Νέα τροπή στο δυστύχημα με το πούλμαν, το οποίο μετέφερε έλληνες τουρίστες στη Ρουμανία, δίνει ο πρόεδρος του κόμματος USR, Καταλίν Ντρούλα.
Στο βίντεο ντοκουμέντο, που μετέδωσε τηλεοπτικό μέσο της Ρουμανίας, επιβεβαιώνεται ότι ο οδηγός αλλάζει λωρίδα την τελευταία στιγμή και κινείται προς τον δρόμο που δεν επιτρέπονται ψηλά οχήματα, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην προειδοποιητική πινακίδα και να οδηγηθούμε στην τραγωδία στην οποία έχασε τη ζωή του ένας άνθρωπος.
Όπως λένε ειδικοί, το γεγονός ότι ο επαγγελματίας οδηγός του λεωφορείου δεν αντέδρασε, κάνει τις Αρχές να διερευνούν το ρόλο που έπαιξε το σύστημα πλοήγησης στο δυστύχημα.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα ρουμανικά ΜΜΕ, ο οδηγός υποβλήθηκε σε τεστ για αλκοόλ και χρήση ναρκωτικών ουσιών που βγήκαν αρνητικά, ενώ αναφέρουν ότι φέρεται να πήγαινε με μεγάλη ταχύτητα λίγο πριν από τη σύγκρουση.
«Οι Αρχές είπαν ψέματα»
Ωστόσο, την ίδια ώρα ο πρόεδρος του κόμματος USR της Ρουμανίας Καταλίν Ντρούλα δίνει άλλη διάσταση στην τραγωδία.
Όπως επισημαίνει με ανάρτησή του στο Facebook οι τοπικές αρχές του Βουκουρεστίου είπαν ψέματα ότι το λεωφορείο που ενεπλάκη στο δυστύχημα στο Pasajul Unirii χτύπησε τις αλυσίδες του περιοριστή ύψους.
«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πως το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. (…) Την ίδια ώρα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε σήμερα μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3» γράφει και συμπληρώνει:
«Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα)».
«Οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια, (…) και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν. Και αυτή τη στιγμή που μιλάμε (ή τουλάχιστον σήμερα το πρωί), ακόμα κι αν ήταν ατύχημα, ο Χολ αρνήθηκε να στείλει εργαζόμενους του Δήμου για να επαναφέρουν τις αναποδογυρισμένες αλυσίδες στην αρχική τους θέση» καταλήγει.
Βίντεο ντοκουμέντο
Όπως φαίνεται στο βίντεο, το οποίο έφερε στο φως της δημοσιότητας το onlarissa.gr και το οποίο καταγράφεται από κάμερα που ήταν τοποθετημένη σε αυτοκίνητο που κινείτο ακριβώς πίσω από το μοιραίο λεωφορείο στο Βουκουρέστι, ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα, ο οδηγός φαίνεται να αλλάζει κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή λωρίδα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην κολώνα, που έμελλε να κόψει το νήμα της ζωής σε έναν 53χρονο Λαρισαίο.
Ο Ρουμάνος δημοσιογράφος, στο παραπάνω απόσπασμα, υποστηρίζει πως ο οδηγός δεν λαμβάνει υπόψη τη σήμανση και πορεύεται προς τη διάβαση -κάτι που, ενδεχομένως, εξγηγεί το γεγονός ότι μπερδεύτηκε, όπως είπε ο ίδιος, από τις υποδείξεις του συστήματος πλοήγησης.
Αξίζει πάντως να επισημανθεί ότι, όπως είπαν ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες στον ΣΚΑΙ, πιθανότατα το δυστύχημα οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος. Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι οι εργασίες ανακατασκευής του τούνελ ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο, αλλά η άσφαλτος στρώθηκε αμέσως μετά, με αποτέλεσμα να μειωθεί αισθητά το ύψος για τα διερχόμενα οχήματα και για το λόγο αυτό τοποθετήθηκαν οι -μοιραίοι- προειδοποιητικοί πυλώνες.