Με ηλεκτροκίνηση αλλά στο τέλος του έτους μεταφέρεται η επανεκκίνηση των δρομολογίων και ο σιδηρόδρομος στο Αθήνα- Λάρισα – Θεσσαλονίκη. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής του ΟΣΕ, Χρήστος Τερεζάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο makthes.gr. Η έναρξη των δρομολογίων από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη πάει πίσω κατά περίπου ένα μήνα, τοποθετείται λίγο πριν τα Χριστούγεννα για ευνόητους λόγους αλλά τουλάχιστον τα δρομολόγια θα είναι με ηλεκτροκίνητα τρένα.
Για τις ταχύτητες και το πόσο θα διαρκεί το συνολικό δρομολόγιο, τουλάχιστον στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα περιορίζονται σε περίπου 80χλμ/ώρα καθώς θα λειτουργεί μονή γραμμή. Τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και η πλήρης επαναφορά τοποθετείται προς το τέλος του 2025.
Σιδηροδρομικές πηγές αναφέρουν πως στην επαναφορά των δρομολογίων με ηλεκτροκίνηση ρόλο έπαιξε και το γεγονός των τρένων ΕΤR470 καθώς υπήρχε το ενδεχόμενο να περιέλθουν σε μη λειτουργική κατάσταση αν παρέμεναν ακίνητα για μεγάλο χρονικό διάστημα, δηλαδή τα δύο έτη που απαιτούνται.
Αναφορικά με την ασφάλεια των δρομολογίων, ο κ.Τερεζάκης ανέφερε πως θα υπάρχει σύστημα που θα “βλέπει” τις θέσεις των τρένων και για την κυκλοφορία στη μονή γραμμή θα επιτρέπεται η κίνηση ενός τρένου πριν τη διέλευση του επόμενου. Παράλληλα θα υπάρξει και η απαιτούμενη πιστοποίηση της γραμμής.
Παράλληλα για τις αρχές του έτους προετοιμάζεται από τον ΟΣΕ ο διαγωνισμός για την πλήρη αποκατάσταση της γραμμής στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα με ηλεκτροκίνηση και πλήρη λειτουργία συστημάτων αλλά και στις γραμμές Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Η χρηματοδότηση τους θα προέλθει από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Όπως έχει γίνει γνωστό θα απαιτηθούν κεφάλαια ύψους 187 εκατ. ευρώ για την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσαν οι καταστροφικές πλημμύρες για να επανέλθει ο σιδηρόδρομος όχι μόνο στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη αλλά συνολικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλάνο όπως διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή είναι αφού αποκατασταθεί η υφιστάμενη γραμμή καθόδου, να ξεκινήσουν τα έργα στη γραμμή ανόδου. Πρώτος στόχος είναι σε ένα περίπου χρόνο αυτή η γραμμή να επαναλειτουργήσει με όλα συστήματα (τηλεδιοίκηση, ETCS) αλλά και την ηλεκτροκίνηση.
Αυτό θα σημάνει και την επαναδρομολόγηση σε όλο το τμήμα της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης των ηλεκτροκίνητων τρένων αλλά με μονή γραμμή λειτουργίας στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα.
Ο τελικός στόχος όπως φαίνεται βρίσκεται περίπου δύο έτη από σήμερα, όπως έχει αναφερθεί επανελλειμένα τόσο από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρα όσο και τον ο πρόεδρο του ΟΣΕ Χρήστο Τερεζάκη.
Με την πλήρη αποκατάσταση και λειτουργία της γραμμής ανόδου, τα έργα θα συνεχιστούν και στην γραμμή καθόδου (που μέχρι τότε θα λειτουργεί με την προσωρινή αποκατάσταση) που και αυτή θα δεχθεί τα ίδια έργα αποκατάστασης και θα επαναλειτουργήσει με όλα τα συστήματα και την ηλεκτροκίνηση.