Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου σε ενημέρωση των μελών του επισημαίνει ότι «δυστυχώς, η ξενόφερτη συνήθεια Black Friday ήρθε για να μείνει, ωστόσο το «ξεχείλισμα» της εκπτωτικής τακτικής δεν ωφελεί επί της ουσίας την εμπορική κίνηση του μήνα».
Η «BlackFriday» είναι καταναλωτική προωθητική ενέργεια μιας ημέρας κι όχι μιας εβδομάδας ή μήνα. Φέτος, την τελευταία Παρασκευή, 29η Νοεμβρίου 2024, που συμπίπτει να είναι η ημέρα προωθητικής ενέργειας Black Friday (που εθιμικά έχει καθιερωθεί) ακολουθεί η Κυριακή της 1ης Δεκεμβρίου 2024 , κατά την οποία ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου με απόφαση διοικητικού συμβουλίου προτείνει στα εμπορικά καταστήματα – μέλη του να παραμείνουν κλειστά.
Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου, «η τελευταία στιγμής ψήφιση μιας τροποποίησης του ν. 5157/2024 (ΦΕΚ 187Α) για αντικατάσταση μιας αναποτελεσματικής κυριακάτικης λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων (η τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου) κι όχι κατάργησης της, όχι μόνο μας βρίσκει αντίθετους αλλά μας προκαλεί να προβληματιστούμε γιατί πρέπει τα εμπορικά καταστήματα να είναι ανοιχτά, ποιους τελικά συμφέρει; Αν και πετύχαμε την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων – εξίσου ατελέσφορο μέτρο για την ανάπτυξη και ενδυνάμωση της οικονομίας – είναι υπαρκτή η εμμονή της κυριακάτικης λειτουργίας. Για Κυριακές, οι οποίες δεν προσφέρουν στην αύξηση του τζίρου και υποβαθμίζουν την αξία της αργίας για αυτοαπασχολούμενους κι εργαζομένους.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου εμμένει στη θέση του πως μόνο οι Κυριακές των εορταστικών περιόδων είναι επιθυμητές από το σύνολο των εμπόρων, καθώς έχουν αποδειχτεί τελέσφορες για όλους».
Για την εφαρμογή της Black Friday ο Σύλλογος εφιστά την προσοχή των μελών τουστα εξής:
Το νομικό πλαίσιο των προωθητικών ενεργειών είναι ξεκάθαρο και πρέπει όλοι να το ακολουθούν.
Συγκεκριμένα :
- Δεν αποτελεί μέρος τακτικών εκπτώσεων αλλά προωθητική ενέργεια και αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.
- Η συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική, δηλ. όσα καταστήματα επιθυμούν μπορούν να προσφέρουν τα είδη τους σε μειωμένη τιμή.
- Στα προϊόντα που προσφέρονται, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή.
- Εφόσον αναγράφεται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
- Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.
- Χρειάζεται προσοχή τόσο στην αποτύπωση όσο και στην ουσία των μειώσεων, καθώς τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα είναι μεγάλα.
- Προσοχή, όταν το προηγούμενο διάστημα το κατάστημα είχε μείωση τιμών προϊόντος μέσα σε 30 μέρες δεν μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει την τιμή από την προηγούμενη.