Υπέρ της επιστροφής των μαθητών του δημοτικού στα θρανία τάχθηκε την Τρίτη ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον κορωνοϊό, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή για να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο».
Το θέμα προβληματίζει τους επιστήμονες, οι οποίοι περιμένουν να περάσει και η δεύτερη εβδομάδα επιστροφής στο σχολείο., προκειμένου να βγάλουν τελικά συμπεράσματα, με το υπουργείο Παιδείας να ανακοινώνει την προσεχή Δευτέρα αν θα επαναλειτουργήσουν ή όχι τα δημοτικά.
Σε ό,τι αφορά στις δύο πρώτες δύο τάξεις του Λυκείου η προσέλευση τις δύο πρώτες ημέρες εκτιμάται στο 55% με 60% ενώ στο Γυμνάσιο η συμμετοχή έφτασε χθες, στο 70 – 75% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών.
Εως την Δευτέρα η κυβέρνηση θα εξετάσει όλα τα σενάρια για την επιστροφή των μαθητών του Δημοτικού στα σχολεία συνεκτιμώντας την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού και τα αποτελέσματα των πρώτων φάσεων της άρσης των μέτρων, μεταξύ αυτών και της επιστροφής στα θρανία των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου.
Τα δύο σενάρια είναι η επιστροφή την 1η Ιουνίου ή η επιστροφή στα θρανία για τους μαθητές των δημοτικών την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ το υπουργείο Παιδείας δηλώνει έτοιμο για την επαναλειτουργία των δημοτικών, με όποια επιλογή προκριθεί. Σημειώνεται ότι αν τα δημοτικά ανοίξουν την 1η Ιουνίου, τα παιδιά θα κάνουν μαθήματα έως τις 30 Ιουνίου.
Όπως είπε ο Σωτήρης Τσιόδρας «είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται. Το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα. Υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί. Από την άλλη η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν στην κανονικότητα που τους στερήσαμε. Ό,τι και να αποφασίσει η πολιτεία, την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά τους θα την πάρει το οικογενειακό περιβάλλον».
Ο κ. Τσιόδρας τόνισε ότι υπάρχουν διάφορες απόψεις. Δεν υπάρχουν, είπε, απόλυτα επιστημονικά δεδομένα ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν κίνδυνο με την επιστροφή τους στο σχολείο. Τα δεδομένα που υπάρχουν δεν αποτελούν εγγύηση ότι θα πάει το παιδί στο σχολείο και δεν θα νοσήσει – υπάρχουν και παιδιά που νοσούν σοβαρά. Δεν είναι ότι δεν μπορεί να συμβεί, αλλά ότι είναι σπάνιο. Ακούγονται διαφορετικές τοποθετήσεις που μπερδεύουν τους ανθρώπους. Ορισμένα επιχειρήματα θα μπορούσαν να αφορούν κι άλλες ασθένειες, όπως τη γρίπη. Η παρουσία του ιού δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή.
Αναπτύσσοντας τα επιχειρήματα υπερ της επιστροφής στο σχολείο ο κ. Τσιόδρας έκανε λόγο για: Κρυφή ανισότητα στη μάθηση για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, κόστος σε χαμένη γνώση – η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε πλήρη πρόσβαση είτε δεν παρακολουθούσαν πλήρως, όπως προκύπτει από έρευνες στο εξωτερικό.
«Υπάρχουν, επίσης, και συνέπειες για την ψυχική υγεία των παιδιών. Υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία. Δεν υπάρχει εγγύηση 100% για την επιστροφή στην τάξη, ειδικά για τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς. Το άνοιγμα παραμένει σύνθετο δίλημμα. Η δεδομένη στιγμή, ωστόσο, μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα παιδιά στα δημοτικά με κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Τα παιδιά ήδη παίζουν μαζί στις γειτονιές» πρόσθεσε ο κ. Τσιόδρας.
Ερωτηθείς ειδικότερα για τα δημοτικά σχολεία και την προσωπική του θέση, είπε ότι υπάρχει ανησυχία στην κοινωνία, το ζήτημα συζητείται στην επιτροπή, πράγματι έχουν καλύτερα δεδομένα επιδημιολογικά τα παιδιά από τις μεγαλύτερες ηλικίας και έχει δοθεί το δικαίωμα στους ανθρώπους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες να μην έρχονται σε επαφή. «Δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή για να επιστρέψουν τα παιδιά στο φυσικό τους περιβάλλον», είπε και πρόσθεσε ότι στην Επιτροπή η ημερομηνία επιστροφής των παιδιών στα θρανία είναι η 1η Ιουνίου και υπάρχουν οι εισηγήσεις για τα μέτρα.
Σε χθεσινές του δηλώσεις ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας αναφέρθηκε στη δέσμευση του πρωθυπουργού να ανοίξουν τα Δημοτικά σχολεία, όπως είναι προγραμματισμένο, την 1η Ιουνίου εφόσον είναι καθοδική η πορεία της πανδημίας.
Για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και μίλησε χθες στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής παθολογίας-λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος. «Έχουμε θετικά δείγματα. Αν συνεχίσουν τα δείγματα αυτά, υγειονομικά τουλάχιστον, υπάρχει ασφάλεια για την επάνοδο των παιδιών στα σχολεία», είπε ο κ. Γώγος.
Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας στάθηκαν χθες συμπληρωματικές οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων της Γλώσσας, των Μαθηματικών και των Φυσικών στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2019-2020, για αξιοποίηση σε πιθανή περιορισμένης διάρκειας διδασκαλία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2019-2020.
Το Νοέμβριο οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, έτους 2020
Οι εξετάσεις για τη λήψη του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, έτους 2020, πρόκειται να διενεργηθούν κατά το μήνα Νοέμβριο 2020 για την πιστοποίηση της γνώσης όλων των εξεταζόμενων γλωσσών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Τουρκικής και Ισπανικής) για τα επίπεδα α) Α (Α1 «στοιχειώδης γνώση», Α2 «βασική γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική και Ισπανική β) Β (Β1 «μέτρια γνώση», Β2 «καλή γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Τουρκική και Ισπανική γ) Γ (Γ1 «πολύ καλή γνώση», Γ2 «άριστη γνώση») σε ενιαία διαβαθμισμένη δοκιμασία (test) στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Τουρκική και Ισπανική.
Σοφία Ζαχαράκη: 70% των μαθητών επέστρεψαν
«Σύντομα θα το μάθουμε», απάντησε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στον Θέμα 104,6 και τον Γιάννη Πρετεντέρη, αναφερόμενη στο άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, καθώς, όπως εξήγησε, οι ειδικοί συλλέγουν και επεξεργάζονται τα στοιχεία, προκειμένου να αποφασίσουν.
Απαντώντας αναφορικά με τις αναγκαιότητες της επανεκκίνησης των μαθημάτων στο δημοτικό, «η εκπαίδευση έχει πάρα πολλές πτυχές», εξήγησε η κυρία Ζαχαράκη, αφού εκτός από το εκπαιδευτικό έργο, υπάρχει και το ψυχολογικό και κοινωνικό σκέλος που απασχολεί την Πολιτεία, δηλαδή η «επανασύνδεση των παιδιών με το δάσκαλο και τη δασκάλα, αλλά και τους συμμαθητές», επισήμανε η υφυπουργός.
Η ίδια γνωστοποίησε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη αποστείλει οδηγίες τόσο για τους μαθησιακούς στόχους προς τα σχολεία σε ενδεχόμενο επαναλειτουργίας των δημοτικών, όσο και οδηγίες για την τήρηση των κανόνων υγιεινής. Για παράδειγμα, η «πρώτη δημοτικού έχει σημαντικά πράγματα, τα οποί διακόπηκαν απότομα λόγω της πανδημίας, όπως η γραφή», τόνισε η υφυπουργός, ενώ η ΣΤ΄ Δημοτικού έχει δεξιότητες κρίσιμες για το Γυμνάσιο στη γλώσσα και τα μαθηματικά. Για το λόγο αυτό, η κυρία Ζαχαράκη επανέλαβε την έκκλησή της προς τους μαθητές να μην πετάξουν τα φετινά βιβλία, ενόψει και της κάλυψης μέρους της τρέχουσας ύλης από το Σεπτέμβριο.
Στο ενδιάμεσο, «τα σχολεία μπορούν να συνεχίσουν μέχρι το τέλος Ιουνίου, αν πάρουμε το πράσινο φως», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας ως προς τη λειτουργία των δημοτικών και πρόσθεσε ότι «είμαστε σε επαφή με τους δασκάλους και θα δώσουμε το χρονοδιάγραμμα μόλις αυτό αποφασιστεί».
Ερωτηθείσα για την επιστροφή των μαθητών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις σχολικές αίθουσες, η κ. Ζαχαράκη χαρακτήρισε την επιστροφή «πολύ ομαλή», προσδιορίζοντας στο 70% το ποσοστό των μαθητών που προσήλθαν για τα μαθήματα. Σύμφωνα με την υφυπουργό, υψηλότερα ποσοστά επιστροφής καταγράφηκαν στο Γυμνάσιο, ενώ πιο άτονη υπήρξε η παρουσία μαθητριών και μαθητών της Γ΄ Λυκείου. Τέλος, «πολύ μικρό» χαρακτήρισε η υφυπουργός και τον αριθμό εκπαιδευτικών που αιτήθηκαν άδειες ειδικού σκοπού ή άδειες ως ανήκοντες στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
Πηγή: protothema.gr