Είναι πρακτικά αδύνατο να ανοίξουν τα σχολεία στη Θεσσαλία τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του υπουργείου Παιδείας. Η τελική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί αύριο, Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου, μετά την ευρεία σύσκεψη, που έχει προγραμματιστεί στο υπουργείο υπό τον Κυριάκο Πιερρακάκη.
Το σενάριο, που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες, είναι πως δεν πρόκειται να λειτουργήσουν τα 1.100 σχολεία της Θεσσαλίας την ερχόμενη Δευτέρα για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, αναφέρουν πηγές του υπουργείου Παιδείας. Το οριστικοποιημένο σχέδιο θα ανακοινωθεί αύριο Παρασκευή μετά το πέρας της ευρείας σύσκεψης, όπου θα συνεκτιμηθούν οι υποδομές, δηλαδή η κατάσταση των κτιρίων και η οδοποιϊα, οι υγειονομικές συνθήκες, η ασφάλεια. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στην ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει.
Χρονικός ορίζοντας για την ακριβή ημερομηνία επαναλειτουργίας των σχολείων στη Θεσσαλία, είναι αδύνατον να προσδιοριστεί, προς το παρόν. Το πότε θα οριστεί η έναρξη της λειτουργίας των σχολείων σε Μαγνησία, Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα θα συναποφασιστεί από την περιφέρεια Θεσσαλίας και το υπουργείο Παιδείας, οπότε και θα γίνει νέα ανακοίνωση.
Από την πρώτη στιγμή, που ξέσπασαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα, συγκροτήθηκε από το υπουργείο Παιδείας ένα άτυπο task force με τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων (Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, Δήμων ΤΕΕ κλπ) για την ομαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων. Στο μεταξύ, τα κλιμάκια της ΚΤΥΠ διενεργούν ελέγχους/αυτοψίες και συλλέγουν δεδομένα από το πεδίο, τα οποία επικαιροποιούνται συνεχώς και λαμβάνονται υπόψη στις συσκέψεις του υπουργείου – πιο πρόσφατη, η χθεσινή (13/9). Με βάση αυτά, θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, που θα ανακοινωθούν αύριο από το αρμόδιο υπουργείο.
Σε κάθε περίπτωση, οι εναλλακτικές λύσεις του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τους 88.000 μαθητές της περιφέρειας Θεσσαλίας, οι οποίες θα αξιοποιηθούν προκειμένου να ομαλοποιηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, είναι οι ακόλουθες: μεταστέγαση των μαθητών σε γειτονικά σχολεία, κατασκευή οικίσκων, τηλεκπαίδευση αλλά και φοίτηση στα σχολεία προσωρινής μετοίκησης των μαθητών – αν, δηλαδή, οι οικογένειες έχουν μετακομίσει προσωρινά σε άλλες περιοχές, μέχρι την αποκατάσταση των προβλημάτων, που τους έπληξαν, τα παιδιά εγγράφονται στο σχολείο της περιοχής.
Από το υπουργείο, ήδη προβλέπεται η αντικατάσταση σχολικών βιβλίων, που καταστράφηκαν καθώς και η αποστολή σχολικών ειδών στους μαθητές. Επίσης, η παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού, όπως τάμπλετ ή λαπτοπ. Μέριμνα έχει, επίσης, ληφθεί για την ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους. Όπως δε προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, αναμένεται η μοριοδότηση των μαθητών της Γ Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Το πρόβλημα είναι αναμφίβολα, σύνθετο και θα χρειαστεί, οπωσδήποτε ευελιξία, καθώς δεν είναι δυνατόν να υπάρξει κοινή απάντηση για όλα τα σχολεία: πώς να ξεκινήσει η τηλεκπαίδευση, αν δεν υπάρχει ρεύμα; Αλλού υπάρχει κτιριακή ακαταλληλότητα, σε άλλη περίπτωση όμως, αν και το κτίριο της σχολικής μονάδας δεν έχει υποστεί ζημιές, μπορεί να μην υπάρχει δρόμος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σήμερα στην Αγιά Λάρισας: «Σήμερα έπεσε η γέφυρα, που έβγαινε προς την Εθνική – αυτή τη στιγμή, ο δήμος Αγιάς είναι αποκλεισμένος από τη Λάρισα. Μεταφέρθηκαν μεγάλοι όγκοι νερού από το πίσω μέρος του Πηλίου προς τη λίμνη Κάρλα και στις εκβολές του Πηνειού ποταμού, έχει σκεπαστεί ο δρόμος προς Αγιά… Προς το παρόν, η πρόσβαση είναι αδύνατη», θα πει η κ. Βασιλική Ζιάκα, αναπληρώτρια διευθύντρια στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, η οποία προσθέτει:
«Για τη λειτουργία των σχολείων αποφασίζει η τοπική αυτοδιοίκηση. Επειδή το φαινόμενο βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, υπάρχουν ακόμη μη προσβάσιμες περιοχές – ευτυχώς λίγες. Εμείς πήγαμε σε ορισμένες περιοχές, αλλού δεν μας επέτρεπε η αστυνομία να πλησιάσουμε. Υπάρχουν σχολικές μονάδες που έχουν στραγγίξει τα νερά και χρειάζονται καθαριότητα. Αλλού, πρέπει να εξασφαλιστεί η υγιεινή, με την απομάκρυνση των νεκρών ζώων».
Πηγή: protothema.gr