Τελεσίδικα αθώος με μια κατά πλειοψηφία απόφαση κρίθηκε χθες από το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Λάρισας, ο 59 χρόνος οδηγός αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ, με αφορμή τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε σε αφύλακτη διάβαση του ΟΣΕ, όπου έχασε τη ζωή του ένας 47χρόνος οδηγός Ι.Χ. από το Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.
Ο μηχανοδηγός παραπέμφθηκε εκ νέου κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία από αμέλεια, μετά και την έφεση της οικογένειας του εκλιπόντος 47χρονου, σύμφωνα με την οποία το πρωτόδικο δικαστήριο δεν εκτίμησε σωστά τα αποδεικτικά στοιχεία εκείνα που αφορούσαν το σκέλος της ταχύτητας που είχε ανάπτυξη η αμαξοστοιχία του ΟΣΕ.
Το δυστύχημα είχε σημειωθεί λίγο μετά τις 7 το απόγευμα της 14ης Ιανουαρίου 2016, όταν η αμαξοστοιχία που οδηγούσε ο 59χρόνος μηχανοδηγός, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο από Λάρισα προς Βόλο σε αφύλακτη διάβαση στο ύψος της Χάλκης, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με Ι.Χ. που οδηγούσε ο 47χρόνος, ενώ κινούνταν στον ανατολικό παράδρομο της ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης το επιβατικό αυτοκίνητο παρασύρθηκε για περισσότερα από 450 μέτρα και, μετατράπηκε σε άμορφη μάζα σιδερικών, με αποτέλεσμα ο 47 χρόνος επιχειρηματίας να βρει ακαριαίο θάνατο.
Υπενθυμίζεται ότι το Τριμελές πλημμελειοδικείο Λάρισας, τον περασμένο Μάρτιο έκρινε ομόφωνα αθώο τον μηχανοδηγό, με τη δική να επαναλαμβάνεται μετά την έφεση της οικογένειας. Μετά από καταθέσεις μαρτύρων (σ.σ. μεταξύ των οποίων πραγματογνώμονες, τεχνικοί σύμβουλοι και, στελέχη του ΟΣΕ) ο εισαγγελέας της έδρας στην αγόρευση του χθες, αναλύοντας την διάσταση της ταχύτητας της αμαξοστοιχίας, παρατήρησε μεταξύ άλλων ότι «δεν υπήρξε σημαντική υπέρβαση του ορίου ταχύτητας» και πρότεινε την αθώωση του μηχανοδηγού.
Σημειώνοντας νωρίτερα πως ο μηχανοδηγός «δεν θα μπορούσε να προκαταβάλει την κίνηση του οδηγού του Ι.Χ. και πως από την πλευρά του μηχανοδηγού δεν θα μπορούσε να γίνει κάποια άλλη πράξη, η οποία να καταστεί κάνει για να αποφευχθεί το ατύχημα».
Δεν παρέλειψε ωστόσο να σημειώσει την κατάσταση με τις διάβασης του ΟΣΕ, με αφορμή τις συνθήκες του δυστυχήματος (σκοτάδι, αφύλακτη διάβαση, έλλειψη επαρκούς σήμανσης κλπ) πως κάτι δεν πάει καλά σε εκείνο το χώρο καθώς έχουν σημειωθεί κι άλλα ατυχήματα.
Υπενθυμίζεται πως μετά το δυστύχημα του 2016 και τον θάνατο του 47χρονου, ο ΟΣΕ μετέτρεψε τις διαβάσεις στο συγκεκριμένο δίκτυο, από αφύλακτες σε φυλασσόμενες. Σημειώνεται επίσης, άσχετα από την χθεσινή δίκη, ότι ο συγκεκριμένος επαρχιακός δρόμος που ενώνει τους οδικούς κόμβος, Κιλελέρ και Πλατυκάμπου επιλέγετε – σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων της περιοχής – από οδηγούς που θέλουν να αποφύγουν τα διόδια επί της ΠΑΘΕ.
Μετά από τις αγορεύσεις συνηγόρων (σ.σ. ο μηχανοδηγός εκπροσωπήθηκε) το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Λάρισας, κατά πλειοψηφία (μειοψηφούσης της προέδρου) έκρινε χθες τελεσίδικα αθώο τον μηχανοδηγό.
Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία (Β.Κακάρας)