Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024 14:53
ΜαγνησίαΤοπικά

Δύο νέες υποθέσεις ηλεκτρονικής απάτης απασχολούν την Εισαγγελία Βόλου – Αδειασαν τραπεζικούς λογαριασμούς






Στην Εισαγγελία Βόλου υποβάλλονται κάθε εβδομάδα δύο καταγγελίες για ηλεκτρονικές απάτες. Οι δύο τελευταίες υποθέσεις που απασχολούν αφορούν σε Βολιώτη που ζημιώθηκε με ποσό 7.000 ευρώ στην προσπάθειά του να πουλήσει κινητό τηλέφωνο και ζευγάρι που διέμενε προσωρινά στο Πήλιο που ζημιώθηκε με 31.000 ευρώ όταν απατεώνες απέκτησαν πρόσβαση στο κινητό του τηλέφωνο.

Και για τις δύο υποθέσεις, οι οποίες είναι διαφορετικές μεταξύ τους, διατάχθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης. Η Εισαγγελία Βόλου ανέθεσε στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου να διαπιστώσει ποιοι είναι οι πραγματικοί κάτοχοι των κινητών τηλεφώνων μέσα των οποίων έγιναν τα τηλεφωνήματα– απάτη και των τραπεζικών λογαριασμών μέσω των οποίων έγιναν οι αναλήψεις των χρημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην πρώτη υπόθεση ο απατεώνας βρήκε έδαφος για να χτυπήσει, όταν ενημερώθηκε για αγγελία πώλησης κινητού τηλεφώνου. Τηλεφώνησε στον Βολιώτη που είχε κάνει την ανάρτηση και προσποιήθηκε ότι ενδιαφερόταν για την αγορά του. Το θύμα θα πουλούσε το κινητό αντί του ποσού των 200 ευρώ όταν ενημερώθηκε έκπληκτο ότι όχι μόνο δεν είχαν μπει χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό, αλλά ο μαϊμού αγοραστής είχε αδειάσει και τον λογαριασμό του. Η απάτη σημειώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο και τελικά ο παθών προσέφυγε με καταγγελία στην Εισαγγελία Βόλου. Ο επιτήδειος που του τηλεφώνησε του άρπαξε όλες τις οικονομίες του. Απέσπασε τους κωδικούς της κάρτας του και τον εξαπάτησε.

Στη δεύτερη περίπτωση – σύμφωνα με την καταγγελία – το ζευγάρι δεν ήρθε καν σε επικοινωνία με τον επιτήδειο. Σε ανύποπτη χρονική στιγμή στις 24 Φεβρουαρίου έλαβε στο κινητό του μήνυμα ότι προχωρούσε η μεταφορά χρημάτων. Όμως, δεν είχε δώσει καμία τέτοια εντολή. Μέχρι να διαπιστώσει τι συνέβη, τα χρήματα είχαν κάνει φτερά από τον τραπεζικό του λογαριασμό. Αγνωστοι δράστες είχαν αποκτήσει με κάποιο τρόπο πρόσβαση στον κινητό του τηλέφωνο και είχαν πάρει τον κωδικό του λογαριασμού.

Δυστυχώς, και στις δύο περιπτώσεις εκτιμάται ότι η διαλεύκανση των υποθέσεων είναι πάρα πολύ δύσκολη. Τα κινητά τηλέφωνα που χρησιμοποιούνται από τους επιτήδειους για επικοινωνία συνήθως ανήκουν σε Πακιστανούς. Επίσης, από τη μέχρι τώρα εμπειρία, οι έρευνες για τους τραπεζικούς λογαριασμούς δεν οδηγούν σε αποτέλεσμα, καθώς εκδίδονται σε διαφορετικά ονόματα και ωστόσο χρησιμοποιούνται από άλλους.

Με διάφορα προσχήματα, οι επιτήδειοι προσεγγίζουν άτομα – στόχους, όπως ηλικιωμένα άτομα ή ανυποψίαστους πολίτες που βρίσκονται σε ανάγκη, και προσποιούμενους τους τραπεζικούς υπαλλήλους δήθεν προσφέρονται για να τους εκδώσουν πιστωτικές κάρτες. Αποκτούν έτσι πρόσβαση στους λογαριασμούς τους δίχως κανείς να γνωρίζει το παραμικρό.

Οι πολίτες θα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί. Να μην γράφουν τους κωδικούς των καρτών τους στα κινητά τους τηλέφωνα. Για κανέναν λόγο να μην δίνουν τους κωδικούς των πιστωτικών τους καρτών. Ποτέ κανένας τραπεζικός υπάλληλος ή υπάλληλος δημόσιας υπηρεσίας δεν θα τους ζητήσει σε οποιαδήποτε επαφή προσωπικά τους στοιχεία παρά μόνο απατεώνες.