Facebook: Έκοψε εκατοντάδες ρωσικούς λογαριασμούς για παραπληροφόρηση για τα εμβόλια
Εκατοντάδες λογαριασμούς που συνδέονται με ένα πρόγραμμα ιογενούς παραπληροφόρησης που λειτουργούσε κυρίως στη Ρωσία αφαίρεσε το Facebook, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε η παγκόσμια εταιρεία.
Βάσει των όσων έγιναν γνωστά το πρόγραμμα παραπληροφόρησης που λειτουργούσε κυρίως στη Ρωσία είχε ως στόχο να προωθήσει «fake news» για τα εμβόλια, συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα σε αυτά και ορισμένα πλάνα τα οποία μετέτρεπαν τους ανθρώπους σε… χιμπατζήδες!
Όπως τόνισαν σε δημοσίευμά τους οι New York Times ένα δίκτυο 65 λογαριασμών στο Facebook και 243 λογαριασμών Instagram εντοπίστηκε στο Fazze, μια εταιρεία μάρκετινγκ που έχει εγγραφεί στο Ηνωμένο Βασίλειο «Αυτή η επιχείρηση απευθυνόταν κυρίως σε άτομα στην Ινδία, τη Λατινική Αμερική και, σε πολύ μικρότερο βαθμό, στις Ηνωμένες Πολιτείες», τόνισε σε έκθεση που δημοσιεύτηκε από την εταιρεία κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Το Facebook περιέγραψε την εκστρατεία κατά του εμβολίου ως «πλυντήριο παραπληροφόρησης», προωθώντας ψευδείς ισχυρισμούς σε πλατφόρμες όπως το Reddit, το Medium και το Change.org, καθώς και το Facebook και το Instagram, όπου χρησιμοποιήθηκαν ψεύτικοι λογαριασμοί για την ενίσχυση των «fake news». Η συγκεκριμένη εταιρεία έγινε και πρωτοσέλιδο φέτος, αφού ορισμένοι influencers, όπως ο Γάλλος youtuber, Λέο Γκράσσετ, γνωστός στο διαδίκτυο ως «DirtyBiology», ισχυρίστηκε ότι έλαβε πρόταση από την υπηρεσία, ζητώντας του να δηλώσει πως το εμβόλιο της Pfizer-BioNTech είναι επικίνδυνο και πιο θανατηφόρο από το Astrazeneca. H συγκεκριμένη εταιρεία «κόπηκε» από το Facebook και για παραβίαση της πολιτικής «εξωτερικής παρέμβασης». Σύμφωνα με την έκθεση του Facebook, η «εκστρατεία παραπληροφόρησης» πραγματοποιήθηκε σε δύο κύματα, ξεκινώντας τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020. Εκείνο το διάστημα έκαναν την εμφάνισή τους σχόλια τα οποία ανέφεραν πως το εμβόλιο AstraZeneca θα μετατρέψει τους ανθρώπους σε χιμπατζήδες.
Το μεγαλύτερο μέρος της καμπάνιας των «fake news» έπεσε στο κενό, με την πλειοψηφία των αναρτήσεων να λαμβάνουν σχεδόν μηδενικά likes προτού αφαιρεθούν από το διαδίκτυο. Το Facebook τόνισε στην έκθεσή του πως έχει λάβει όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εξαλείψει την «καμπάνια παραπληροφόρησης», συμπεριλαμβανομένης της επικοινωνίας με χρήστες που αλληλεπιδρούσαν με το ψεύτικο περιεχόμενο. «Υπάρχουν ακόμη ερωτήματα σχετικά με το τι έγινε με τη συγκεκριμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης. Δεν γνωρίζουμε ακόμη ποιος ανέθεσε στη συγκεκριμένη εταιρεία να προχωρήσει σε αυτές τις πράξεις», ανέφερε η έκθεση.
Σημειώνεται πάντως πως η Ρωσία πουλάει σχεδόν σε όλο τον κόσμο το Sputnik- V, εμβόλιο κατά του κορωνοϊού, με τους εκπροσώπους της μεγαλύτερης σελίδας κοινωνικής δικτύωσης να θεωρούν πως αυτό αποτέλεσε ένα καλό «κίνητρο» για την διασπορά των «fake news» για τα υπόλοιπα εμβόλια.
Πηγή: skai.gr