Έπειτα από διακοπή 3,5 μηνών αρχίζουν ξανά από σήμερα Σάββατο 16 Δεκεμβρίου τα δρομολίγια των επιβατικών τρένων στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη, που είχαν διακοπεί μετά τις καταστροφικές πλημμύρες που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με μειωμένη ταχύτητα σε ορισμένα σημεία του δικτύου, με συνολικό χρόνο διαδρομής τις 4 ώρες και 53 λεπτά.
Τα τρένα στο τμήμα Λάρισα – Λιανοκλάδι θα κινούνται με ηλεκτροκίνηση, σε μονή γραμμή και με μικρότερες ταχύτητες, καθώς η κακοκαιρία Daniel κατέστρεψε τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης.
Υπενθυμίζεται πως καταστράφηκαν 180 χιλιόμετρα υπερσύγχρονου δικτύου, εκ των οποίων 50 χλμ διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνας- Θεσσαλονίκη, 80 χλμ στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και 50 χλμ στο τμήμα Λάρισα – Βόλος.
Το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΣΕ, από τις αρχές του 2024 θα προχωρήσουν στις μόνιμες αποκαταστάσεις, το κόστος των οποίων εκτιμάται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα (διπλή γραμμή, με συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης), εφόσον τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2025.
Τα δρομολόγια που θα εκτελούνται είναι τα ακόλουθα:
Αμαξοστοιχία IC50, με ώρα αναχώρησης στις 07:58
Αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης στις 10:58
Αμαξοστοιχία IC54, με ώρα αναχώρησης στις 14:58
Από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα:
Αμαξοστοιχία IC51, με ώρα αναχώρησης στις 07:04
Αμαξοστοιχία IC53, με ώρα αναχώρησης στις 10:04
Αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης στις 14:04
Αμαξοστοιχία IC57, με ώρα αναχώρησης στις 17:10
protothema.gr