Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024 14:38
ΒόλοςΤοπικά

ΔΕΥΑΜΒ: 500 διακοπές νερού σε 8 ημέρες






Σε συνολικά 500 διακοπές νερού σε οκτώ ημέρες προχώρησε η ΔΕΥΑΜΒ σε οφειλέτες με χρέη άνω των 200 ευρώ. Οταν οι βρύσες… στέγνωσαν, σχεδόν οι μισοί απευθύνθηκαν στην επιχείρηση για να προχωρήσουν σε ρυθμίσεις οφειλών και επανασυνδέσεις. Ανάμεσά τους και δέκα περίπου δικαιούχοι ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης), για τους οποίους όμως η υδροδότηση αποκαταστάθηκε άμεσα χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν ούτε ευρώ.

Το πρόγραμμα διακοπών υδροδότησης σε οφειλέτες, που διατηρούν χρέη άνω των 200 ευρώ, άρχισε την προηγούμενη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου. Είχε διακοπεί από την περασμένη άνοιξη, εν μέσω καραντίνας, και όπως διαπιστώθηκε το ποσοστό των ασυνεπών καταναλωτών αυξήθηκε.Οι διακοπές γίνονται ανά περιοχές, κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη και τις Παρασκευές γίνεται ο επανέλεγχος. Σε δύο εβδομάδες, συνολικά οκτώ ημέρες, συνεργεία της ΔΕΥΑΜΒ έκοψαν το νερό σε 500 καταναλωτές.

Σύμφωνα με στοιχεία της επιχείρησης ήδη το 50% προσήλθε για να προχωρήσει σε ρύθμιση. Καταβάλλουν ποσό 14,5 ευρώ για την επανασύνδεση και 15% της οφειλής πριν προχωρήσουν σε ρύθμιση του υπόλοιπου ποσού σε δόσεις.

Για το υπόλοιπο 50% των οφειλετών, που δεν προσήλθαν στη ΔΕΥΑΜΒ για ρύθμιση ούτε μετά τη διακοπή της υδροδότησης, συνεργεία θα κάνουν έλεγχο για να διαπιστώσουν τυχόν παράνομες συνδέσεις και αν κάτι τέτοιο υφίσταται τότε θα προχωρήσουν σε αφαιρέσεις υδρομέτρων.

Οι οφειλές αφορούν σε ποσά άνω των 200 ευρώ. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση δημότη, που είχε να πληρώσει νερό από το 2015(!) για15 τρίμηνα δηλαδή και είχε χρέος2.600 ευρώ.

Εκοψαν το νερό σε δικαιούχους ΚΕΑ

Ανάμεσα στους 500 οφειλέτες που είδαν τις βρύσες τους να στεγνώνουν και δέκα δικαιούχοι ΚΕΑ, οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Όπως τονίστηκε από την επιχείρηση, δεν ήταν γνωστό ότι οι συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι δικαιούχοι ΚΕΑ, καθώς δεν ήταν εγγεγραμμένοι στο σύστημα της ΔΕΥΑΜΒ και μόλις διαμαρτυρήθηκαν για τη διακοπή του νερού άμεσα η επιχείρηση προχώρησε σε επανασύνδεση χωρίς να απαιτήσει τέλη ή ρύθμιση οφειλών.

Διακοπών συνέχεια από Δευτέρα

Από μεθαύριο Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου η επιχείρηση θα συνεχίσει τις αναστολές υδροδότησης στους καταναλωτές, οι οποίοι δεν έχουν προσέλθει στην ΔΕΥΑΜΒ για τακτοποίηση των οφειλών τους.«Κατανοούμε πλήρως τις συνθήκες ζωής των πολιτών και τις οικονο-μικές συνέπειες της πανδημίας.

Ωστόσο, παρατηρείται το φαινόμενο μία ευρεία ομάδα δημοτών να μην εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της, αλλά και να μην ενδιαφέρεται καν. Η διακοπή υδροδότησης είναι το τελευταίο και μόνο μέσο που διαθέτουμε ώστε να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη στην κατανάλωση του νερού.

Δικαιοσύνη γιατί όπως είναι αντιληπτό τα έξοδα συντήρησης και λειτουργία των δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης – όμβριων και του βιολογικού αφορούν στο σύνολο των πολιτών, αλλά καλύπτονται μόνο από τους συνεπείς καταναλωτές. Αυτό δεν είναι δυνατό να συνεχίζεται. Δεν επιθυμούμε να προβούμε σε διακοπές υδροδότησης και για αυτό καλέσαμε και καλούμε τους καταναλωτές να ρυθμίσουν τις οφειλές τους .Επίσης η ΔΕΥΑΜΒ, δεν προχωρά σε διακοπή υδροδότησης στους δικαιούχους Κοινωνικού Επιδόματος Αλληλεγγύης και σε ορισμένες κατηγορίες δικαιούχων του κοινωνικού τιμολογίου. Δηλαδή οι πραγματικά μη έχοντες συμπολίτες μας δεν κινδυνεύουν από έλλειψη υδροδότησης», αναφέρεται σε ανακοίνωσητης ΔΕΥΑΜΒ.

Οι αναστολές υδροδότησης αφορούν στις περιοχές Ν. Δημητριάδα, Νεάπολη, Αγ. Ανάργυροι, Αλυκές.

Επισημαίνεται ότι οι οφειλές διακανονίζονται με 15% προκαταβολή και το υπόλοιπο σε τέσσερις τριμηνιαίες δόσεις.

E-bill

Σε λειτουργία τέθηκε από χθες υπηρεσία e-bill για την ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών της ΔΕΥΑΜΒ από καταναλωτές και επιχειρήσεις. Οι πολίτες μπορούν πλέον να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΜΒ.