Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2024 06:24
ΒόλοςΤοπικά

Διαφωνεί ο ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού – “Κρύβεται”για την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης στον δήμο






Ο ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας διαφωνεί με τη διαδικασία παραχώρησης του 67% του λιμανιού Βόλου που ξεκίνησε το ΤΑΙΠΕΔ. Σε μία μακροσκελή ανακοίνωση στην οποία εκθέτει τα δικά του επιχειρήματα, πλην όμως δεν παίρνει καμία θέση στο θέμα της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης του λιμανιού στον δήμο, αίτημα πάγιο της πόλης,

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας, από την ανακοίνωση και, κυρίως, από το ενημερωτικό σημείωμα που ανάρτησε το ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι του Βόλου απουσιάζουν, όχι μόνο οι αναπτυξιακές προοπτικές του λιμανιού (ΤΑΙΠΕΔ είναι αυτό…) αλλά και κρίσιμα στοιχεία, όπως είναι τα έσοδα από την εκμετάλλευση των χώρων στάθμευσης, του κτηρίου «ΙΑΣΩΝ» και από τις παραχωρήσεις στις εταιρείες «ΑΓΕΤ- ΗΡΑΚΛΗΣ», «SOVEL» και «ΕΛΙΝΟΙΛ».

Ο ΣΥΡΙΖΑ καυτηριάζει επίσης ότι δεν υπάρχει αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό του ΟΛΒ που κράτησε λειτουργικό το λιμάνι σε δύσκολες περιόδους, καθώς επίσης ότι δεν γίνεται αναφορά στην ήδη υλοποιούμενη επένδυση για τη μεταφορά του scrap
στον τρίτο προβλήτα, που θα απελευθερώσει το κρηπίδωμα του πρώτου και, άρα, θα δώσει νέες ευκαιρίες αξιοποίησης στο λιμάνι.

«Η συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Β. δεν μπορεί να γίνεται, πλέον, χωρίς να εξετάζεται η εμπειρία από την ιδιωτικοποίηση των Οργανισμών Λιμένων του Πειραιά (ΟΛΠ) και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Στα δύο μεγάλα λιμάνια καταγράφεται σημαντική υστέρηση στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων (με σοβαρή ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη), αύξηση των τελών ελλιμενισμού και μείωση των θέσεων εργασίας», προσθέτει η τοπική κομματική οργάνωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και αντιπροτείνει τέσσερις άξονες για την ανάπτυξη του λιμανιού που θα στηρίζονται, στις επενδύσεις για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του λιμένα με τη μετατροπή του σε «έξυπνο» και «πράσινο» λιμάνι, στην προστασία των εργασιακών σχέσεων και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος και στην ενδυνάμωση της σχέσης λιμένα και πόλης του Βόλου.

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει επίσης να ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη πολυτροπικών μεταφορών στην περιφερειακή ενότητα Μαγνησίας που είχε ανατεθεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στα πλαίσια της οποίας θα εξεταζόταν και η σκοπιμότητα μεταφοράς της εμπορικής δραστηριότητας του λιμένα σε νέες λιμενικές εγκαταστάσεις στο Τσιγγέλι Αλμυρού.

Τέλος, επαναλαμβάνει την κεντρική πρόταση για μεταφορά των μετοχών των Οργανισμών Λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας που έχει μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας στην επιλογή των καταλληλότερων μεθόδων αξιοποίησης αλλά και δυνατότητα χρηματοδότησης και καταλήγει λέγοντας: «Αντί λοιπόν για τις κραυγές «άρον – άρον ιδιωτικοποίησον τον Ο.Λ.Β.» που ακούμε εδώ και τρία χρόνια περίπου για το λιμάνι του Βόλου, αυτό που πρέπει να γίνει είναι οι συλλογικοί φορείς της πόλης να πιέσουν την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ να δημοσιοποιήσουν το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού, τους λόγους για τους οποίους αυτό το σχέδιο δεν μπορεί να υλοποιηθεί από τον δημόσιο ΟΛΒ και με ποιους όρους και προϋποθέσεις θα αναλάβει ο παραχωρησιούχος τη διοίκηση και διαχείριση του λιμανιού.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μαγνησίας θα αναλάβει πρωτοβουλία συνάντησης με οικονομικούς και κοινωνικούς φορείς της πόλης για να παρουσιάσει τις θέσεις του ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Β. και τις προτάσεις του για την ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου» καταλήγει η ανακοίνωση του κομματικού οργάνου.