Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024 03:35
ΒόλοςΤοπικά

Χρ. Τριαντόπουλος με Χρ. Στυλιανίδη: Αποκατάσταση του βυθού του λιμανιού του Βόλου και ακτοπλοϊκές συνδέσεις σε Μαγνησία και Β. Σποράδες






Την Τρίτη, 16 Ιανουαρίου 2024, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, είχε συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη, και τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, κατά την οποία συζήτησαν τόσο θέματα που σχετίζονται με τις αποκαταστάσεις από φυσικές καταστροφές, όσο και ζητήματα που αφορούν τη Μαγνησία και τις Βόρειες Σποράδες.

Ειδικότερα, μεταξύ άλλων συζητήθηκε και οριστικοποιήθηκε το ζήτημα της αποκατάστασης του βυθού του λιμανιού του Βόλου μετά τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα που έπληξαν τη Μαγνησία το Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο και της προεργασίας που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και δη – πέραν των δύο Υπουργείων – το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το ΤΑΙΠΕΔ και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ). Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της προεργασίας που έχει γίνει ως προς τα ενδεχόμενα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα αξιοποιηθούν, συμφωνήθηκε να αξιοποιηθούν πόροι από το πρόγραμμα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Έτσι, άμεσα η Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, ξεκινά όλες εκείνες τις διαδικασίες, ώστε να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν το έργο της αποκατάστασης του βυθού του λιμανιού του Βόλου και να διευθετηθούν τα ζητήματα λειτουργικότητας που έχουν δημιουργηθεί μετά τις πλημμύρες.

Παράλληλα, αντικείμενο συζήτησης κατά τη συνάντηση εργασίας αποτέλεσαν και οι επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές που αφορούν τη Μαγνησία και τις Βόρειες Σποράδες και δη τρεις τέτοιες γραμμές. Η πρώτη γραμμή είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Βόρειες Σποράδες, η οποία και είχε ενταχθεί τα τελευταία τρία χρόνια στις επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές συνδέσεις με επιχορήγηση κοντά στα 10 εκατ. ευρώ και με σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην τουριστική κίνηση και δραστηριότητα σε Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο κατά την θερινή περίοδο. Πρόκειται για ένα θετικό αντίκτυπο το οποίο και αναγνωρίζεται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η πρόθεση είναι, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά δεδομένα κάθε έτους, να συνεχιστεί και για την τρέχουσα χρονιά η επιδότηση της εν λόγω γραμμής. Η δεύτερη γραμμή είναι η διασύνδεση της Βόρειας Εύβοιας με τις Βόρειες Σποράδες, σε συνέχεια και της πρωτοβουλίας που είχε προωθηθεί κατά την προηγούμενη χρονιά για τη διασύνδεση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες των Βορείων Σποράδων με το Πευκί, έχοντας μια έντονη ενδοσποραδική διάσταση. Δυστυχώς, όμως, και παρά τη δέσμευση των χρηματοδοτικών πόρων, δεν προέκυψε κάποιος ενδιαφερόμενος για την εν λόγω γραμμή. Παράλληλα, εκτενής συζήτηση έγινε για την ανάγκη διασύνδεσης και κατά τη χειμερινή περίοδο των Βορείων Σποράδων με τη Βόρεια Εύβοια και δη με το Μαντούδι, συμβάλλοντας καθημερινά στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων των νησιών των Βορείων Σποράδων. Έτσι, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα εξετάσουν και τα δύο ενδεχόμενα για την επόμενη περίοδο. Η τρίτη γραμμή αφορά τη σύνδεση του Βόλου με το νησί Τρίκερι, με το διαγωνισμό για την εν λόγω σύνδεση να βρίσκεται σε εξέλιξη και έχουν εκδηλώσει την πρόθεσή τους δύο εταιρείες για την εξυπηρέτηση της γραμμής. Την Παρασκευή είναι η τελευταία ημέρα κατάθεσης των απαραίτητων δικαιολογητικών από αυτές, ενώ προβλέπεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας να έχει κηρυχθεί ο ανάδοχος από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας που είχε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, σημείωσε πως «η στενή συνεργασία με τον Υπουργό, κ. Χρήστο Στυλιανίδη, συνεχίζεται στο πεδίο των αποκαταστάσεων από φυσικές καταστροφές, όπως το ζήτημα που προέκυψε με το λιμάνι του Βόλου. Και, ειδικότερα, για τις δυσμενείς επιπτώσεις στο βυθό του λιμένος Βόλου μετά τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα που έπληξαν τη Μαγνησία το Σεπτέμβριο. Από την πρώτη στιγμή ξεκίνησε η συνεργασία με τον ΟΛΒ, με τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αλλά και με το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να προχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται η αποκατάσταση του βυθού στα επίπεδα πριν τη φυσική καταστροφή. Ένα έργο που θα προωθηθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσα από την έκτακτη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σε ένα πλαίσιο στενής συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ. Ήδη, οι σχετικές διεργασίες έχουν ξεκινήσει και προχωρούν από το αρμόδιο Υπουργείο, σε ένα πλαίσιο στενής συνεργασίας με όλους και, φυσικά, με τον ΟΛΒ.

 Φυσικά, η συνεργασία μας επεκτείνεται και σε ζητήματα που αφορούν τη Μαγνησία, όπως οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις που αφορούν τη Μαγνησία και τις Βόρειες Σποράδες, συνεισφέροντας σημαντικά τόσο στην πρόσβαση, όσο και στην τουριστική δραστηριότητα των νησιών μας. Έτσι, θετική είναι η αξιολόγηση για τη σύνδεση Βόλου – Αγ. Κυριακής – Νήσου Τρίκερι, η διαγωνιστική διαδικασία για την οποία θα ολοκληρωθεί σε λίγες ημέρες. Θετική είναι, επίσης, και η αξιολόγηση για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Βόρειες Σποράδες, με την τελική απόφαση να έχει προσδιοριστεί για την περίοδο μετά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, όπου θα υπάρχει και πλήρης εικόνα για το σύνολο των οικονομικών δεδομένων. Τέλος, την επόμενη περίοδο οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα εξετάσουν το ενδεχόμενο στήριξης της διασύνδεσης της Βόρειας Εύβοιας και δη του Μαντουδίου με τις Βόρειες Σποράδες κατά τη χειμερινή περίοδο, συνεισφέροντας καθοριστικά στην καθημερινότητα των κατοίκων των νησιών μας κατά τον χειμώνα, ενώ θα εξεταστεί πάλι το ενδεχόμενο της σύνδεσης των Βορείων Σποράδων με το Πευκί κατά τη θερινή περίοδο – με μια ενδοσποραδική διάσταση – καθώς πέρυσι, δυστυχώς, ο διαγωνισμός ήταν άγονος. Δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν υπάρχει η πρόθεση για να στηριχθεί η περιοχή. Για αυτό και θα συνεχίσουμε τη στενή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους».