Καθυστερήσεις στην επίδοση των φακέλων από τα ΕΛ.ΤΑ. και άδικες αναστολές υδροδότησης οδηγούν την Επιχείρηση στην… ηλεκτρονική οδό – Από την 1η Μαρτίου καμπάνια για την ενημέρωση των πολιτών
Λογαριασμούς ύδρευσης μέσω SMS ή e-mail θα έχουν τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν από τον Ιανουάριο του 2023 οι καταναλωτές της ΔΕΥΑΜΒ. Η Επιχείρηση αλλάζει τον τρόπο αποστολής των λογαριασμών, προκειμένου οι καταναλωτές να ενημερώνονται άμεσα και να αποφεύγονται η συσσώρευση οφειλών και τυχόν περιστατικά άδικων αναστολών της υδροδότησης σε καταναλωτές, που έχουν χρέη προς τη ΔΕΥΑΜΒ, χωρίς όμως να έχουν ενημερωθεί για αυτά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΜΒ, Γιώργο Τόρη, από την 1η Μαρτίου πρόκειται να αρχίσει καμπάνια ενημέρωσης των καταναλωτών για την αλλαγή στον τρόπο αποστολής των λογαριασμών ύδρευσης, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από το ερχόμενο έτος.
Αφορμή αποτέλεσε, σύμφωνα με τον κ. Τόρη, η αδυναμία των ΕΛ.ΤΑ. στην έγκαιρη επίδοση των λογαριασμών ιδίως κατά τον τελευταίο χρόνο. «Το βασικό πρόβλημα είναι ότι ο καταναλωτής δεν ενημερώνεται στην ώρα του για την έκδοση του λογαριασμού του, πολλές φορές παραλαμβάνει δύο λογαριασμούς μαζί με αποτέλεσμα να προκύπτουν πρόσθετες δυσκολίες στην αποπληρωμή τους», εξηγεί ο κ. Τόρης.
Δεν είναι όμως το μοναδικό πρόβλημα. Εχει τύχει συνεργεία της ΔΕΥΑΜΒ να αναστείλουν την υδροδότηση σε καταναλωτές λόγω χρεών, τα οποία οι δεύτεροι αγνοούν επειδή δεν έχουν παραλάβει τους λογαριασμούς ύδρευσης. «Ενώ για την υπηρεσία ο λογαριασμός υπάρχει από την ώρα που θα εκδοθεί και θα παραδοθεί στα ΕΛ.ΤΑ. για τους καταναλωτές δεν ισχύει το ίδιο. Εχει τύχει να διακοπεί η υδροδότηση χωρίς ο καταναλωτής να έχει ενημερωθεί για την οφειλή του. Αυτό είναι απολύτως άδικο για τον καταναλωτή, που δεν φταίει σε τίποτα επειδή τα ΕΛ.ΤΑ. δεν του επέδωσαν τον λογαριασμό. Την ίδια ώρα, εξαιτίας της καθυστέρησης επίδοσης των λογαριασμών από τα ΕΛ.ΤΑ., προκύπτουν προβλήματα και στο πρόγραμμα αναστολών υδροδότησης σε καταναλωτές που οφείλουν πάνω από 100 ευρώ ή έχουν απλήρωτους τρεις τρίμηνους λογαριασμούς», σημειώνει.
«Επειδή η διαδικασία διανομής λογαριασμών έχει σημαντικό κόστος, μισό ευρώ ανά λογαριασμό, η πρακτική που θα ακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα με ορίζοντα εφαρμογής τον Ιανουάριο του 2023 είναι η ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών μέσω sms ή e-mail. Για τον σκοπό αυτό από την 1η Μαρτίου θα αρχίσουμε μεγάλη καμπάνια για την ενημέρωση των καταναλωτών για τη διαφοροποίηση της αποστολής των λογαριασμών ώστε να κλείσει γάγγραινα της καθυστέρησης», υπογραμμίζει ο κ. Τόρης.
Με αυτόν τον τρόπο και οι καταναλωτές θα ενημερώνονται άμεσα και η υπηρεσία θα μπορεί να προχωρήσει στο πρόγραμμα αναστολής υδροδότησης για τους κακοπληρωτές.
Εξαίρεση οι υπερήλικες
Η ΔΕΥΑΜΒ έχει λάβει υπόψη της ότι μερίδα πολιτών δεν θα μπορέσει να προσαρμοστεί στον νέο τρόπο ενημέρωσης για τους λογαριασμούς. Πρόκειται κυρίως για υπερήλικες που δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικά μέσα. «Στο δεκάμηνο που θα μεσολαβήσει, η ΔΕΥΑΜΒ θα καταγράψει πόσοι δεν μπορούν να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς τους και σε αυτούς θα συνεχιστεί η διανομή με τον παραδοσιακό τρόπο. Ελπίζουμε ότι οι πολίτες θα ανταποκριθούν στη σύγχρονη, οικολογική, επειδή δεν θα χρησιμοποιείται χαρτί, και οικονομική διαδικασία», τονίζει ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΜΒ.
Και ηλεκτρονικά… παράπονα
Για όσους επιλέξουν να λαμβάνουν μέσω e-mail τους λογαριασμούς τους, η ΔΕΥΑΜΒ θα δώσει μία ακόμη δυνατότητα. Μέσω e-mail θα μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με την υπηρεσία και να θέτουν ερωτήματα, παράπονα ή διαμαρτυρίες και να παίρνουν άμεσα απάντηση. «Στόχος μας είναι να εκσυγχρονίσουμε την επικοινωνία μας με τον πολίτη με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησή του», σημειώνει ο κ. Τόρης.
Παρέμβαση σε συμβολαιογράφους και μεσίτες
Παράλληλα με τα παραπάνω, η ΔΕΥΑΜΒ θα έρθει σε επικοινωνία με συμβολαιογράφους και μεσίτες, προκειμένου να αναζητούν κατά τη διαδικασία μεταβίβασης ακινήτων αν αυτό βαρύνεται από χρέη προς τη ΔΕΥΑΜΒ.
«Ο νόμος είναι σαφής. Το ακίνητο πωλείται με τα βάρη του. Ωστόσο, πολλοί δεν λαμβάνουν υπόψη τυχόν οφειλές προς τη ΔΕΥΑΜΒ, με αποτέλεσμα να γινόμαστε μάρτυρες επεισοδίων και να επιχειρούμε να δίνουμε λύσεις σε αστικές διαφορές», εξηγεί ο κ. Τόρης.
Πηγή: ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ