Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024 16:41
Αθλητικά

Formula 1: Πρωταθλητής ο Φερστάπεν






Πρωταθλητής στη Formula 1 για δεύτερη σεζόν στη σειρά ο Μαξ Φερστάπεν! Ο πιλότος της Red Bull κυριάρχησε σε έναν επεισοδιακό αγώνα στη Σουζούκα της Ιαπωνίας, που λόγω βροχής και ατυχήματος στην εκκίνηση είχε διακοπή για 2 ώρες και 15 λεπτά και διήρκεσε ελάχιστα περισσότερο από 40 λεπτά τελικά.

Αυτή ήταν η 32η νίκη στην καριέρα του Φερστάπεν και δωδέκατη φετινή. Η τιμωρία που επιβλήθηκε (5 δευτερολέπτων) στον Σαρλ Λεκλέρ στο φινάλε του αγώνα, χάρισε στον Φερστάπεν και μαθηματικά τον τίτλο, αφού αποφασίστηκε να δοθούν στο σύνολό τους οι βαθμοί στους πιλότους (παρότι δεν ολοκληρώθηκε το 75% του αγώνα), καθώς συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε, παρά τη μακρά διακοπή! Δεύτερος τερμάτισε ο Σέρχιο Πέρες, επίσης με Red Bull, ενώ τρίτος ήταν ο Λεκλέρ με Ferrari, που… πλήρωσε τον αντικανονικό τρόπο με τον οποίο κράτησε πίσω του τον «Τσέκο» λίγο πριν τον τερματισμό.

Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν, κατά σειρά, οι Οκόν, Χάμιλτον, Φέτελ, Αλόνσο, Ράσελ, Λατίφι και Νόρις. Απομένουν, πλέον, τέσσερα Grand Prix, με το επόμενο να διεξάγεται στις 23 Οκτωβρίου στο Όστιν του Τέξας των ΗΠΑ.

Χαμός στην αρχή και… μινι-αγώνας μετά

O αγώνας άρχισε επεισοδιακά, αφού η βροχή ήταν καταρρακτώδης και στην εκκίνηση ο Κάρλος Σάινθ έχασε τον έλεγχο της Ferrari καταλήγοντας στις μπαριέρες, ενώ για μηχανικό λόγο εγκατέλειψε και ο Αλεξάντερ Άλμπον.

 

Η ορατότητα ήταν… ελάχιστη, ειδικά για τα μονοθέσια που ήταν στις πιο πίσω θέσεις και ο κίνδυνος μεγάλος, με αποτέλεσμα την κόκκινη σημαία. Πριν μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας και οδηγήσει με ασφάλεια τα μονοθέσια στα πιτ, εισήλθε στην πίστα γερανός, κάτι που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τους πιλότους και τις ομάδες φέρνοντας στη μνήμη τον τραγικό θάνατο του Ζιλ Μπιανκί στην ίδια πίστα και υπό τις ίδιες συνθήκες, στις 5 Οκτωβρίου του 2015.

Ο αγώνας διακόπηκε και η επανέναρξή του αναβαλλόταν διαρκώς, μέχρι τελικά να δοθεί το πράσινο φως δύο ώρες μετά τη διακοπή! Ωστόσο, δεδομένου ότι απέμεναν μόλις 45 λεπτά μέχρι το όριο ολοκλήρωσης του αγώνα (11:00 ώρα Ελλάδας), ήταν ερωτηματικό αν θα δίνονταν όλοι οι βαθμοί, αφού δεν υπήρχε χρόνος για να ολοκληρωθεί το 75% των γύρων του αγώνα.

Ο Φερστάπεν, που είχε αντέξει στην «επίθεση» του Λεκλέρ στην εκκίνηση και πριν τη διακοπή, διατήρησε τη θέση του. Ο ίδιος οδήγησε το Top 5 των οδηγών σχεδόν αμέσως μετά την επανεκκίνηση στα πιτ για να βάλουν τη μεσαία γόμα και εν συνεχεία ο παγκόσμιος πρωταθλητής υπερασπίστηκε τη θέση του παίρνοντας μια ακόμη νίκη.

Ο Λεκλέρ χρειάστηκε τελικά να δώσει μάχη για να κρατήσει την δεύτερη θέση και να αφήσει πίσω του στο όριο τον Πέρες. Όμως μετά την ποινή πέντε δευτερολέπτων που του επιβλήθηκε, ο Φερστάπεν πήρε και μαθηματικά το πρωτάθλημα!

Ο μεγάλος νικητής έκανε τις πρώτες του δηλώσεις χωρίς να γνωρίζει την ποινή στον Λεκλέρ, αλλά με την ολοκλήρωση της τοποθέτησής του, εμφανίστηκε η επιβεβαίωση από τους αγωνοδίκες και τα απαραίτητα τηλεοπτικά γραφικά για τη στέψη του, τέσσερις αγώνες πριν ολοκληρωθεί η σεζόν.