Μετά την απότομη και ραγδαία αύξηση των τιμών των τελευταίων δεκαετιών σε είδη καθημερινής κατανάλωσης, από το ψωμί μέχρι το χαρτί τουαλέτας, οι αγοραστές αρχίζουν να καταλαβαίνουν τη διαφορά στην τσέπη τους.
Την ίδια ώρα, οι όγκοι πωλήσεων σε αρκετούς από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συσκευασμένων αγαθών στον κόσμο έχουν αποδειχθεί απροσδόκητα ανθεκτικοί, βοηθώντας τους να αντισταθμίσουν την ιστορική άνοδο των τιμών των εμπορευμάτων και να ενισχύσουν την κερδοφορία.
Πρόσφατα, εκθέσεις έδειξαν ότι τα περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν το περασμένο τρίμηνο σε εταιρείες όπως η Kimberly-Clark, η οποία κατέχει επωνυμίες όπως η Kleenex και η Huggies, η εταιρεία παραγωγής προϊόντων καθαρισμού Clorox και η Procter & Gamble, ο μεγαλύτερος όμιλος οικιακών ειδών στον κόσμο.
Αντίσταση
Αλλά καθώς προσπαθούν να επαναφέρουν τα περιθώρια κέρδους στα προ πανδημίας επίπεδα, οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών συναντούν αντίσταση. Ορισμένες ισχυρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες συνήθως λειτουργούν με μικρότερα περιθώρια κέρδους, είναι ολοένα και πιο απρόθυμες να αποδεχθούν τις απαιτήσεις τους ως προς τις τιμές, σύμφωνα με πηγές που επικαλούνται οι Financial Times.
Μέχρι πρόσφατα, οι προμηθευτές μπορούσαν να «μετακυλήσουν τις αυξήσεις των τιμών επειδή τα έσοδα το δικαιολογούσαν», δήλωσε ο Ken Harris, σύμβουλος στην Cadent Consulting. Οι έμποροι λιανικής «ανέφεραν ότι ήταν αρκετά νόμιμο».
Ήταν τόσο μεγάλες οι αυξήσεις στο κόστος των εμπορευμάτων, της ενέργειας και των μεταφορών που προέκυψαν από την πανδημία και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που «όσο και αν δεν τους άρεσε [τους λιανοπωλητές], ήταν δύσκολο να αντιταχθούν», είπε ο Will Hayllar, συνεργάτης στους συμβούλους στρατηγικής OC&C.
Από την αρχή του τρέχοντος έτους, ωστόσο, οι έμποροι λιανικής «αντέδρασαν και είπαν «όχι άλλο», σύμφωνα με τον Harris. Οι καταναλωτές «άρχιζαν επίσης να λένε ότι οι αυξήσεις των τιμών δεν πλέον δικαιολογημένες».
Ο Ken Murphy, διευθύνων σύμβουλος της Tesco, δήλωσε πρόσφατα ότι ενώ ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής του Ηνωμένου Βασιλείου αναγνώριζε ότι οι προμηθευτές του αντιμετώπιζαν αυξανόμενα κόστη, δεν φοβόταν να έχει «άμεσες συνομιλίες» μαζί τους για την εξασφάλιση καλύτερων όρων. Η εταιρεία τροφίμων Kraft Heinz το περασμένο καλοκαίρι διέκοψε τις προμήθειες ορισμένων προϊόντων στην Tesco σε μια διαφωνία για την τιμολόγηση που έκτοτε έχει επιλυθεί.
Δείτε Περισσότερα Άρθρα
Copyright © 2023 Volosday.gr