Σε μπρα ντε φερ εξελίχθηκε η συζήτηση στη Βουλή, αναφορικά με τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων και τις προσλήψεις αναπληρωτών, φέτος στα σχολεία.
Σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, κατηγόρησε το Υπουργείο Παιδείας, ότι προχώρησε σε συμπτύξεις τμημάτων στα σχολεία προκειμένου να μειώσει τις προσλήψεις των αναπληρωτών στην επόμενη φάση, κάνοντας λόγο για «πολιτική επιλογή της κυβέρνησης».
Από την πλευρά της η Ζέττα Μακρή υπεραμύνθηκε τα πεπραγμένα του Υπουργείου Παιδείας, υποστηρίζοντας ότι η διαχείριση που έγινε φέτος ήταν η καλύτερη δυνατή, ενώ εξαπέλυσε δριμεία κριτική στη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με τις εγκρίσεις και τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
«Όπως καταλαβαίνετε, οι αιτιάσεις στην ερώτησή σας δεν έχουν καμία βάση. Εκείνο το οποίο κάνουμε είναι η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Γιατί φαντάζομαι ότι κι εσείς όταν ήσασταν Υπουργός, δεν αφήνατε ένα σχολείο να έχει 30 παιδιά και 6 δασκάλους ή ένα σχολείο να έχει 150 παιδιά με 3 δασκάλους. Άρα το προσωπικό, θα χρησιμοποιηθεί εκεί που είναι απαραίτητο, εκεί που υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες», είπε και συνέχισε:
«Αυτή είναι η ορθή διαχείριση και σωστή αξιοποίηση των χρημάτων που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι. Να πιάνουν, δηλαδή, τόπο τα λεφτά τους και στην εκπαίδευση».
Σήμερα η Γ’ φάση
Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι σήμερα αναμένονται οι 2.500 προσλήψεις αναπληρωτών στα σχολεία για την Γ’ φάση,, με τις προσλήψεις να φτάνουν συνολικά μέχρι σήμερα τις 31.138.
Συγκεκριμένα, «εκτός από τους 2.500 επιπλέον αναπληρωτές, που ανακοινώνουμε, σήμερα, όσους περισσότερους θα προσληφθούν, σύντομα, κατά το τρέχον σχολικό έτος 2021-2022, έχουν, ήδη, γίνει 26.561 προσλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 5.077 προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, πλέον των 12.000 μονίμων εκπαιδευτικών, που διορίσθηκαν».
Φίλης: Υπουργείο Πολέμου και όχι Παιδείας, στέλνετε τους εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια
Ο Νίκος Φίλης χαρακτήρισε το υπουργείο Παιδείας ως υπουργείο Πολέμου, καθώς έστειλε τους εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια, αφήνοντας ακάλυπτα τα σχολεία μπροστά στην πανδημία και λαμβάνοντας μέτρα σε βάρος των μαθητών.
Στη συνέχεια κατηγόρησε ότι το υπουργείο μετατρέπει την παράλληλη στήριξη σε τμήματα ένταξης καθώς «λείπουν οι μισοί εκπαιδευτικοί από αυτούς που είχε εγκρίνει το ΚΕΔΥ» ενώ έκανε λόγο για «κυβερνητική αδεξιότητα» αλλά και πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να υποβαθμίσει το δημόσιο σχολείο.
Για τα στοιχεία που παρέθεσε η κ. Μακρή, ο κ. Φίλης σημείωσε πως η υφυπουργός επιβεβαιώνει όσα καταγγέλλουν όχι μόνο οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της Νέας Δημοκρατίας, αναφέροντας χαρακτηριστικά την έκκληση Διγαλάκη να μην γίνουν οι συγχωνεύσεις.
«Απόδειξη της κυβερνητικής αποτυχίας, η προσφυγή του πρώην υφυπουργού και προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Β. Διγαλάκη και άλλων βουλευτών της ΝΔ στο υπουργείο Εσωτερικών, με στόχο την αναζήτηση πόρων ώστε να καλυφθεί ένα μέρος έστω των τεράστιων κενών. Κάτι που δείχνει την απόγνωση βουλευτών της ΝΔ από τις συγχωνεύσεις στις εκλογικές τους περιφέρειες και τις οργισμένες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών», τόνισε ο Ν. Φίλης.
«Είναι πολύ θετικό που η κυβέρνηση συγκρίνεται με τον ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να σας ελέγχουμε συνεχώς. Ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε μια διαλυμένη εκπαίδευση και έβαλε ψηλά τον πήχη και τώρα σας παρακαλάει ο Διγαλάκης να βρείτε πιστώσεις και να κάνετε προσλήψεις», είπε.
Στοιχεία
Σχετικά με τα στοιχεία της παράλληλης στήριξης η κ. Μακρή ανέφερε πως «12.158 είναι οι εγκρίσεις παράλληλης στήριξης φέτος και προσλήφθηκαν 7.755 αναπληρωτές σε Α και Β Φάση προσλήψεων».
Για τις εγκρίσεις αιτημάτων παράλληλης στήριξης παρελθόντων ετών, η υφυπουργός ενδεικτικά ανέφερε:
-Το έτος 2015-16 4.807 εγκρίσεις
-Το έτος 2016-17 5.600 εγκρίσεις
-Το έτος 2017-18 6.700 εγκρίσεις
-Το έτος 2018-19 7.529 εγκρίσεις
-Το έτος 2019-20 9.443 εγκρίσεις
-Το έτος 2020-21 11.487 εγκρίσεις
Η κ. Μακρή τόνισε επίσης πως μόνο το 4,53% των τμημάτων στη χώρα έχει πάνω από 25 μαθητές και πως αποχώρησαν φέτος από την υπηρεσία 7.452 εκπαιδευτικοί.
«7.500 εκπαιδευτικοί κάνουν χρήση νόμιμων αδειών, το τρέχον σχ. έτος 2021-22», πρόσθεσε.
Η Ζ. Μακρή απευθυνόμενη στον Νίκο Φίλη έκανε λόγο για ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού από το Υπουργείο Παιδείας και σωστή αξιοποίηση των χρημάτων που δίνουν οι φορολογούμενοι.
Σχετικά με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία η κ. Μακρή ανέφερε πως «όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες είναι ο συχνός διαγνωστικός έλεγχος, η χρήση της μάσκας και ο έλεγχος για συμπτώματα, ενώ η λιγότερο αποδοτική, είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών».
Πηγή: alfavita.gr