% των διανυκτερεύσεων έγινε στο Q2 και το 74% στο Q3.
Πηγή: iefimerida.gr